okwepeokwe Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Her er delene og pris: http://www.prisjakt....ew=o&f=&e=10006 Vil dette passe sammen? Burde jeg endre noe? Edit1: endret emne fra hvil til hvis Edit2: Så hvor teit edit1 hvar og endra det tilbake til hvil. Edit3: endra fra hvil til vil. Endret 20. mai 2012 av okwepeokwe Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Ja, det vil passe. Om du bør endre noe kommer an på hva du skal gjøre, for seriøs videoredigering og og gaming er dette kjempebra. For ren gaming kaster du ca 3000 kr ut vinduet på LGA2011. Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Ja, det vil passe. Om du bør endre noe kommer an på hva du skal gjøre, for seriøs videoredigering og og gaming er dette kjempebra. For ren gaming kaster du ca 3000 kr ut vinduet på LGA2011. Skal drive med videoredigering. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Eneste jeg ville ha endret på er SSDen. Kan anbefale Intel 520 evt 330 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Ja, det vil passe. Om du bør endre noe kommer an på hva du skal gjøre, for seriøs videoredigering og og gaming er dette kjempebra. For ren gaming kaster du ca 3000 kr ut vinduet på LGA2011. Skal drive med videoredigering. Er det ekstremt tidsavhengig videoredigering vi snakker om her, eller er det greit om du bruker 60 minutter istedet for 40 minutter? Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Eneste jeg ville ha endret på er SSDen. Kan anbefale Intel 520 evt 330 intel er mye dyrere(700kr dyrere) Lenke til kommentar
greenman Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Ja, men det er en grunn til det. Intel sine disker er noen av de mest stabile og raskeste diskene på markedet. Ville heller invistert litt mer i en god SSD enn å gå for noe midt på treet. Du får 330 180GB til 1600,- Endret 18. mai 2012 av Bibow Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 I ssd-verdenen, hva menes med stabil? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 I ssd-verdenen, hva menes med stabil? Dataene forsvinner ikke plutselig. Ingen bluescreens forårsakes av SSDen. SSDen stopper ikke når du belaster den. Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 I ssd-verdenen, hva menes med stabil? Dataene forsvinner ikke plutselig. Ingen bluescreens forårsakes av SSDen. SSDen stopper ikke når du belaster den. Så på hvilken måte er intel bedre enn kingston.? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) I ssd-verdenen, hva menes med stabil? Dataene forsvinner ikke plutselig. Ingen bluescreens forårsakes av SSDen. SSDen stopper ikke når du belaster den. Så på hvilken måte er intel bedre enn kingston.? Jeg definerte akkurat hva som var en stabil SSD, en ustabil SSD vil da kunne ha et eller flere av disse problemene: Dataene forsvinner plutselig. Bluescreens som forårsakes av SSDen. SSDen stopper når du belaster den. Glemte også: Enkelte ustabile SSDer har også et enormt ytelsestap over relativt kort tid. Endret 18. mai 2012 av arni90 Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Tester/benchmarks kingston vs intel? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Tester/benchmarks kingston vs intel? Sandforce-kontroller på begge to, så ytelsen er rimelig lik mellom disse to. Det er dog over 2 år siden SSDer oppnådde et platå på ytelse som var såpass høyt at du ikke merket store forskjeller uansett valg. Det som er viktig er andelen som er defekte eller har problemer: Topp: Intel, Crucial og Samsung Middels: Corsair Dårlig: Kingston Elendig: OCZ Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Tester/benchmarks kingston vs intel? Sandforce-kontroller på begge to, så ytelsen er rimelig lik mellom disse to. Det er dog over 2 år siden SSDer oppnådde et platå på ytelse som var såpass høyt at du ikke merket store forskjeller uansett valg. Det som er viktig er andelen som er defekte eller har problemer: Topp: Intel, Crucial og Samsung Middels: Corsair Dårlig: Kingston Elendig: OCZ hvil man ikke få ny hvis den er defekt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 hvil man ikke få ny hvis den er defekt? Joda, om du kjøper fra Komplett eller en annen god nettbutikk. Men hvorfor ta sjansen når du kan slippe? PS: 'Hvil' er restitusjon, avslapning og hvile. 'Vil' er handling og 'kan skje.' Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) hvil man ikke få ny hvis den er defekt? Joda, om du kjøper fra Komplett eller en annen god nettbutikk. Men hvorfor ta sjansen når du kan slippe? PS: 'Hvil' er restitusjon, avslapning og hvile. 'Vil' er handling og 'kan skje.' ok, da tror jeg at jeg har oversikt, men det er fortsatt en forskjell på 700 kroner edit: la til en oversikt over de gode ssd-ene med pris. Endret 19. mai 2012 av okwepeokwe Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Alle de 3 diskene er et godt kjøp, så hvis det er pris det står på bør du bare gå for den billigste. Men trenger du virkelig 256GB? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg skal innrømme at jeg har kjøpt en 256GB SSD for min M14x, men kan ikke forestille meg å trenge mer enn 120GB på en stasjonær PC på et par år. Ikke før Windows begynner å kreve 50GB og 64 GB RAM blir mainstream Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Hvil dette passe sammen? endret emne fra hvil til hvis Så hvor teit edit1 hvar og endra det tilbake til hvil. Hvorfor legger du til å mange h-er? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Hvil dette passe sammen? endret emne fra hvil til hvis Så hvor teit edit1 hvar og endra det tilbake til hvil. Hvorfor legger du til å mange h-er? Kjenner Grammarnazien i meg våkner! FY SKAM DEG OP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå