Gå til innhold

3930k til 4,5ghz med 1600mhz Minne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En 3930k på 4.7Ghz utvikler ganske godt med varme, jeg kjører min på 1.32v og 4.7Ghz, og den går litt oppunder 80c med en Noctua D14. (100% load)

Så sørg for å ha en GOD kjøler og et kabinett med grei gjennomtrekk.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

En 3930k på 4.7Ghz utvikler ganske godt med varme, jeg kjører min på 1.32v og 4.7Ghz, og den går litt oppunder 80c med en Noctua D14. (100% load)

Så sørg for å ha en GOD kjøler og et kabinett med grei gjennomtrekk.

tenker på phantek eller den du har(noctua)

Lenke til kommentar

Det går fint med 1600Mhz ram.

Det er forresten maks Mhz for denne cpuen.

Bare pass på at hovedkortet er i samsvar med den rammen du velger å kjøpe. Jeg har opplevd litt slit med asus her siden de har en QVL liste for hvilke ram typer som er godkjent for deres kort.

Ikke at det skal ha noe å si, men det er som regel best å være i samsvar med produsent vilkår:D

Det hadde hvert fint om du hadde lagd en liste over alt hardware du har tenkt å kjøpe :D

Ta med noen linker og litt slik.

Lenke til kommentar

Det går fint med 1600Mhz ram.

Det er forresten maks Mhz for denne cpuen.

Bare pass på at hovedkortet er i samsvar med den rammen du velger å kjøpe. Jeg har opplevd litt slit med asus her siden de har en QVL liste for hvilke ram typer som er godkjent for deres kort.

Ikke at det skal ha noe å si, men det er som regel best å være i samsvar med produsent vilkår:D

Det hadde hvert fint om du hadde lagd en liste over alt hardware du har tenkt å kjøpe :D

Ta med noen linker og litt slik.

Liste og pris: http://www.prisjakt.no/list.php?l=23769&view=o

Lenke til kommentar

Minne skal ikke være avgjørende for klokking av 3930k. JayMJay nevner over at 1600 mhz er maks for denne CPU'en. Du kan selvfølgelig via BIOS sette frekvens etter ønske (opptil 2400 mhz) alt etter type overklokking og egenskaper til Ram-brikkene.

Har selv samme CPU på 4.6ghz med 1.28v. Minne på 2133 mhz. Temp under prime95 på maks 71-72 grader. Bruker Phanteks kjøler

Endret av vannreven
Lenke til kommentar

Hvilken innstillinger kjører dere på disse 3930k cpu'ne ved 4,5Ghz da.

Skulle nessten testa min å litt. Siden jeg har samma kjøler sjøl

Såvidt jeg har forstått er det stor variasjon per brikke, så du må nok bare prøve deg frem på egen hånd.

Satte sammen en LGA2011-maskin på tirsdag, og en rask kikk i BIOS på R4E sa meg at jeg ville trengt minst 2 timer på å teste forskjellige spenninger før jeg begynte å overklokke. Langt mer komplisert enn LGA1155 (sett multiplier til 46-48 og legg på ca 0.05V offset) vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

Turbo_fever og snabel: Kan godt sende deg innstillingene fra BIOS, dog som arni90 sier er det variasjoner per brikke så det er absolutt ingen fasit. Variasjoner vedr CPU batch (waffer), egenskaper til minnebrikkene og hovedkortet gjør at det kan være store variasjoner i OC-resultat.

Er på jobb nå men kan sende innstillinger i kveld når jeg kommer hjem.

Endret av vannreven
Lenke til kommentar

Den er god. Kjører GB GA X-79 UD7 jeg da. Så ds er det vel stor forskjell alle rede.

På stock tror jeg den ligger ca på 1.2v men sjekker etter jobb

Edit: Vcore på 3.2Ghz er 1,236V Det er da med EIST, C1 C3\C6 å alt det greiene der av. Vcore er bare på auto enda. Så er nok høyere enn hva det trenger å være regner jeg med

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Hadde vurdert lukket vannkjøling her. LGA2011 er en såpass stor sokkel at det blir upraktisk med en Phanteks

Penger, penger og atter penger.....

Det er 200 kr ekstra fra dustin.no, og når man kjøper noe så dyrt som LGA2011 må man være forberedt på å betale som mye som det koster.

Lenke til kommentar

min 3930k kjører 4.7Ghz på 1.32v.

"Fikk" et oppsett av en på overclockers, og ikke mye tweakinga jeg gjorde, strevde langt mer faktisk for å få min 2600k på 4.7Ghz,.

Helt klart forskjellige opplevelser, alle 2600k jeg har prøvd å klokke har gått til 4.5GHz på auto-voltage og akseptable temps og 4.7-4.8GHz har gått med litt offset-roting

Lenke til kommentar

Hadde vurdert lukket vannkjøling her. LGA2011 er en såpass stor sokkel at det blir upraktisk med en Phanteks

Penger, penger og atter penger.....

Det er 200 kr ekstra fra dustin.no, og når man kjøper noe så dyrt som LGA2011 må man være forberedt på å betale som mye som det koster.

Hvis jeg skal ha vannkjøling så skal jeg ha noe som er en del bedre enn phantek/noctua.

Derfor custom.

min 3930k kjører 4.7Ghz på 1.32v.

"Fikk" et oppsett av en på overclockers, og ikke mye tweakinga jeg gjorde, strevde langt mer faktisk for å få min 2600k på 4.7Ghz,.

Hvor mye kosta det og hvor mye bråker det?

Endret av okwepeokwe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...