frankhaugen Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg får opp feilmelding når jeg forsøker å kjøre programmet med undernevnt kode. private void AddTestEllipse() { String xaml = "<Ellipse Height='10px' Width='10px' Fill='Yellow' Canvas.Left='0' Canvas.Top='0' Stroke='White' StrokeThickness='1' Panel.ZIndex='-800' >" + "<Ellipse.RenderTransform>" + "<TranslateTransform X='-8' Y='-5' />" + "</Ellipse.RenderTransform>" + "</Ellipse>"; StringReader stringReader = new StringReader(xaml); XmlReader xmlReader = XmlReader.Create(stringReader); UIElement tree = (UIElement)XamlReader.Load(xmlReader); starfield.Children.Add(tree); } Jeg får følgende feildetaljer opp: System.Windows.Markup.XamlParseException occurred Message='Cannot create unknown type 'Ellipse'.' Line number '1' and line position '2'. Source=PresentationFramework LineNumber=1 LinePosition=2 StackTrace: at System.Windows.Markup.XamlReader.RewrapException(Exception e, IXamlLineInfo lineInfo, Uri baseUri) at System.Windows.Markup.WpfXamlLoader.Load(XamlReader xamlReader, IXamlObjectWriterFactory writerFactory, Boolean skipJournaledProperties, Object rootObject, XamlObjectWriterSettings settings, Uri baseUri) at System.Windows.Markup.WpfXamlLoader.Load(XamlReader xamlReader, Boolean skipJournaledProperties, Uri baseUri) at System.Windows.Markup.XamlReader.Load(XamlReader xamlReader, ParserContext parserContext) at System.Windows.Markup.XamlReader.Load(XmlReader reader, ParserContext parserContext, XamlParseMode parseMode) at System.Windows.Markup.XamlReader.Load(XmlReader reader) at StarApp.MainWindow.AddTestEllipse() in C:\Users\Frank Haugen\Documents\Visual Studio 2010\Projects\WpfApplication1\WpfApplication1\MainWindow.xaml.cs:line 118 InnerException: System.Xaml.XamlObjectWriterException Message='Cannot create unknown type 'Ellipse'.' Line number '1' and line position '2'. Source=System.Xaml LineNumber=1 LinePosition=2 StackTrace: at System.Xaml.XamlObjectWriter.WriteStartObject(XamlType xamlType) at System.Xaml.XamlWriter.WriteNode(XamlReader reader) at System.Windows.Markup.WpfXamlLoader.TransformNodes(XamlReader xamlReader, XamlObjectWriter xamlWriter, Boolean onlyLoadOneNode, Boolean skipJournaledProperties, Boolean shouldPassLineNumberInfo, IXamlLineInfo xamlLineInfo, IXamlLineInfoConsumer xamlLineInfoConsumer, XamlContextStack`1 stack, IStyleConnector styleConnector) at System.Windows.Markup.WpfXamlLoader.Load(XamlReader xamlReader, IXamlObjectWriterFactory writerFactory, Boolean skipJournaledProperties, Object rootObject, XamlObjectWriterSettings settings, Uri baseUri) InnerException: Det jeg prøver å gjøre er å sende stringen med XAML til programmet i runtime, og resten av programmet funker feilfritt, men denne biten er problemet, og lar seg ikke kompilere. Dette er et eksempel som skal fungere ifølge tutorialen jeg fant. noen som kan hjelpe å rydde opp i dette?? takk!! -frank Lenke til kommentar
Araho Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Shot in the dark: Har du importert figurene fra System.Windows.Shapes.Shape? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Shot in the dark: Har du importert figurene fra System.Windows.Shapes.Shape? yupp FYI: using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows; using System.Windows.Controls; using System.Windows.Data; using System.Windows.Documents; using System.Windows.Input; using System.Windows.Media; using System.Windows.Media.Imaging; using System.Windows.Navigation; using System.Windows.Shapes; using System.Globalization; using System.Windows.Markup; using System.IO; using System.Xml; Lenke til kommentar
Araho Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Hmmm, jeg har ikke Visual Studio tilgjengelig akkurat nå, så jeg kan ikke teste det ut, men det virker som om parseren ikke greier å tolke "<Ellipse [...]". Sjekk, dobbeltsjekk og trippelsjekk XMLen, kommer ikke på noe annet tips nå.. Evt prøv dette, selv om jeg tviler sterkt på at det vil funke. using System.Windows.Shapes.*; Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Hmmm, jeg har ikke Visual Studio tilgjengelig akkurat nå, så jeg kan ikke teste det ut, men det virker som om parseren ikke greier å tolke "<Ellipse [...]". Sjekk, dobbeltsjekk og trippelsjekk XMLen, kommer ikke på noe annet tips nå.. Evt prøv dette, selv om jeg tviler sterkt på at det vil funke. using System.Windows.Shapes.*; Det var en god idé men denne koden er copypast fra en fungerende snippet med XAML. Jeg har til og med spurt folka på http://www.codeproject.com/ og der til og med virker det labert med hjelpe, ikke engang en downvote Jeg blir bare nødt til å finne en mer tungvindt løsning tydeligvis :/ -frank Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Du mangler referanser til Shapes i XAML koden. Det hjelper ikke å ha de inkludert med using i programkoden. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå