Jørgen Skaug Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Ringebu stavkirke Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Fin, fin komposisjon med gode farger på treverket i kirken. Litt påfallende HDR effekt, særlig i skyene, hvor du får noe utbrenthet, og halo rundt kirka. Mvh Melvin Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Synes du får fram kulturskatten vår på god måte gjennom standpunkt og komposisjon her. Mener å se at bildebehandlingen gir et ekstra løft. Lenke til kommentar
cavey Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Liker godt beskjæringen hvor kirken sitter på toppen og ser nedover bildet Ellers er jeg ikke superfan av for mye HDR. Kunne godt tenkt meg å se en mer moderat versjon. Innbiller meg at en slik "ekstrem" versjon kanskje kunne tatt seg godt ut i sort/hvitt. Reagerer også på utbrentheten i skyene og haloen på kirken som Melvin Aasum nevner. Henger meg litt opp i de mørke strekene i skyene litt til venstre for kirken. Men de var der vel opprinnelig. Tror likevel jeg ville prøvd å duset de litt ned. Men et fantastisk bilde som jeg aldri kunne fått til selv Lenke til kommentar
Jørgen Skaug Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Takk for kommentarene. Synes bildet ble rimelig tøfft, der særlig rødfargen i kirka er dempet betydelig i forhold til originalen. Det er vanskelig å unngå halo i overgang til himmel i HDR-bearbeidingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg