Gå til innhold

Er det ok å skulke jobben på inneklemte arbeidsdager?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvølgelig er det ikke OK å skulke inneklemt dager. Dette er helt normale arbeidsdager på lik linje med alle andre arbeidsdager.

Det som er normalt er å jobbe inn timer, for så å ta ut disse som avspasering på inneklemte dager. Alle kan nødvendigvis ikke gjøre dette, men er man tidlig ute vil jeg tro det går fint i de fleste jobber.

Skulking hører ikke hjemme noen steder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvølgelig er det ikke OK å skulke inneklemt dager. Dette er helt normale arbeidsdager på lik linje med alle andre arbeidsdager.

Det som er normalt er å jobbe inn timer, for så å ta ut disse som avspasering på inneklemte dager. Alle kan nødvendigvis ikke gjøre dette, men er man tidlig ute vil jeg tro det går fint i de fleste jobber.

Skulking hører ikke hjemme noen steder.

så du dem som ble intervjuet (jeg tror det varr på nrk)? de mente at skuulk ikke betydde såå mye i det lange løp...

jeeg håper legen deres skulker på et kritisk tidspunkt!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke skulk når fridagen er avtalt i forkant og man tar en feriedag eller avspassering. Det er min fritid og den bruker eg til nettopp det eg vil. Enten det er å se på maling tørke, unger som griner eller kaste den bort på fyllesyken.

Lenke til kommentar

Det er ok å ikke gå på jobb på inneklemte dager om du har avspasering, ferie eller flexitid til overs og bruker av den, eller etter avtale med sjefen. Er dette i det hele tatt noe man kan diskutere?

Lenke til kommentar

Nå er det jo blitt slik (ihvertfall i min kommune) at man får fri på inneklemte dager. Så det er ikke nødvendig å skulke.

Og dere oppfatter skulking på forskjellig måte, jeg vil si at å la vær å dra på jobb uten noen avtale er skulking. Men om du avtaler med arbeidsgiver at du kan ta fri den dagen, så er vel det helt ok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...