Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Bygde i dag en PC med hovedkortet ASUS P8P67 DELUXE. Den er med alt av deler unntatt skjermkortet siden det har jeg ikke mottatt ennå. Det vil være et GTX 680. Startet opp PCen uten skjermkort og skjerm bare for å se om det var liv.

 

 

Var liv i alle oppkoblede vifter osv, men fikk feilkode 55 på det lille displayet i tillegg til at lampen ved siden av RAM-slotene "DRAM_LED" lyste rødt, noe som etter litt googling ser ut til å indikere RAM som har gått til skogen. Byttet plass på RAM-brikkene og testet en og en brikke men fikk allikevel samme feilkode og lys.

 

Det jeg lurer på da er om jeg har fått 2 defekte RAM-brikker eller om hovedkortet har gått til helvete?

 

Hvis det er RAM-brikkene er ikke det noen krise siden de kan jeg bytte inn og få tak i nye kjapt, men litt verre hvis det er hovedkortet.

 

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke har koblet til skjerm, vet du vel heller ikke hvilken bios du har. Oppdatert BIOS kom ut 27. april. Denne har forbedret minne kompabilitet:

 

P8P67 DELUXE BIOS 3207

1.Improve system stability.

2.Improve memory compatibility.

3.Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us

* Enable support for Intel Next Gen 22nm Processor E1 stepping MP version CPU.

*Please update Bios twice when update from previous Bios version, then need CLRTC.

 

Vent til du får skjermkortet ditt, lån kameraten din sin RAM og oppdater BIOS. Først da kan du si noe mer sikkert.

Lenke til kommentar

Siden du ikke har koblet til skjerm, vet du vel heller ikke hvilken bios du har. Oppdatert BIOS kom ut 27. april. Denne har forbedret minne kompabilitet:

 

P8P67 DELUXE BIOS 3207

1.Improve system stability.

2.Improve memory compatibility.

3.Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus....SLanguage=en-us

* Enable support for Intel Next Gen 22nm Processor E1 stepping MP version CPU.

*Please update Bios twice when update from previous Bios version, then need CLRTC.

 

Vent til du får skjermkortet ditt, lån kameraten din sin RAM og oppdater BIOS. Først da kan du si noe mer sikkert.

 

Det skal jeg prøve, men jeg tviler på at det vil fungere siden han har samme RAM, bare 16gb istedenfor 8gb :)

Lenke til kommentar

Noen tips!

 

*Prøv 1 og 1 brikke og test hver enkelt minnespor.

*Gå inn i bios og endre på de fysiske verdiene til minnet sånn at det stemmer med spesifikasjonene fra produsenten.

*I noen tilfeller vil en CT fra 1 til 2 løse problemet.

 

Godt poeng, men han får ikke sett så mye i BIOS før han har skjerm/skjermkort.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

1 og 1 brikke er prøvd, og skal inn i BIOS og gjøre som du har anbefalt når jeg får skjermkortet på mandag/tirsdag :)

 

Angående hovedkort som har gått til skogen så er det isåfall DOA som du sa og ikke uforsiktighet siden jeg har behandlet det som om det var mitt eget liv :tease:

 

Jeg trodde at MemOK! skulle fikse kompabilitetsproblemer, men er ikke sikkert det fungerer på alle typer :/

Endret av bossleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...