Nala Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Hei! Dette er sikkert et litt dumt spørsmål. Men lurer på om noen veit om kameraet mitt har time lapse. Det er et Panasonic Lumix G-F3 systemkamera. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Du kan få en fjernkontroll med timer, og så kan du lage timelapse. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Så det er ikke innebygd? Hvordan fungerer det egentelig? er det slik at den tar bilder jevnlig? Hva heter slik fjernkontroll? Takker for svar! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Les denne tråden. Tipper det finnes en eller annen tredjeparts fjernkontroll til GF-3. Tror jeg, da. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg koblet mitt Canon 550D til PCen og brukte Eosutility til å lage en timelapse, er det noe lignende for ditt kamera? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Ble plutselig usikker på om GF-3 har mulighet for fjernbetjening - noen micro four thirds-eksperter får svare. Mulig man kan få det til med tethering (koblet til PC med kabel), men det er litt upraktisk å ha med datamaskinen ut i naturen. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 men det er litt upraktisk å ha med datamaskinen ut i naturen. Neida! En liten netbook er ikke stort større en en fjernkontroll uansett Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Et kjapt google søk ga meg dette resultatet, her er en som har gjort timelapse med en GF-2. http://vimeo.com/23064683 Edit, fant en timelapse lagd med GF-3 og den var imponerende. http://doubleconvexphotography.com/cms/2012/01/time-is-nothing-around-the-world-time-lapse-kien-lam-photography/ Endret 18. mai 2012 av Døgnvill Lenke til kommentar
Nala Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Skal se nærmere på det med bruk av pcen Fant en fjernkontroll til 60 dollar fra en side i USA, men får se om jeg for til og bruke pcen. Spørs om programmet fungerer til Mac :/ Takker for svar folkens ! Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Det er da vel bare å stå der med stoppeklokke og ta bilder jevnlig. Like in the old days. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Det er da vel bare å stå der med stoppeklokke og ta bilder jevnlig. Like in the old days. Så du sier du orker å sitte ute å ta 1 bilde hvert 5 sekund i 12500 sekunder/3.5 timer? Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hvorfor ikke - er jo det som er fotografi. Er jo det som gjør en stolt om det blir bra. Å sette opp ting og trykke på "start" og stikke av er ikke helt min greie innen den kreative sjangeren. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hvorfor ikke - er jo det som er fotografi. Er jo det som gjør en stolt om det blir bra. Å sette opp ting og trykke på "start" og stikke av er ikke helt min greie innen den kreative sjangeren. Lykke til! Og så kan vi andre posere bruke timer. Du vet - få det nøyaktig og sånt. Husk forresten også å Raw-konvertere og sette sammen timelapsen for hånd. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg er spent på hvor mange timelapses Huxy har laget - og spent på å se resultatet. Men så kan kanskje ikke jeg uttale meg, siden jeg er en sånn mainstream sellout som bruker timer... Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Har da aldri kalt dere "posere"... Jeg har laget ...ingen timelapses. Hvorfor? Fordi det interesserer meg ikke egentlig. Har dog sett resultater av andre, og hvor de som gjorde det "manuelt" for å si det slik, kom ut sinnsvakt bra. Legges jo også mer vekt på komposisjon også, siden man virkelig "jobber" for resultatet. RAW-konvertere? Nei! Split-tape og celluloid film! Eller vent, holder meg til RAW.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå