peacee Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Hei, jeg har titta rundt på finn.no og forskjellige byråer som setter deg i arbeid. jeg lurte på hvor jeg finner kontor jobber? siden jeg har skade i ryggen å ikke kan løpe rundt og bøye meg og løfte osv hele dagen så må jeg ha en kontor jobb. jeg har heller ingen utdannelse og har desverre ikke tid til å ta noen nå er det noen her som vet om hvor jeg kan finne kontor jobber som man ikke trenger utdannelse? begynner å bli litt krise her for meg nå Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Det store spørsmålet er vel hva du skal gjøre på det kontoret, eventuelt hva du -kan- gjøre, og ikke hvorvidt jobben foregår på et kontor eller ikke. Jeg er sikker på at et privat firma ville ansatt deg uavhengig av utdannelse såfremt du kan bevise at du har noe å bidra med på det kontoret, men det er ingen som vil ansette deg kun fordi det ville vært praktisk for deg å ha en kontorjobb. Hvis det er sånn at du ikke har høyere utdannelse, ikke kan gjøre tungt arbeid og ikke kan dokumentere arbeidserfaring som er nyttig på et kontor, så vil det nærmeste du kan komme en kontorjobb være innen telefonsalg og markedsundersøkelser. Ellers ville det kun vært butikk/kundeservice som er aktuelt. Kan selvfølgelig aldri skade å registrere seg hos bemanningsbyråer og se hva de tilbyr, i tillegg til at man bruker NAV aktivt for å få hjelp til å stake ut kursen og kanskje få noen utplasseringsjobber som kan føre til ansettelse. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 har butikk jobb men det tar knekken på meg. har også meldt meg inn i noen bemanningsbyråer å håper på det beste. er jo mye jeg kunne bidratt med og selvfølgelig fått jobben gjort probleme er jo at jeg ikke kan dokumentere det. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Telefonoperatør er nok den enklaste måten å få seg en kontorjobb utan utdanning. Her vil det være aktuelt med jobbar i frå telefonselger til sentralbordoperatør. Problemet er at mange av jobbane som ikkje har krav til utdanning enten er fysisk tunge eller så er det stor konkuranse om å få jobben, då stiller du litt svakt utan utdanning. Det beste er derfor å ta seg ei utdanning, studielån er ein fin ting. Om ikkje anna så bør du vurdere å ta eit kurs eller to, eit kjappt google søk gav meg denne lenka: http://www.kursagenten.no/kursoversikt.aspx Det finnes mange andre sider også. For deg vil kursa som går på dataverktøy, administrasjon og økonomi være relevante. Det kan være at du kan mykje av dette frå før men dersom du tar eit kurs så har du i alle fall eit dokument som beviser kva kunnskap du har. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Du kan oh prøve å få deg jobb i resepsjon. Hotell f.eks. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Jeg tror det kan være vanskelig å få det og uten noen som helst form for relevant utdannelse eller erfaring. Da må du i så fall få jobben via bekjentskap, for jeg tror ikke man når opp i en bunke av jobbsøknader. Jeg kjenner ikke livssituasjonen din men hvis du er ung ville jeg revurdert tanken om at du ikke har tid til utdanning og sett på alle muligheter for å få til det. Hvis ikke risikerer du å måtte leve resten av livet med å velge fra nederste hylle. PS: Telefonsalg er noe herk. Endret 18. mai 2012 av Spartapus Lenke til kommentar
peacee Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 det med at jeg ikke har tid til utdanning er fordi jeg er ung har en unge og kona skal gå skole så vi må ha en fast og stabil intekt hele tiden:) hvis ikke det hadde vært sånn hadde jeg nok gått skole Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Hvis du har en ryggskade så er det vel ikke å anbefale å sitte i en kontorstol hele dagen heller da. Vil nok tro at det er minst like skadelig for ryggen som å jobbe i butikk Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 De fleste kontorjobber stillinger ikke krav til formell utdanning, men det blir vanskelig å konkurrere med de som enten har formell utdanning (f.eks fagbrev i kontorfaget) eller relevant erfaringer fra andre kontorjobber. Politijobb.no søker hele tiden etter konsulter til diverse kontorjobber, men de ønsker helst at videregående skole er fullført som et minimum. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Kan ikke du få litt hjelp av Nav til å finne noe som passer, i og med at du har ryggproblemer? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Resepsjonsistjobb er det som slår meg vil fungere. Det finnes ingen kontorer som vil ansatte 19åringer uten erfaring og utdannelse. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Hvis du har en interesse for ett-eller-annet fagfelt, kan du jo prøve å få deg en jobb innen det. For eksempel har jeg interesse for musikk, og jobber derfor i en musikkforretning (instrumenter og den slags, ikke CDer). Nå skal det sies at jeg ikke jobber direkte med kundekontakt og den slags, men jeg sitter og fører bilag i regnskapet. Jeg ville nok tro at jeg var ganske heldig som fikk jobben, fordi jeg hadde kontakter i butikken allerede. Men det er altså muligheter. Gå via folk du alt kjenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå