surfacetension Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg forstår at mange mener det. Hvor syk er en slik holdning? Hva sier det om hvor viktig man synes jobben er? fy! Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Selvølgelig er det ikke OK å skulke inneklemt dager. Dette er helt normale arbeidsdager på lik linje med alle andre arbeidsdager. Det som er normalt er å jobbe inn timer, for så å ta ut disse som avspasering på inneklemte dager. Alle kan nødvendigvis ikke gjøre dette, men er man tidlig ute vil jeg tro det går fint i de fleste jobber. Skulking hører ikke hjemme noen steder. 1 Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Selvølgelig er det ikke OK å skulke inneklemt dager. Dette er helt normale arbeidsdager på lik linje med alle andre arbeidsdager. Det som er normalt er å jobbe inn timer, for så å ta ut disse som avspasering på inneklemte dager. Alle kan nødvendigvis ikke gjøre dette, men er man tidlig ute vil jeg tro det går fint i de fleste jobber. Skulking hører ikke hjemme noen steder. så du dem som ble intervjuet (jeg tror det varr på nrk)? de mente at skuulk ikke betydde såå mye i det lange løp... jeeg håper legen deres skulker på et kritisk tidspunkt! 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Å skulke, som å ikke møte opp og late som man er syk, er IKKE ok. Å skulke, som å ta en fridag eller avspasering etter avtale med sjefen, er helt ok. Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg tror at de aller flezte som skulker er fyllasjuke. 2 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Å skulke, som å ta en fridag eller avspasering etter avtale med sjefen, er helt ok. Men så er ikke det å skulke heller.... 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Det er pr definisjon korrekt, men det er allikevel mange som anser det som skulk, noe som du påpeker er feil. Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Det er pr definisjon korrekt, men det er allikevel mange som anser det som skulk, noe som du påpeker er feil. klart dett er skulk! alkoholinntak er frivillig og oveerlagt! det er grenser for ansvarsfraskrivelse. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Leser du det som blir skrevet, surfacetension? 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Nei, det er ikke skulk når fridagen er avtalt i forkant og man tar en feriedag eller avspassering. Det er min fritid og den bruker eg til nettopp det eg vil. Enten det er å se på maling tørke, unger som griner eller kaste den bort på fyllesyken. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Det er ok å ikke gå på jobb på inneklemte dager om du har avspasering, ferie eller flexitid til overs og bruker av den, eller etter avtale med sjefen. Er dette i det hele tatt noe man kan diskutere? Lenke til kommentar
ameriie Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Nå er det jo blitt slik (ihvertfall i min kommune) at man får fri på inneklemte dager. Så det er ikke nødvendig å skulke. Og dere oppfatter skulking på forskjellig måte, jeg vil si at å la vær å dra på jobb uten noen avtale er skulking. Men om du avtaler med arbeidsgiver at du kan ta fri den dagen, så er vel det helt ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå