N o r e n g Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hvis jeg skal ha vannkjøling så skal jeg ha noe som er en del bedre enn phantek/noctua. Derfor custom Poenget var at LGA2011 er en så enorm sokkel at det er upraktisk med en gigantisk luftkjøler (NH-D14, Silver Arrow eller Phanteks) med tanke på mulig kræsj med skjermkort, RAM og kjøleribber på hovedkortet. Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 Hvis jeg skal ha vannkjøling så skal jeg ha noe som er en del bedre enn phantek/noctua. Derfor custom Poenget var at LGA2011 er en så enorm sokkel at det er upraktisk med en gigantisk luftkjøler (NH-D14, Silver Arrow eller Phanteks) med tanke på mulig kræsj med skjermkort, RAM og kjøleribber på hovedkortet. Jeg har ikke hvert redd for RAM-en, men det med skjermkort er verre. Kan jeg ha gtx 670 asus top uten problemer? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hvis jeg skal ha vannkjøling så skal jeg ha noe som er en del bedre enn phantek/noctua. Derfor custom Poenget var at LGA2011 er en så enorm sokkel at det er upraktisk med en gigantisk luftkjøler (NH-D14, Silver Arrow eller Phanteks) med tanke på mulig kræsj med skjermkort, RAM og kjøleribber på hovedkortet. Jeg har ikke hvert redd for RAM-en, men det med skjermkort er verre. Kan jeg ha gtx 670 asus top uten problemer? Kommer an på hvordan layoutet på hovedkortet er. En stor luftkjøler kan sperre for øverste PCIe-slot i mange tilfeller. Sjekk også høyden på kjøleribbene på hovedkortet, da disse også kan sperre for en større kjøler. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hadde vurdert lukket vannkjøling her. LGA2011 er en såpass stor sokkel at det blir upraktisk med en Phanteks Penger, penger og atter penger..... Det er 200 kr ekstra fra dustin.no, og når man kjøper noe så dyrt som LGA2011 må man være forberedt på å betale som mye som det koster. Hvis jeg skal ha vannkjøling så skal jeg ha noe som er en del bedre enn phantek/noctua. Derfor custom. min 3930k kjører 4.7Ghz på 1.32v. "Fikk" et oppsett av en på overclockers, og ikke mye tweakinga jeg gjorde, strevde langt mer faktisk for å få min 2600k på 4.7Ghz,. Hvor mye kosta det og hvor mye bråker det? for å si det sånn, det er ikke Noctua D14 jeg hører, men mine to 7970. men den blir varm, 100% load er oppunder 80c. men det er 100% load, noe jeg sjelden kjører daglig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå