Mariss Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Etter å ha ringt utallige ganger til acer uten å komme i gjennom, prøver jeg her! Har fått opp melding «BOOTMGR is missing. Press Ctrl + Alt + Del to restart», har forstått det slik at dette er et relativt vanlig problem, og har prøvd blant annet denne guiden: http://hinderberg.no/hvordan-fikse-bootmgr-is-missing/ På punkt 3 står det: "Boot fra DVD`n" Hva betyr dette? Har gjort de 2 punktene før det tredje, men får bare opp det samme? Står dermed bom fast, og får ikke gått videre. Hjelp tas i mot med stor takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Det betyr at du skal starte fra DVD, og ikke fra disken. Det forutsetter at DVD står foran HDD i bootrekkefølge i BIOS, eller at du har en BIOS hurtigtast for bootmeny. Når du booter fra DVD vil du se en melding om å trykke en tast for å boote fra DVD, og da må du trykke. Meldingen står kun et par sekunder. 1 Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Men hvordan ordner jeg dette? Dersom jeg trykker F2, kommer jeg innpå "Phoenix SecureCore Setup Utility", og der er "Boot" en overskrift, trykker på den, og det kommer opp en liste med "Boot priority order". Er det her jeg ordner det? Og evt. hvordan gjør jeg det? Listen ser slik ut: 1) IDEO: hitachi 2) CD/DVD: opticare DVD RW .... 3) Network Boot 4) USB HDD 5) USB FDD 6) USB KEY 7) USB CD/DVD rom Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Tusen takk, det fungerte! Men nå har jeg fått et nytt problem. Fikk beskje om å taste inn "product key", altså koden som står under pcen, med 5 sifre i 5 sett. Og da kommer det opp at koden er feil, selv om jeg er sikker på at den er riktig. Hva gjør jeg nå? Ser ikke ut som jeg kommer meg videre uten denne koden.. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Er det ikke en "check-box" der du kan velge å ikke aktivere? Du kan eventuelt lage en startup repair disk på en annen Windows 7 maskin http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Create-a-system-repair-disc 1 Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Ikke som jeg ser? Men når jeg gikk tilbake, kunne jeg trykke på "repair your computer", så klikket jeg på den, så kom det opp noe, som etter hva jeg forstår var feilen, men når jeg trykker på denne går den ikke an å reparere? Huff, dette føles håpløst! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Fikk beskje om å taste inn "product key", altså koden som står under pcen, med 5 sifre i 5 sett. Ta en titt en gang til, B og 8 ser nesten helt likt ut. 1 Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Har sjekket koden flere ganger, men den kommer ikke gjennom :/ Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Har ikke brukt cden som følgte med min pc, har brukt en fra en annen acer maskin. Kan dette ha noe å si? Ser nå at jeg har en cd fra windows vista, mens min er windows7. Det er kanskje årsaken? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Boot fra DVD på nytt og velg repair, velg så command prompt og skriv kommandoen bootrec.exe /fixmbr Har ikke brukt cden som følgte med min pc, har brukt en fra en annen acer maskin. Kan dette ha noe å si? Ser nå at jeg har en cd fra windows vista, mens min er windows7. Det er kanskje årsaken? Det er årsaken. Du må bruke en Windows 7 utgave. Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Hva gjør jeg nå da? Mulig å få kjøpt denne cden? Evt. andre muligheter? Min egen cd er nemlig helt forduftet! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Hva gjør jeg nå da? Mulig å få kjøpt denne cden? Evt. andre muligheter? Min egen cd er nemlig helt forduftet! Windows Seven 7 Recovery CD Utility Tools x86/x64 kan lastes ned som torrent. Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Hørtes innviklet ut (?) Andre muligheter? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Har du tilgang på en annen maskin med Windows 7 ? Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Nei, har desverre ikke det. Men nå prøvde jeg å installere det du sendte, men hvordan får jeg dette over på en dvd? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Nei, har desverre ikke det. Men nå prøvde jeg å installere det du sendte, men hvordan får jeg dette over på en dvd? Du må pakke ut filene og brenne ut til cd som iso. Har du forresten prøvd å trykke ALT + F10 rett etter power on. De fleste Acer-maskiner har recovery partisjon. 1 Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Prøvde det andre du skrev, men ca 1 min før den er ferdig og gjenopprette slår pcen seg av. Har prøvd to ganger, og samme skjedde begge gangene. Men tilbake til denne cden. Er det det samme om jeg bruker brenne- CD eller brenne - DVD? Og hvordan går jeg frem for å brenne cden? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Last ned CDBurnerXP http://cdburnerxp.se/ Brenn iso-filen til cd med CDBurnerXP Hvis ikke gjenoppretting fra gjenopprettingspartisjonen virket, tror jeg ikke Windows Recovery CD vil virke heller. Det kan virke som harddisken din er i ferd med å ta kvelden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå