Gå til innhold

Fysikk 2 muntl/prak - hvilke forsøk er eksamensrelevante?

Anbefalte innlegg

Kort fortalt; hvilke forsøk er eksamensrelevante(altså som det er sjangs til å få på en eksamen)- og som står i studieheftet?

Noen her som kjenner til dette? :)

Btw, de fleste forsøkene har jeg lest meg opp godt på, men kjenner ikke hvilke som er helt relevante...

Endret av Calippus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet.

Hadde fy2 muntlig for en uke siden. Forsøket mitt var en kule i en loop. Andre forsøk var induksjon, elektronvekt og Newtons vugge. Har også hørt at noen fikk utledning av bohrkonstanten, men den tar litt lenger tid. Av erfaring er sensor ofte glad i små raske forsøk der det er mulighet for å forklare en del ekstra. Blir som en liten "ekstraeksamen"

Lenke til kommentar

OK bra. Men er det også noen som vet om det finnes lister med aktuelle forsøk(fra f.eks skolen som avholder exam), som kan tenkes å gjøres på en eksamen?? -- altså igjen - jeg kjnner godt mange forsøk,men det hadde vært greit å vite akkurat hvilke som er aktuelle..

Og er det en opptil 45minutters eksaminering, eller er det 30min som i tidligere 3FY??

:) Kult hvis noen vet!

Lenke til kommentar

Det er nok ingen lister med aktuelle forslag da du kan få alle forsøk som gjenspeiler læreplanmålene. Men som jeg har sagt tidligere er det ofte forsøk som ikke tar for lang tid som blir brukt.

Kan du pensum godt så blir forsøket mest sannsynlig ikke et problem.

Sensor har lov til å holde deg igjen i 45 min hvis han/ de føler det trengs (jeg var inne i 45 på fysikk 2 eksamen), men som oftest blir man ferdig etter rundt en halv time. Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...