Gå til innhold

Diablo 3: Fungerer lootsystemet? AH ødeleggende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å illustrere hva jeg mener med dårlig loot:

 

post-91287-0-16219900-1337597756_thumb.jpg

 

Det er all blå/gule looten jeg fikk fra de to siste bossene (ingen droppet rare), 4-5 champion packs, 3 kister, 1 treasure goblin. Siste halvdel av act 4 på nightmare. Hadde også fortune buff på treasure goblin og 2 champion packs.

Lenke til kommentar

Akkurat her kan det nok lønne seg å kjenne historien. Det er også viktig å få med seg at dette ikke er World of Warcraft. Loot i Diablo 3 er mye mer tilfeldig. Noe som er typisk for serien og noe som etter min mening er ganske kult. Klart spill utvikler seg over tid, men det har nå også Diablo gjort.

 

Tingen er at du forventer at spille skal belønne deg hver minste ting, noe WoW gjør, og når det ikke gjøre det blir du sur. Mitt tips: Slutt og klag og gled deg til den dagen du får noe epsik bra, føles mye bedre når du må jobbe litt for det. Forplay er viktig veit du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
må jobbe litt for det.

 

* Eller casher ut på AH ^^

 

Ingen tvinger deg til å bruke AH, det er da bare en ekstra feature i spillet. At muligheten er der til å kjøpe bedre items enn du selv kan finne på en knapp uke er vel en selvfølgelighet.

Lenke til kommentar
må jobbe litt for det.

 

* Eller casher ut på AH ^^

 

Jeg er villig til å vedde penger på at når du kommer ut i spillet og skal ha loot som er virkelig bra så kommer AH til kort, ved mindre du har for mye penger. Jeg vet ikke hvor mye Diablo 2 du har spilt, men jeg utfordrer deg til å skaffe deg noe av de beste items som finnes i det spillet. Du kan jo starte med det beste sette til Barbaren, noe som er relativt lett. Du kunne handle med andre folk i Diablo 2 også, men de beste tingene var vanskelig å få tak på.

 

Har sett litt på AH og jeg drar denne konklusjonen: Det finnes ingen virkelige bra items på AH enda.

Lenke til kommentar

Looten kommer også raskere jo lengre man har kommet inn i spillt. Fra bosser og elites i Hell var det sjelden jeg ikke fikk noe bra.

Fullførte akkurat act 1 Hell fortsatt uten noe særlig med items. Får normalt 1-3 gule items hver gang jeg spiller noen timer, men sjansen for at de er verdt noe, og at de passer meg er jo astronomiske.

Jeg er villig til å vedde penger på at når du kommer ut i spillet og skal ha loot som er virkelig bra så kommer AH til kort, ved mindre du har for mye penger.

[...]

Har sett litt på AH og jeg drar denne konklusjonen: Det finnes ingen virkelige bra items på AH enda.

Det vil jo tiden vise. Som sagt tidligere så har ikke spillet noen binds, så jeg tror vi bare ser bedre og bedre items på AH. At de beste itemsene ikke ligger der 6 dager etter launch er jo en selvfølge :)

Lenke til kommentar

Jeg angrer veldig på at jeg har levlet blacksmithing såpass mye. brukt flerehundretusen på å levle blacksmithing på min 60 wizard. det man kan lage er 100% ubrukelig, med mindre man har tenkt å levle opp 9 alts som man kan gi gear til. Det er bedre å bare spare å bruke penger på AH

Lenke til kommentar

Jeg angrer veldig på at jeg har levlet blacksmithing såpass mye. brukt flerehundretusen på å levle blacksmithing på min 60 wizard. det man kan lage er 100% ubrukelig, med mindre man har tenkt å levle opp 9 alts som man kan gi gear til. Det er bedre å bare spare å bruke penger på AH

Man kan crafte Set Items som er ganske gode. Men krever legendary oppskrifter osv. Men er bok verdt det når du først finner ;)

Lenke til kommentar

Jeg nekter å bruke AH, siden jeg føler det tar vekk hele poenget med spillet. Etter man har cleara storyen i normal, er det ingenting annet å gjøre en å farme gear slik at man kan komme seg videre i vanskelighetsgradene.. Hva gjør man da hvis man bare går på AH og kjøper et fult sett av perfect gear for slikk og ingenting, hvert 5 level, og på den måten har nesten max-gear konstant.

 

Om man kjøper gearet som er et lite hakk under det aller beste, så koster det bare noen tusen (under 5000) per piece.

Lenke til kommentar

Har nå spillt en stund, min erfaring er at uten AH, så ville nok spillet ha blitt ganske så kjedelig på end game.

Man måtte nok ha spillt en del år om man skulle hatt det beste av alt, om man hadde spilt uten AH.

 

Jeg nekter å bruke AH, siden jeg føler det tar vekk hele poenget med spillet. Etter man har cleara storyen i normal, er det ingenting annet å gjøre en å farme gear slik at man kan komme seg videre i vanskelighetsgradene.. Hva gjør man da hvis man bare går på AH og kjøper et fult sett av perfect gear for slikk og ingenting, hvert 5 level, og på den måten har nesten max-gear konstant.

 

Om man kjøper gearet som er et lite hakk under det aller beste, så koster det bare noen tusen (under 5000) per piece.

På level 60, så må du ut med godt over 20mill for et greit utstyr til Inferno

 

Så "slikk og ingenting" er jeg ikke enig i =p

Lenke til kommentar

Jeg er villig til å vedde penger på at når du kommer ut i spillet og skal ha loot som er virkelig bra så kommer AH til kort, ved mindre du har for mye penger. Jeg vet ikke hvor mye Diablo 2 du har spilt, men jeg utfordrer deg til å skaffe deg noe av de beste items som finnes i det spillet. Du kan jo starte med det beste sette til Barbaren, noe som er relativt lett. Du kunne handle med andre folk i Diablo 2 også, men de beste tingene var vanskelig å få tak på.

 

Har sett litt på AH og jeg drar denne konklusjonen: Det finnes ingen virkelige bra items på AH enda.

 

Bra loot, eller det beste? Man kunne finne veldig mye bra loot i D2, loot som du kunne klare deg i hell med, uten å trade med andre. Men det var ikke realistisk mulig å finne det aller beste.

 

Og i D2 var heller ikke de beste itemsene (hvis vi tenker runewords etc, ikke sinnsyke rares som nesten ingen fant uansett) så vanskelig å få tak i hvis man tradet. Det gjelder bare å vite hvordan man best skal gjøre det. For eskempel jeg og 1-2 andre valgte før 1.12 å kjøre lvling service for å tjene penger. Vi dro inn flere titalls highrunes på dette. Men D2 hadde problemet med bots og duping, som gjorde at selv items som var meningen at skulle være veldig sjeldne, blei ting som alle fikk tak i hvis de ville.

Lenke til kommentar

Har nå spillt en stund, min erfaring er at uten AH, så ville nok spillet ha blitt ganske så kjedelig på end game.

Man måtte nok ha spillt en del år om man skulle hatt det beste av alt, om man hadde spilt uten AH.

 

Jeg nekter å bruke AH, siden jeg føler det tar vekk hele poenget med spillet. Etter man har cleara storyen i normal, er det ingenting annet å gjøre en å farme gear slik at man kan komme seg videre i vanskelighetsgradene.. Hva gjør man da hvis man bare går på AH og kjøper et fult sett av perfect gear for slikk og ingenting, hvert 5 level, og på den måten har nesten max-gear konstant.

 

Om man kjøper gearet som er et lite hakk under det aller beste, så koster det bare noen tusen (under 5000) per piece.

På level 60, så må du ut med godt over 20mill for et greit utstyr til Inferno

 

Så "slikk og ingenting" er jeg ikke enig i =p

 

Jaja, greit nok det. Men greia (mener jeg) er jo at å cleare inferno burde være kun for de über dedikerte som er villige til å bruke årevis på å bygge opp en character med ultimat gear.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...