Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] skjermkort oppdages ikke?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har bygd meg ny pc og det er mitt første pc bygg, alt fungerer men skjermkortet mitt blir ikke oppdaget.

 

Jeg får brukt det interne skjermkortet på hovedkortet som er asus p8z77

 

Noen har sagt til meg at jeg må endre dette i bios, legger ved skjermbilder av bios og valgene jeg har der.. har prøvd dette også men får ikke aktivert det..

 

noen tips?

 

skjermkortet mitt er asus radeon hd6870

 

Legger også ved kabelen som er koblet til min psu.

post-274358-0-66654600-1337339193_thumb.jpg

post-274358-0-69787700-1337339194_thumb.jpg

post-274358-0-49253900-1337339294_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagt inn driveren til 6870?

 

Ja jeg har hentet de nyeste fra internett og de blir installert, i dag prøvde jeg cden som fulgte med og den legger inn et prog som søker etter kortet virker det som for da jeg starter opp pc, sier den finner ikke asus skjermkort. vifta på skjermkortet går å det lyser en rød diode på kortet så det ser jo ut til å ha kontakt,.

 

PCIE blir i så fall riktig innstilling for "Primary Display".

 

Hvis det er noe mer som må gjøres så burde det stå i HK bruksanvisningen.

 

Har det noe å si hvilken av de pci slotene jeg bruker?

Lenke til kommentar

Den røde dioden kan også være en feilindikasjon. Det står i manualen hvilken slot du skal bruke med kun ett skjermkort.

Ja den røde lampen har jeg lurt litt på også, om det er noen med samme skjermkort her så er det fint om dere kan si om dere har samme lampe;) får ikke testet noe nå da jeg sitter på jobb men får forske videre i kveld..

Lenke til kommentar

Skjermkortet behøver om jeg ikke tar helt feil to stk. 6pins strømtilkoblinger. Hvis du kun har koblet til én så er det ikke så rart at du får problemer. Strømforsyningen har én 6pins og én 6+2pins kabel.

 

Det stemmer dette du sier, det fulgte med en kabel til som på bildet her:

Da skal jeg prøve dette når jeg kommer hjem, håper virkelig du har rett ;)

 

Takk for svarene;=)

post-274358-0-44862700-1337342768_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du kun har tilkoblet én 6pins mens skjermkortet behøver to så er dette 90% sikkert årsaken til problemet. Du kan jo ha skikkelig uflaks med at skjermkortet er defekt, men jeg tviler ;)

 

Det er ihvertfall 2 6 pins innganger på kortet, men jeg trodde det holdt bare men en så jeg har ikke testet å kjøre 2, kanskje derfor kortet kommer med en rød diode også pga for lite strøm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...