Cilleron Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 I dag var jeg på "utflukt" til min lokale fotobutikk, som tilfeldigvis befinner seg på et kjøpesenter. Jeg hadde med meg mitt EOS 7D med en Tamron SP 70-300 (med objektivdekselet montert) for å prøve stativ og stativhode. Ca halvveis inne i kjøpesenteret blir jeg stoppet av 2 vakter på kjøpesenteret, ikke på en høflig måte, men med en håndflate plantet på brystkassa. Litt forfjamset titter jeg bort på "han med hånden", han opplyser meg om at det er forbudt å ta bilder på kjøpesenteret og at jeg måtte fjerne kameraet umiddelbart. Jeg lurte da på om det var forbudt å ta med seg kamerautstyr til fotobutikken? Kommentaren falt ham ikke lett til hjertet, men kollegaen tok ham med seg. Er det flere enn meg som har opplevd lignende, eller hadde han bare PMS? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Sterkt anfall av PMS vil jeg tro. Det at kollegaen hans tok seg av ham er et tydelig tegn. 3 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Neste blir vel "Ingen mobiler på kjøpesenteret, de kan jo ta bilder!!"... 2 Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Jeg fant bare et skilt med foto og video forbudt, og det var G-sport sitt eget skilt inne på G-sport, de sa forresten ingenting om kameraet. Skulle jeg tatt bilder på et kjøpesenter, hadde det IKKE vært med 70-300'n... Endret 18. mai 2012 av Cilleron Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Sikkert en som ikke har kommet inn på politihøyskolen, og som lider av herskesyken, meg er gitt all makt på himmel og på jord! 2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 En del vektere er bare slik, har opplevd å bli beordret til å legge fra meg alt kamerautstyr når jeg har fotoakkreditering. Geniale folk, hva tror disse man tar bilder med og hvorfor har man fotoakkreditering?! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Argumentet i det ene tilfellet var at han hadde fått info om at alle skulle legge fra seg sekker og kamerautstyr ute Ble enig, men en smule provosert pga manglende logikk hos motpart. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Er det så veldig mange som er i stand til logisk tenkning, som tar seg jobb som vekter? Annet enn de som trenger en strøjobb under studiene, altså. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Amerikanerene har vel et godt begrep ang. vektere... "Rent-a-cop" Lenke til kommentar
Mr.money Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg blir rett og slett irritert.vektere gjør en stor jobb for eksempel vis noen stjeler i en klesbutikk så tror du virkelig at politiet er der med en gang nei,men vektere er der og kan derfor bli der til politiet kommer.og dere som klager over at politiet tjener dårlig,vektere tjener bedre! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Høres merkelig ut, men Eieren av kjøpesenteret kan nok med tanke på loven nekte folk å ta med inn fotoutstyr. Dog ville ikke jeg hatt en foto-foretning i et senter hvor foto-utstyr ikke kan tas med inn/ut. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 At vekterene er raske på labben når man tar en butikktyv på fersken, er bare bra. Det er slike ting de skal ta hånd om. Når det gjelder kjøpesentere så er det er stort sett fotoforbud. Så hvis de hadde stoppet noen som åpenlyst tok masse bilder, hadde heller ikke det vekket oppsikt. Men det er når de trekker raske feilaktige konklusjoner og samtidig er uhøflige, så blir det bare dumt. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Vektere som stopper "fotografer" er nå en ting, men har blitt stoppa med ordene "Hva faen gjør du her?! av væpna vakter* en gang... Det var også interessant. * Fikk lov til å snike meg med på en øvelse med noen av gutta fra Rena leir, og da jeg ble stoppa gikk jeg alene fra en side av leiren til en annen i sivilt, med 70-200'en påmontert huset. Artig å prøve å forklare vaktsjef hvorfor du går rundt inne på en militær leir uten gyldig militær ID og følge, og med kamera i tillegg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå