Kebab Kongen Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 http://speedo.kvalito.no/ Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Husk å skru av Popup blocker. Den fungerer ikke med Google Popup blocker. Fint med et alternativ til IT avisen. Lenke til kommentar
Neme Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Husk å skru av Popup blocker. Den fungerer ikke med Google Popup blocker. Eller bare holde ctrl inne når du trykker på linken Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Nyttig tips, takk for den. Lenke til kommentar
Jome Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Virker ikke med Netscape.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hvorfor glemme ITAvisen.no når det fungerer pefekt? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det finns jo nok av andre ikke norske sider for å sjekke hastigheten også da... Itavisen referer til en god del av de nederst på speedometer siden... Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 ItAvisen gir min 704-linje 777 kbits, mens den du sa gir 766.. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 ItAvisen gir min 704-linje 777 kbits, mens den du sa gir 766.. Det varier veldig med om du har flere nettlesere oppe eller ikke, videre kan de bruke litt forskjellige utregningsmetoder...personlig stoler jeg ihvertfall mest på itavisen's sin test... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 http://speedo.kvalito.no/ Vel, den er jo kanskje mest for kvalito sine kunder. Selv om den er nøytral vil jo en slik sjekk alltid kunne misstenkes for og brukes for og fremheve egne produkter. Samt at ITavisen sin test har et enormt sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Den tok ikke 10mbit forbindelser. Max'er ut på 6mbit for meg, mens itavisens takler 10mbit fint - faktisk også 100mbit som jeg har på jobben. Lenke til kommentar
pine Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har aldri sett itavisen over 34mbit. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 IT-Avisen sitt speedometer er bare tull. Min 10 Mbps forbindelse gir 6-7 Mbps i resultat. Det er bare tull, siden jeg beviselig laster ned større filer (700MB, f.eks) med minst 9,7 Mbps (ca 1 MB/s). Så de målingene må man ta med en kype salt. Tror noe av grunnen er, at det bildet som lastes ned bare er rundt 1MB. Dette er gjort på ca. 1 sekund for de med 10 Mb/s. Men legg til litt ping og software-lagg og litt forskjellig, kan det sekundet sikkert variere med +/- 0.2 sekund. Dvs. hvis man da bruker fra 0.8 sek. til 1.2 sek (alt avhengig av diverse utenforstående fakorer) blir hastigheten alt fra 10 Mbps til 6.8 Mbps. 1MB er ergo for lite å måle med ved høye hastigheter. Jo lavere speed, jo mer nøyaktig blir målingene (fordi da spiller det mindre rolle om du mister 0.2 sekund her eller der når det allikevel tar 7 minutter å laste ned 1MB). :o Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 IT-Avisen sitt speedometer er bare tull. Det var da voldsomt. På speedometersiden deres står det klart og tydelig (med rødt, til og med): "Testen gir ikke spesielt gode resultater for hastigheter noe særlig over 2-3 Mb/s, ettersom feilmarginene blir større, og justeringer av operativsystem spiller en større rolle." Så den er faktisk ikke beregnet på hastigheter som din. E Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hehe... Oki. Det sier kanskje hvor mye og nøye jeg har brukt denne testen... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Den var ikke mye stabil. For 5 Mbit når jeg har 2mbit på jobben. Trur jeg holder meg til IT avisen jeg. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Den var ikke mye stabil. For 5 Mbit når jeg har 2mbit på jobben. Trur jeg holder meg til IT avisen jeg Må du måle linja di kvar dag da? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 jeg tester bare linja med tptest kjekt å teste om du får riktig ut-hastightet også.. Lenke til kommentar
sealie Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hastighetene varierer etter hvor mye latency (responstid) du har til testserveren. Eksempelvis Kvalito-kunder vil score høyere enn E-vei.no rett og slett fordi Kvalito-kunder peerer direkte med Kvalito, mens e-vei.no må fra e-vei.no -> Banetele -> NIX -> Kvalito. Dog hastighetene ikke skal være mye forskjellig (~80kbps) så lenge du tester på servere i Norge. Lenke til kommentar
Kebab Kongen Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Jeg synes det funker like bra som Itavisen.no! Har Nextgentel 850/384Kbps! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå