Aiven Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Er ikke spesielt imponert selv. Ja, spillmekanikken og grafikken er bra, men alt annet skuffer. Følgesvennene dine er omtrent så endimensjonale og kørka, at det gjør vondt å høre på dialogen deres. Takke seg til Baldurs Gate II, der har bikarakterene sjel. Men det er kanskje for mye å forvente av et spill fra helvete? Endret 18. mai 2012 av Avien 5 Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Synes det er fryktelig mye å betale 500kr for en stand-alone expansion til et spill som kom ut for ti år siden, bare fordi det har "ny" Warcraft 3-grafikk.. Warcraft 3 var aldri så mørkt som diablo er, og grafikken er en helt annen stil. Vanskelig å skjønne hvordan du kan mene de er i samme stil. Spesielt når det er 8-15 timer langt, ikke byr på en eneste utfordrende fiende eller boss, og mangler gjenspillbarhet. Diablo er ikke lagd for å spilles igjennom en gang (på normal) og være ferdig med det. Om det er slike du spiller spill så er rett og slett ikke dette et spill for deg. Beklager Voldsomt som du skulle fortelle meg at det jeg mener er feil, da. Men greit, la oss si at jeg snakket fra et mer objektivt ståsted: Først og fremst, jeg sier ikke STIL, jeg sier grafikk. Det er omtrent samme grafikkmotor. Men siden du prøver deg; WC3 var aldri så mørkt? Det her er altså lyst og trivelig? Sammenlignet med dette brettet fra Diablo 3? Uansett var poenget mitt at grafikken er omtrent akkurat den samme i Diablo 3, som i WC3. Og WC3 kom som kjent ut i 2003. Det er hele poenget mitt. At dette er et spill lansert i 2012, og det koster 4-500kr. Og det ser omtrent like avansert ut som et spill lansert i 2003. Igjen, jeg prater ikke om stilen. Jeg sammenligner prisen jeg betaler, med verdien på produktet jeg får. For det andre, så sier du noe litt morsomt. Du sier at spillet ikke var designet for å gå gjennom én gang på Normal. Spillet er ikke designet for å spilles gjennom på Normal? Så hvorfor finnes da Normal i det hele tatt? Er det en bug? Visste de ikke om det da de lanserte spillet? Og du sier at spillet ikke er designet for å spilles gjennom én gang. Ok. Men det jeg sier er at spillet byr på svært lite gjenspillbarhet. Disse "random events"-greiene har allerede blitt gjennomskuet som svært lite "random", og svært ubetydelige/uinteressante. Bossene krever ingen taktikk, man bare løper inn og slår til han er død - kanskje til og med drikker noen potions også. Faktisk er det ingen fiender som krever særlig mye taktikk. Så hvor har du det da fra, at spillet er "designet" for å spilles flere ganger? Når gjennspillbarheten er så lav som den er? Annet enn at du finner noe annet loot her og der, er det ikke mer gjennspillbarhet å finne her enn for eksempel Borderlands. Hadde skrevet masse men alt ble liksom borte, men hele posten later til å være en slags rant, der man egentlig ikke har prøvd spillet men ser på en video ifra dag1 og noen bilder og en eller annen whiner også har man en mening om spillet. Ja grafikken er kanskje ikke top notch, men blizzard har aldri vært en pusher på grafikken for at grafikk horer skal få stå. Grafikken er brukbar til det den skal brukes til nemlig å visualisere et hack n slash spill. Grafikk har da aldri vært synonymt med verdien på spillene, noe du da bastant sier gir spillet glede og man føler at dette er morsomt kan spillet ha 16bits grafikk for min del. Diablo har heller aldri handlet om en episk historie det har tilslutt alltid vært jakten på det perfekte items oppsettet, det er det som har gjort diablo til diablo. Og ja jeg er kresen på gjennomspillinger, men diablo har så mange forskjellige dungeons og det er aldri de samme fiendene eller championene i dungeone som gjør at spillet føles fresht for meg i skrivende stund. Bossene er litt enkle de kunne gjerne fått noen flere abilities og litt mer randomness til dem som champions har, da champions kan skille med mange forskjellige abilities og de er random altså du har ikke et sett abilities som alltid er sammen. Og det er sant som alle sier diablo har heller aldri vært om en gjennomspilling også legge spillet på hylla, da har man misforstått konseptet. Det har aldri vært noe snakk om at alle random events i verdenen skal gi gjennspillbarhet, eventene er som regel bare masse fiender som kommmer mot deg også en gruppe champions tislutt som du må kverke. Som sagt jeg som har faktisk spilt spillet istedet for å gå etter noen bilder og sikkert en eller annen rant har jeg en helt annen mening og er enig med annmelder dette er så absolutt et av de bedre spillene i år som gir mye morro for en som liker slike spill. Det er selvsagt helt legitimt og mene at spillet ikke er verdt 500-600(om du faktisk betaler så mye blir du lurt jeg fikk collectors edition for 800 var så få igjen på komplett så jeg tenkte fuck it aldri kjøpt collectors for noe spill før så engang må jo bli den første.) I mine øyne Grafikk: Funksjonell gjør det den skal og ikke så mye mer, men det er helt ok om spillet er undeholdenes. Gameplay: Et stort skritt opp ifra diablo 2 som nok var veldig bra på den tiden, men vi har kommet lenger og flyten i spillet er mye bedre. Stortrives veldig godt i verdenen og har ingen problemer med gjennspillbarhet da de nye vanskelighetsgradene gjør spillet nytt så og si. Lyd og musikk: Ikke noe overpompøst og passer veldig bra med resten av spillet. Historien: Helt grei ikke noen pris for historien, men historien er bare interessant den første gangen etter det skippes den mer og mer. Konklusjon: Gameplayet er gjennomført og føles responsivt. Det er morro og man føler alltid at man må litt til for det kan hende det kommer bedre drops rundt neste sving eller en ny champion som er vanskelig. Til de grader et klasse spill og i egen bok viser blizzard at de er kongen på haugen når det gjelder funksjonalitet og gameplay som er det viktigste for meg. Er ikke spesielt imponert selv. Ja, spillmekanikken og grafikken er bra, men alt annet skuffer. Følgesvennene dine er omtrent så endimensjonale og kørka, at det gjør vondt å høre på dialogen deres. Takke seg til Baldurs Gate II, der har bikarakterene sjel. Men det er kanskje for mye å forvente av et spill fra helvete? Sånn for å si det baldurs gate og diablo er to vidt forskjellige spill der BG er historie dreven er diablo item dreven. OG diablo er et MP spill ikke singelplayer for det meste. Det er en grunn til at man ikke løper rundt med disse karakterene over alt. Endret 18. mai 2012 av Zimmerh 7 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Var vel ikke så mye annet å forvente etter 9eren som ble gitt Mass Effect 3 kanskje, men elendig historie, karakterer, stemmeskuespill, spillmekanismer tilrettelagt for håndkontroller (konsoll), fordummede spillmekanismer i et spill som var simpelt i utgangspunktet, tvang til å spille igjennom hele spillet på Farmville, jeg mener casual, nei jeg mener easy, nei NORMAL påstår de visst det er, er jo ikke verre enn at det lett er en 9er. Like herlig å se rabiate fans (og anmeldere) hardnakket stå og forsvare at spillet ikke begynner før etter ørten timer. Det finnes faktisk spill der ute som er bra fra første stund, og det er INGEN grunn til at Diablo 3 ikke skal kunne levere det samme. Har ikke en gang kommet inn på DRM-en til Diablo 3, men det er jo kjent for de fleste uansett. Spillet er forsåvidt et ganske bra spill hvis du tar det for det det er, men det må spilles med kompiser. Typisk 7-erspill. 7 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 For mye RP Ingen lette bytte av skills, så stort sett bruker jeg aoe skills på bosser, tar lengre tid men gidder ikke bytte.. Krever at du er online, i et solo spill.. Så nåværende så gir jeg spillet 5/10 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Sånn for å si det baldurs gate og diablo er to vidt forskjellige spill der BG er historie dreven er diablo item dreven. OG diablo er et MP spill ikke singelplayer for det meste. Det er en grunn til at man ikke løper rundt med disse karakterene over alt. Item-driven? Er det når eneste grunnen til å gidde å spille videre er å skaffe kulere klær? Da tror jeg heller at jeg tar og leker litt med utklippsdukker, det tar ikke så forbannet lang tid Endret 19. mai 2012 av Avien 3 Lenke til kommentar
saksy2 Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Var vel ikke så mye annet å forvente etter 9eren som ble gitt Mass Effect 3 kanskje, men elendig historie, karakterer, stemmeskuespill, spillmekanismer tilrettelagt for håndkontroller (konsoll), Hvor har du fått dette fra? Med så mange hotkeys som det finnes i Diablo 3? Eller tenker du bare på ability hotkeys? Endret 19. mai 2012 av saksy2 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Først og fremst, jeg sier ikke STIL, jeg sier grafikk. Da misforsto jeg deg. Ikke at jeg er noe mer enig av den grunn . At du forventer mer i 2012 enn det Diablo leverer er en subjektiv ting, men når du mener grafikken i Diablo 3 er omtrent den samme som i Warcraft 3 så tar du rett og slett feil. Et annet moment verdt å ta med i betraktningen er at de aller fleste spill som kommer ut i dag ikke ser veldig mye bedre ut enn Diablo 3, og krever ufattelig mye mer av maskinenvaren. Blizzard har en tradisjon for å legge maskinkravene lavt, for å nå så bredt publikum som mulig. Jeg mener det valget ikke er noe som trekker ned. For det andre, så sier du noe litt morsomt. Du sier at spillet ikke var designet for å gå gjennom én gang på Normal. Spillet er ikke designet for å spilles gjennom på Normal? Så hvorfor finnes da Normal i det hele tatt? Er det en bug? Visste de ikke om det da de lanserte spillet? Jeg vet ikke om du prøver å kverulere eller om det jeg skrev var så tvetydig. Poenget mitt er at spillet ikke er lagd for å spilles gjennom på normal og så legge det på hylla. Om du føler spillet er over etter normal så er du nok dømt til å bli skuffet, men da bedømmer du også spillet ut fra et kriterium det ikke prøver å fylle. Og du sier at spillet ikke er designet for å spilles gjennom én gang. Ok. Men det jeg sier er at spillet byr på svært lite gjenspillbarhet. Disse "random events"-greiene har allerede blitt gjennomskuet som svært lite "random", og svært ubetydelige/uinteressante. Bossene krever ingen taktikk, man bare løper inn og slår til han er død - kanskje til og med drikker noen potions også. Faktisk er det ingen fiender som krever særlig mye taktikk. I normal er det stort sett å løpe rett på uten å bry seg så mye om hvilke spesialangrep monstrene har. På høyere vanskelighetsgrader er ikke dette tilfellet. Så hvor har du det da fra, at spillet er "designet" for å spilles flere ganger? Når gjennspillbarheten er så lav som den er? Annet enn at du finner noe annet loot her og der, er det ikke mer gjennspillbarhet å finne her enn for eksempel Borderlands. Det krever ikke så dype dykket i Blizzard sine egne sitater for å forstå at Diablo er et spill som ikke er ment å avsluttes etter at man har avsluttet det på normal. Videre har Diablo 2 levd på en gjenspillbarhet som går over flere vanskelighetsgrader i tolv år, så publikummet forventer akkurat det. Borderlands (som også er et glimrende spill!) har utstyr og monsterskalering som sitt eneste variasjon mellom gjennomspilling én og det som kommer etter. Diablo har tilfeldig genererte områder, monstre med tilfeldige kombinasjoner av spesialangrep, og tusenvis av egenskapskombinasjoner, i tillegg til utstyret og skaleringen. At et av de elementene som bidrar til tilfeldighet er "gjennomsuet" gjør ikke at du kan avfeie alle de andre elementene. Endret 19. mai 2012 av KAS 4 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) *snip* Tror du har misforstått poenget med mitt første innlegg. Ja spillet føles flytende og responsivt ut, akkurat som Diablo 2. Grafikken er oppgradert, omtrent til WC3-standard. ... Men dette er - for meg - ikke nok for et spill som selges til 500kr. Man klager på at CoD aldri fornyer seg. Det er lett å se hvor få endringer som foretas mellom hvert CoD-spill da de lanseres årlig. Blizzard er smartere. De lanserer et spill, og så venter de et tiår før de relanserer samme spill og høster milliarder av kroner og fullpotts anmeldelser, uten å egentlig gjøre særlig mye arbeid i det hele tatt (satt på spissen, selvsagt). ... Og de slipper unna med det. De fleste legger ikke merke til denne slu taktikken. De som faktisk merker det og klager, blir raskt omringet av en gjeng ildsinte fanboys med fakler og høygafler. Og sånn får Blizzard seile videre på sin "play it safe"-ferd. Men det viktigste er at folk har det gøy med spillene. Om folk føler de får som fortjent med pengene de betaler, så skal ikke jeg kverulere på det. Men jeg føler virkelig ikke Diablo 3 er et spill som er så bra, nyvinnende, viktig eller langvarig at det fortjener å koste en hundrelapp ekstra. Jeg kan fint vente til det kommer på billigsalg. Endret 19. mai 2012 av Hr. Jenssen 5 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Var vel ikke så mye annet å forvente etter 9eren som ble gitt Mass Effect 3 kanskje, men elendig historie, karakterer, stemmeskuespill, spillmekanismer tilrettelagt for håndkontroller (konsoll), Hvor har du fått dette fra? Med så mange hotkeys som det finnes i Diablo 3? Eller tenker du bare på ability hotkeys? Mener du de 1 til 4 skillsene man kan velge? Alt for lite når man er wizard, ødelegger hele singleplayer opplevelsen 1 Lenke til kommentar
toph1980 Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Pøh, Torchlight II er minst like bra som D3, koster en brøkdel av prisen og man slipper det tullete DRM-systemet til Blizzard. Og nevnte jeg at det er utviklet av gutta bak Diablo I og II? Hvordan anmelderen presterer å gi Diablo III 9/10 er meg en gåte, DRM-systemet og Real Money Auction House alene fortjener flere trekk i karakter. Ikke ble D3 lansert med alt det Blizzard lovet heller. 6 Lenke til kommentar
Pejorative Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Konklusjon: Gameplayet er gjennomført og føles responsivt. Det er morro og man føler alltid at man må litt til for det kan hende det kommer bedre drops rundt neste sving eller en ny champion som er vanskelig. Til de grader et klasse spill og i egen bok viser blizzard at de er kongen på haugen når det gjelder funksjonalitet og gameplay som er det viktigste for meg. Hvordan drops er designet av blizzard: "Positive reinforcement: occurs when a behavior (response) is followed by a stimulus that is appetitive or rewarding, increasing the frequency of that behavior. In the Skinner box experiment, a stimulus such as food or sugar solution can be delivered when the rat engages in a target behavior, such as pressing a lever." (ref. "Skinners Box", om noen ikke har hørt om det enda) De som spiller D3 er rotta, og høyre museknapp er spaken 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Hvordan drops er designet av blizzard:"Positive reinforcement: occurs when a behavior (response) is followed by a stimulus that is appetitive or rewarding, increasing the frequency of that behavior. In the Skinner box experiment, a stimulus such as food or sugar solution can be delivered when the rat engages in a target behavior, such as pressing a lever." (ref. "Skinners Box", om noen ikke har hørt om det enda) De som spiller D3 er rotta, og høyre museknapp er spaken Slik er det Endret 19. mai 2012 av Avien 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Så hvor har du det da fra, at spillet er "designet" for å spilles flere ganger? Når gjennspillbarheten er så lav som den er? Annet enn at du finner noe annet loot her og der, er det ikke mer gjennspillbarhet å finne her enn for eksempel Borderlands. Hehe, det er ikke så gode skussmål i mine øyne, da borderlands allerede lenge før det er ferdig har blitt for ensformig for min del AtW Var vel ikke så mye annet å forvente etter 9eren som ble gitt Mass Effect 3 kanskje, men elendig historie, karakterer, stemmeskuespill, spillmekanismer tilrettelagt for håndkontroller (konsoll), fordummede spillmekanismer i et spill som var simpelt i utgangspunktet, tvang til å spille igjennom hele spillet på Farmville, jeg mener casual, nei jeg mener easy, nei NORMAL påstår de visst det er, er jo ikke verre enn at det lett er en 9er. Like herlig å se rabiate fans (og anmeldere) hardnakket stå og forsvare at spillet ikke begynner før etter ørten timer. Det finnes faktisk spill der ute som er bra fra første stund, og det er INGEN grunn til at Diablo 3 ikke skal kunne levere det samme. Ja, akkurat det er jeg enig i, om spillet virkelig ikke begynner før etter normal, hvorfor er normal obligatorisk? Hvorfor tvinge folk til å spille 16 -20 timer på noe som ikke er "endel av spillet"? Det er isåfall ganske dårlig design. AtW 2 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Konklusjon: Gameplayet er gjennomført og føles responsivt. Det er morro og man føler alltid at man må litt til for det kan hende det kommer bedre drops rundt neste sving eller en ny champion som er vanskelig. Til de grader et klasse spill og i egen bok viser blizzard at de er kongen på haugen når det gjelder funksjonalitet og gameplay som er det viktigste for meg. Hvordan drops er designet av blizzard: "Positive reinforcement: occurs when a behavior (response) is followed by a stimulus that is appetitive or rewarding, increasing the frequency of that behavior. In the Skinner box experiment, a stimulus such as food or sugar solution can be delivered when the rat engages in a target behavior, such as pressing a lever." (ref. "Skinners Box", om noen ikke har hørt om det enda) De som spiller D3 er rotta, og høyre museknapp er spaken Det er desverre ikke bare D3 som er befengt av dette. Stort sett alle (skyte)spill de siste åra har dette som eneste drivkraft. Når det er masse/godt implementert unlocks/loot/e.l. så kan man slippe unna med gapende svakheter i andre sider av spillet. Lenke til kommentar
Varrakk Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 9/10 ? Har ikke vært så mye kritikk til spille utviklere den siste tiden. Ser ut som store utviklere/tittler automatisk får +2 av den grunn. Når man skal gi et spill anmendelse så skal man være nøytral og kritisk, å ikke hoppe blindt inni i det med fanboi øyne. D3 har store flaws, den største er innovasjon! Hva med et fullt 3D view? Snu rundt på kameraet å se ifra en annen vinkel, det er ikke så vanskelig å få til i disse dager. UI er håpløsts utdatert. "P.S. Man må være konstant oppkoblet til Internett for å spille Diablo III, uansett om man spiller alene eller sammen med andre." ^^ er ikke en liten NB!, det er en vesentlig mangel!! Sorry, men etter scoren som D3 (og ME3 + DA2 fikk) har jeg kraftig mistet tilliten til Gamer.no's anmeldere. Dette spillet er en døgnflue sammenlignet med D2, da kan det ikke få en 9er. 5 Lenke til kommentar
Kentucky Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 9? Foreløpig kan jeg ikke gi det høyere en 6. Spillet er jo til tider latterlig. Hva slags aldergrense er dette? Virker jo som spillet er laget for 11-15 årige kids. Hadde jeg ikke hatt en forkjærlighet til spillet ville jeg nok aldri plukket dette opp. Det må være noen av de mest latterlige dialogene og voiceover noen gang gjort. Synes grafikken har fått for lite oppløft , og fargene ser ut som jeg spiller et barnespill. Min foreløpige er kanskje en svak 6. 1 Lenke til kommentar
GnuNix Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg har spilte Diablo 3 i ~14 timer og har en monk på level 25. Spillet følels som en mer oppdatert Diablo 2 som jeg synes er helt greit. Akkurat nå spiller jeg på Normal og føler at spillet er kanskje litt for enkelt, men jeg renger med at det blir vanskeligere i Hell og Nightmare modus. Jeg synes spillet er som forventet. En nyere utgave av Diablo 2, personlig hadde jeg ikke forventet noe annet. 1 Lenke til kommentar
Christine.F Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Vil gjerne teste spillet, men trenger et gjestepass. Noen som har til overs? Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 står fint over diablo3 i dag... det kom ut 4 år forsent. i dag er det andre mer spennende og relevante spill som er kommet. sånn går det, når man skal sitte på en spill tittel helt fra 1998 uten å løfte en finger. 3 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) "Dette gjør at der en magiker for eksempel har et trylleformular som lar ham skyte magiske piler, kan bruken av ulike runer gjøre at disse pilene enten blir sterkere, skyter raskere, sprer seg i flere retninger og så videre." Mulig det bare er meg, men er ikke dette en Demon Hunter? Wizard skyter da ikke piler? Til dere som klager: Når skal dere slutte å syte over hvor dårlig Diablo 3 er? Om dere ikke liker det er det bare å slutte å spille det. Er 400 spenn for mye? La være å kjøpe det! Liker du ikke at man må være online? Skaff deg mobilt bredbånd eller hold kjeft. Jeg er drittlei all sytingen fra småunger som ikke godtar at spillet ikke er 110% perfekt. Dere har klart å ødelegge all moroa med å diskutere spillet med folk som faktisk liker det. Ikke faen om jeg lar dere ødelegge moroa med å spille det også, selv om dere gjør så godt dere kan... Det er bare et spill. Prøv heller Torchligh 2 eller Path of Exiles om dere hater Diablo så intenst. Endret 19. mai 2012 av vikingkylling 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå