Gå til innhold

Kjøpt vha. Finn og postoppkrav, angremulighet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har avtalt et kjøp ved Postoppkrav. Pakken er på vei, men jeg har plutselig lyst å angre kjøpet.

Det er avtalt skriftlig over epost at jeg skal kjøpe varen.

Har jeg likevel lov til å la være å hente varen? Vi har ikke avtalt noe om angremuligheter. Jeg tenker egentlig å ringe selger og tilby å betale 500 kr for bryet (han må jo betale dobbel porto + kanskje ny finnannonse, men for 500 går han i hvertfall i overskudd).

Det er kjipt gjort. Men er det OK av meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp mellom to privatpersoner dekkes ikke av angrerett, så vidt jeg vet, så det ryddigste er å prøve å få til en avtale med selger.

Porto x2 er for tiden 340 kroner, samt at oppkravgebyret er på 74 (hvis jeg husker rett). Finn-annonse koster vel også litt, så da synes jeg 500 blir litt lite. Det er litt jobb med å levere og hente pakke på Posten (avhengig av størrelse og hvor man bor i forhold til postkontoret, selvsagt) og å legge ut annonse på nytt og administrere henvendelser. Men det går ann å begynne der og høre med selger. Det er ihvertall mye mer realt enn å aldri høre fra deg igjen.

Har solgt en god del ting via QXL, og har etterhvert blitt litt skeptisk til postoppkrav. Men det har som oftest løst seg pga. "ryktesystemet" på QXL (alle er registrerte brukere, og får karakterer av de man handler med, lik Ebay).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...