Gå til innhold

Installere Win7 Enterprise 64b på en tidligere OEM Vista 32b


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å installere 90 dagers trial versjon av 7 Enterprise på en gammel HP Pavilion dv6 bærbar som opprinnelig hadde Vista OEM 32b. Det fulgte med en Win7 oppgraderings dvd som kunne brukes men den er bare 32b. Jeg formaterer HDD og installerer Win7 Enterprise fint men kan ikke aktivisere den. Jeg har også prøvd å bruke koden som fulgte med den bærbare

( klistremerket på bunnen).

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker denne.

Windows 7 Enterprise 90-day Trial

Welcome to the Windows 7 Enterprise 90-day Trial. It is designed specifically for IT Professionals, so that you can test your software and hardware on a final version of the product.

Here’s what you need to know:

 

This is trial software designed for IT Professionals interested in experiencing the Windows 7 Enterprise on behalf of their organization so please read the following to get an idea of the risks and key things you need to know before you install.

 

You have 10 days to activate the product. If not activated within 10 days, the system will shut down once every hour until activated. Unsure on how to activate? Visit our FAQ.

The 90-day Trial is the full working version of the Windows 7 Enterprise, the version most of you will be working with in your corporate environment. It will not require a product key (it is embedded with the download).

The 90-day Trial will shut down once every hour when you have reached the end of the 90-day evaluation period.

The 90-day Trial is offered for a limited time and in limited quantity. The download will be available through December 31, 2012, while supplies last.

http://technet.micro...r/cc442495.aspx

 

Jeg har brukt den på andre maskiner uten problemer. Nå ser jeg at nedlastningsfristen har gått ut, muligens det er problemet. En annen mulighet er at man ikke kan installere 64b på opprinnelig 32b maskiner. Grunnen til at jeg vil bruke denne er at det er 4GB minne i maskinen i tillegg til et skjermkort med 1GB minne.

Endret av Rascal
Lenke til kommentar

Hooa!

 

Løsningen var aktivisere den før jeg begynte å laste ned oppdateringer.

 

Q: Do I need a product key?

A: No, Windows 7 Enterprise 90-Day Trial has a product key built in, so there is no need to enter one.

Q: Do I have to activate Windows 7 Enterprise 90-Day Trial?

A: Yes, activation of Windows 7 Enterprise 90-Day Trial is required within 10 days after installation or the product will shut down every hour. The ability to activate the trial software will expire on January 31, 2013.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å installere 90 dagers trial versjon av 7 Enterprise på en gammel HP Pavilion dv6 bærbar som opprinnelig hadde Vista OEM 32b. Det fulgte med en Win7 oppgraderings dvd som kunne brukes men den er bare 32b. Jeg formaterer HDD og installerer Win7 Enterprise fint men kan ikke aktivisere den. Jeg har også prøvd å bruke koden som fulgte med den bærbare ( klistremerket på bunnen).

Du vil i hvert fall ikke komme noen vei med å prøve å få en Vista-produktkode til å virke med Windows 7.

Det står jo også svart på hvitt i det du siterer: "It will not require a product key."

 

Det kan være så enkelt som at aktiveringsserveren er nede - midlertidig -, eller at maskinen mangler en korrekt nettverksdriver (noe som kanskje er mer sannsynlig).

 

At maskinen kjørte Vista 32b tidligere skal ikke være til hinder for å installere Win7 64b nå - så sant det ikke er noen hardware-begrensninger som forhindrer det, men det tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å installere 90 dagers trial versjon av 7 Enterprise på en gammel HP Pavilion dv6 bærbar som opprinnelig hadde Vista OEM 32b. Det fulgte med en Win7 oppgraderings dvd som kunne brukes men den er bare 32b. Jeg formaterer HDD og installerer Win7 Enterprise fint men kan ikke aktivisere den. Jeg har også prøvd å bruke koden som fulgte med den bærbare ( klistremerket på bunnen).

Du vil i hvert fall ikke komme noen vei med å prøve å få en Vista-produktkode til å virke med Windows 7.

Det står jo også svart på hvitt i det du siterer: "It will not require a product key."

 

Det kan være så enkelt som at aktiveringsserveren er nede - midlertidig -, eller at maskinen mangler en korrekt nettverksdriver (noe som kanskje er mer sannsynlig).

 

At maskinen kjørte Vista 32b tidligere skal ikke være til hinder for å installere Win7 64b nå - så sant det ikke er noen hardware-begrensninger som forhindrer det, men det tviler jeg sterkt på.

 

Takk for at du brukte tiden din til å hjelpe meg :-)

 

Løsningen var aktivisere den før jeg begynte å laste ned oppdateringer.

Lenke til kommentar

Regner med at dette bare er en test? For du skjønner at du ikke får kjøpt Windows Enterprise lisenser som privatperson. Så etter de 90 dagene, må du uansett slette Windows 7 Enterprise og legge inn noe nytt som du kan kjøpe lisens på.

Men alt dette vet du vel, siden du bruker en test versjon av Win7 Enterprise.

Lenke til kommentar

Regner med at dette bare er en test? For du skjønner at du ikke får kjøpt Windows Enterprise lisenser som privatperson. Så etter de 90 dagene, må du uansett slette Windows 7 Enterprise og legge inn noe nytt som du kan kjøpe lisens på.

Men alt dette vet du vel, siden du bruker en test versjon av Win7 Enterprise.

yuup!

 

You can alternatively try the following three commands which should do the same:

 

sysprep /generalize

slmgr.vbs –rearm

rundll32 slc.dll,SLReArmWindows

 

90 dager x 3 = 270 dager

Endret av Rascal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...