CWH Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Med 3 X-Com inspirerte utgivelser i år har vi iallefall no å gjøre på mens vi venter på Armageddon. Sommeren X-Com Terror from the deep kom ut, tok jeg like godt med min 386 ut i hagen og kombinerte soling og gaming. O glede! I år har vi alstå 3 X-Com spill å se frem til. *XCOM FirstPersonShooters har jeg ikke tenkt å nevne... Ufo Extraterrestials 2 eller se Wikipedia Spillet er utsatt til høsten 2012 (egentlig juni 2012 ). Forhistorien til UFO Extraterrestials utgitt 2007. Det er noe med designet her som skurrer litt for meg. Litt udtatert eller østblokk-aktig. Dynamikk, base-bygging, research og fleksibilitet squads er utmerket dog. I mine øyne en verdig spirituell X-Com oppfølger. Xenonauts eller se Wikipedia. Dette spillet følger jeg vel tettest. Har som målsetning å være den spirituelle oppfølgeren til X-Com serien. Mye taler for at Goldhawk tar X-com historien og sine forumbrukere på alvor. Er ute med Kickstarter prosjekt for å finansiere enda mer dybde i spillet. Søren heller, jeg var for sent ute til å få bilde og navn på en soldat! Designmessig mer hva jeg forventer av en 2012 X-Com oppfølger. Spilldynamikken og basebygging virker svært spennende. Likeså produksjon og research. Har spillt litt, men vil egentlig vente til AI'en er bedre utviklet -Alpha fase. XCOM Dette spillet er vel den offisielle oppfølgeren (dvs har juridisk rett til å benytte XCOM navnet). Spillet er vel det mest sexy og med bredest appell av disse 3 spillene. Grafikken og animasjonene er bare lekkert å se på. I motsetning til de 2 tidligere nevnte spillene er XCOM ikke rundebasert, men real-time. Du vil ikke kunne bygge nye baser, og spillet består av ca 70 oppdrag. Tradisjonen med turbasert, basebygging og random mission velger man altså å gå bort fra. For de som ikke kjenner X-Com så godt anbefaller jeg naturligvis å prøve originalene. Andre svært gode tilskudd til serien er UFO-Serien: *Merk pausbart real-time, ikke rundebasert. UFO: Aftermath UFO: Aftershock UFO: Afterlight Som jeg gleder meg! 1 Lenke til kommentar
OEH Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Skulle bare ønske at de ville gitt ut Terror from the deep i oppgradert utgivelse (slik som de nye HD collections på PS3 av gamle spill). Husker jeg brukte mange timer på PS1 utgaven av TFTD. -OEH Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Gleder meg til alle tre, men Xenonauts er vel det som ligger hjertet nærmest. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Det blir et spennende spillår, ja! Jeg husker godt alle sykkelturene til kameraten min på 80-tallet. Han hadde PC med XCOM på, jeg hadde kun Amiga UFO : Afterlight har jeg også brukt en del timer på. Gleder meg til både XCOM og Xenonauts, meldte meg på Kickstarter nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå