Gå til innhold

Anmeldelse: Diablo III (Mac, PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er svakt at det ikke blir kommentert på at du ikke kan spille et singleplayerspill offline. Er det noe vi bare skal godta fordi det er Blizzard?

Nei fordi det er Blizzard som bestemmer det. Det er slik det kommer til å bli fremover. Etter Battle.net 2.0, så kommer alle spill til å bli innlemmet i Battle.net, og dermed krever internett tilkobling.

Lenke til kommentar

Glemte forresten å fortelle at all sutringa over Diablo III har aktualisert et begrep jeg tror vi fant på under et WOW-treff i Nederland sist helg.

Mange folk på dette forumet burde skaffe seg en "Whine-cooler".

Når du reiser på WoW treff ut av landet tviler jeg å at folk tar dine kommentarer og anmeldelser seriøse fordi da har du passert fanboy stemplet og har nærmest fått et religiøst forhold til Blizzard

Akkurat!?

Så når man er såpass sosial, at man etter 7 år i et fantastisk guid, har en biannual guildsamling, så er man religiøst opptatt av et spill? Tror heller det er du som har et einstøingperspektiv på det å spille dataspill. Jeg har faktisk reist verden rundt for å treffe folk jeg spiller med i forskjellige spill, og om du ikke forstår det, så kan jeg fortelle deg at det er veldig spennende og hyggelig. Jeg er nok en religiøst fanatisk reiser. :green:

Nei, innspillet ditt er på nivå med mye av det andre navlebeskuende og trangsynte, som ofte kommer fram på dette forumet. Er det rart jeg reiser ut av landet for å treffe oppegående folk av og til?

Når det gjelder mitt forhold til Blizzard, så er det langt fra fanboy-preget. Jeg har høylytt kritisert dem for makkverket som kalles Cataclysm, så de har definitivt bevist at også de kan feile.

Endret av Puzzlefuzz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, innspillet ditt er på nivå med mye av det andre navlebeskuende og trangsynte, som ofte kommer fram på dette forumet. Er det rart jeg reiser ut av landet for å treffe oppegående folk av og til?

Når det gjelder mitt forhold til Blizzard, så er det langt fra fanboy-preget. Jeg har høylytt kritisert dem for makkverket som kalles Cataclysm, så de har definitivt bevist at også de kan feile.

Det som er navlebeskuende er å stadig forsvare utgivere som gjør ting som er dårlig for kunden, med at å protestere mot det er whining, det er utrolig lite hensiktsmessig å bare bøye seg ned og ta imot uten å mukke. Men det er jo rimlig typisk, uansett hva slags forbrukerfiendtlig tiltak som kommer, så er det alltid noen som mener vi bør være takknemlige spill finnes i det hele tatt, og at all kritikk er "whining".

AtW

• Liker 4
Lenke til kommentar

Til de som kun har spillt Normal:

Spillet blir først morro litt uti Nightmare.

På Hell er det hillarious (hvis du liker å dø).

Spillet går fra mindless clicking til aktiv spilling.

Men ja, når hovedbossene er dårligere og lettere enn vanlige packs med champions man finner rundt om på levelsene så er det litt rart.

Lenke til kommentar

Ingen tåler at noen rakker ned på Blizzard, har aldri skjønt hvorfor.

Vel, tingen er at det er sjelden veldig konstruktiv kritikk av Blizzards spill man hører... Som regel er det folk som hater WoW fordi det er populært, eller som har starta å hate det etter de selv slutta å spille (samme type folk som slutter å røyke, for så å klage på alle andre som røyker).

Når Blizzard er kjent verden rundt for å lage kvalitetsspill så vil jo selvfølgelig folk som elsker disse spillene reagere hvis noen kommer inn med helt hodeløs kritikk som f.eks at WoW suger fordi det koster 100+kr i måneden å spille.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, tingen er at det er sjelden veldig konstruktiv kritikk av Blizzards spill man hører... Som regel er det folk som hater WoW fordi det er populært, eller som har starta å hate det etter de selv slutta å spille (samme type folk som slutter å røyke, for så å klage på alle andre som røyker).

Når Blizzard er kjent verden rundt for å lage kvalitetsspill så vil jo selvfølgelig folk som elsker disse spillene reagere hvis noen kommer inn med helt hodeløs kritikk som f.eks at WoW suger fordi det koster 100+kr i måneden å spille.

Hva med kritikken mot diablo3 er det som ikke har vært konstruktiv?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med kritikken mot diablo3 er det som ikke har vært konstruktiv?

AtW

Jeg syntes absolutt at det er kommet mye konstruktivt, båder her i tråden og andre steder. Men èn ting stusser jeg litt på.

De som klager rundt om på diverse fora er over gjennomsnittlig interessert i spill. Det vil si at de (aller fleste) visste godt hva de gikk til idet de kjøpte D3. De kjøpte det selv om de visste at det kom til å bli innloggingsproblemer de første dagene, at de ville oppleve lag på grunn av alltid-online, at de ville oppleve disconnects (og tap av fremdrift) på grunn av det samme.

Det hadde jo vært mye bedre om de snakket med lommeboka for en gangs skyld, men det er jo der vår svakhet som gamere ligger. Spill er vårt dop. Må ha det selv om vi vet at det ikke er bra for oss.

Dèt sagt så syntes jeg at de har valgt endel dårlige løsninger på ting, spesielt DRM.

Men det er vel sånn det blir når man jakter E- sports markedet og ekstra "monetizing" (mitt nye favorittord).

Edit: Jeg generaliserer "de" (klagerne) kraftig her. Det var nok mange som ikke visste hvordan det skulle bli, og det er absolutt lov å klage for de som har avstått fra å kjøpe spillet nettopp på disse aktuelle grunnlag.

Endret av StorPeder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har vell Blizzard rå til å ha opp noen ekstra server så de slipper dette problemet, om jeg ikke tar feil har vell blizzard hatt dette problemet før en god del ganger, så hvorfor ikke rette opp i det med tanke på at de er en av de største utgiverne og har en fluss med penger?

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Da har vell Blizzard rå til å ha opp noen ekstra server så de slipper dette problemet, om jeg ikke tar feil har vell blizzard hatt dette problemet før en god del ganger, så hvorfor ikke rette opp i det med tanke på at de er en av de største utgiverne og har en fluss med penger?

Rett og slett fordi de ikke trenger.

Det blir problemer, krasj, disconnects og mange sinte gamere i begynnelsen, men etter et par uker har pågangen på autentiseringsserverne normalisert seg og alle har glemt hvordan det var.

Og, ja, det var slik ved WoW Vanilla, TBC, WotLK, Cata og Starcraft 2.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes spillet er bra men det ødelegger mye for spillopplevelsen å bli disconnecta, har skjedd 4-5 ganger og har også mistet savedata :/

Og akkurat nå får man ikke spilt i det hele tatt fordi serverne er nede, så er vel å anbefale å vente med å kjøpe dette til ting stabiliserer seg(og pris faller)..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ah for pokker, har ikke spillet vert ute lenge nok for at alt har blitt fikset,

Well guess what ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har ikke fått spille idag på grunn av error,

Må klappe for blizzard, de har virkelig rævkjørt seg denne gangen,

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, har da sittet og spilt litt D3. Har da ikke spilt D2 og warcraft spillene, men har spilt SC 2.

Det jeg ser likheter med SC 2 fra er navnene. Feks har jeg møtt på en fiende som heter "Dark Zelot" og "Overseer".

Da spør jeg meg selv er ikke dette units fra SC2.

Uansett, ellers var spillet greit. Har ikke komt til act 3 enda, men er på vei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...