Gå til innhold

C#: Lyst til å hjelpe meg med litt feilsøking?

Anbefalte innlegg

Jeg får opp feilmelding når jeg forsøker å kjøre programmet med undernevnt kode.

private void AddTestEllipse()
{
String xaml = "<Ellipse Height='10px' Width='10px' Fill='Yellow' Canvas.Left='0' Canvas.Top='0' Stroke='White' StrokeThickness='1' Panel.ZIndex='-800' >" +
				"<Ellipse.RenderTransform>" +
					"<TranslateTransform X='-8' Y='-5' />" +
				"</Ellipse.RenderTransform>" +
				"</Ellipse>";

StringReader stringReader = new StringReader(xaml);
XmlReader xmlReader = XmlReader.Create(stringReader);
UIElement tree = (UIElement)XamlReader.Load(xmlReader);
starfield.Children.Add(tree);
}

Jeg får følgende feildetaljer opp:

System.Windows.Markup.XamlParseException occurred

Message='Cannot create unknown type 'Ellipse'.' Line number '1' and line position '2'.

Source=PresentationFramework

LineNumber=1

LinePosition=2

StackTrace:

at System.Windows.Markup.XamlReader.RewrapException(Exception e, IXamlLineInfo lineInfo, Uri baseUri)

at System.Windows.Markup.WpfXamlLoader.Load(XamlReader xamlReader, IXamlObjectWriterFactory writerFactory, Boolean skipJournaledProperties, Object rootObject, XamlObjectWriterSettings settings, Uri baseUri)

at System.Windows.Markup.WpfXamlLoader.Load(XamlReader xamlReader, Boolean skipJournaledProperties, Uri baseUri)

at System.Windows.Markup.XamlReader.Load(XamlReader xamlReader, ParserContext parserContext)

at System.Windows.Markup.XamlReader.Load(XmlReader reader, ParserContext parserContext, XamlParseMode parseMode)

at System.Windows.Markup.XamlReader.Load(XmlReader reader)

at StarApp.MainWindow.AddTestEllipse() in C:\Users\Frank Haugen\Documents\Visual Studio 2010\Projects\WpfApplication1\WpfApplication1\MainWindow.xaml.cs:line 118

InnerException: System.Xaml.XamlObjectWriterException

Message='Cannot create unknown type 'Ellipse'.' Line number '1' and line position '2'.

Source=System.Xaml

LineNumber=1

LinePosition=2

StackTrace:

at System.Xaml.XamlObjectWriter.WriteStartObject(XamlType xamlType)

at System.Xaml.XamlWriter.WriteNode(XamlReader reader)

at System.Windows.Markup.WpfXamlLoader.TransformNodes(XamlReader xamlReader, XamlObjectWriter xamlWriter, Boolean onlyLoadOneNode, Boolean skipJournaledProperties, Boolean shouldPassLineNumberInfo, IXamlLineInfo xamlLineInfo, IXamlLineInfoConsumer xamlLineInfoConsumer, XamlContextStack`1 stack, IStyleConnector styleConnector)

at System.Windows.Markup.WpfXamlLoader.Load(XamlReader xamlReader, IXamlObjectWriterFactory writerFactory, Boolean skipJournaledProperties, Object rootObject, XamlObjectWriterSettings settings, Uri baseUri)

InnerException:

Det jeg prøver å gjøre er å sende stringen med XAML til programmet i runtime, og resten av programmet funker feilfritt, men denne biten er problemet, og lar seg ikke kompilere.

Dette er et eksempel som skal fungere ifølge tutorialen jeg fant.

noen som kan hjelpe å rydde opp i dette??

takk!!

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shot in the dark: Har du importert figurene fra System.Windows.Shapes.Shape?

yupp

FYI:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows;
using System.Windows.Controls;
using System.Windows.Data;
using System.Windows.Documents;
using System.Windows.Input;
using System.Windows.Media;
using System.Windows.Media.Imaging;
using System.Windows.Navigation;
using System.Windows.Shapes;
using System.Globalization;
using System.Windows.Markup;
using System.IO;
using System.Xml;

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har ikke Visual Studio tilgjengelig akkurat nå, så jeg kan ikke teste det ut, men det virker som om parseren ikke greier å tolke "<Ellipse [...]". Sjekk, dobbeltsjekk og trippelsjekk XMLen, kommer ikke på noe annet tips nå..

Evt prøv dette, selv om jeg tviler sterkt på at det vil funke.

using System.Windows.Shapes.*;

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har ikke Visual Studio tilgjengelig akkurat nå, så jeg kan ikke teste det ut, men det virker som om parseren ikke greier å tolke "<Ellipse [...]". Sjekk, dobbeltsjekk og trippelsjekk XMLen, kommer ikke på noe annet tips nå..

Evt prøv dette, selv om jeg tviler sterkt på at det vil funke.

using System.Windows.Shapes.*;

Det var en god idé men denne koden er copypast fra en fungerende snippet med XAML. Jeg har til og med spurt folka på http://www.codeproject.com/ og der til og med virker det labert med hjelpe, ikke engang en downvote :p

Jeg blir bare nødt til å finne en mer tungvindt løsning tydeligvis :/

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...