Heart Break Kid Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 RMAH blir jo som Micro-transactions i andre spill, som League of Legends, Team Fortress 2 osv, det er valgfritt, det samme er AH. Om dere syns dette systemet er så dumt, ikke bruk det, så enkelt er det. Random stats på gear er sånn spillet er lagt opp. Personlig syns jeg ikke det er noe moro når du får ting lagt i fanget og at spillet skal holde deg i hånden. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 vikingkylling, For all del, jeg sier ikke at du gjør noe feil eller at Diablo er et dårlig spill. Men det holder deg i hånden og for de som bruker mer tid enn de burde på å bli bedre enn de burde i spill så er det andre spill som gir mer å tygge i. Diablo 3 er kanonbra for casuals som ikke har lyst å bli for god på spill, det er tross alt ikke noe som drar damer. Lenke til kommentar
Heart Break Kid Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 Pycno: Har du kommet til Inferno enda? Om ikke tror jeg ikke at du skal uttale deg om at spillet holder deg i hånda eller ikke... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg synes Inferno-argumentet er litt tynt. Det er ikke alle som ønsker å spille 30 timer før spillet blir så vanskelig som de ønsker. For min del er jeg på Nightmare og dør en del der, så jeg behøver sånn sett ikke høyere vanskelighetsgrad. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg synes Inferno-argumentet er litt tynt. Det er ikke alle som ønsker å spille 30 timer før spillet blir så vanskelig som de ønsker. For min del er jeg på Nightmare og dør en del der, så jeg behøver sånn sett ikke høyere vanskelighetsgrad. Vel, det er slik Diablo alltid har vært. om de ikke liker det, får de jammen meg finne seg et annet spill. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Pycno: Har du kommet til Inferno enda? Om ikke tror jeg ikke at du skal uttale deg om at spillet holder deg i hånda eller ikke... I alle spill er det en grense for hvor god du kan bli. I Diablo 1 som Warrior er denne grensen for eksempel veldig lav. Når du som Warrior kan gå sakte, hugge/slå og drikke potions så kan en profesjonell gamer bli knust av en nybegynner. Den profesjonelle gameren får ingen fordeler. I Diablo 3 er grensen for hvor god du kan bli ikke like lav men det er ikke mye der som gode spillere kan bruke tid på å mestre. Og det er dette jeg mener med at spillet holder deg i hånden. Endret 19. mai 2012 av Pycnopodia Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 Hei! Lootsystemet fungerer vel, men det er jo totalt tilfeldig. Jeg og en kompis gikk igjennom hele act 4 normal, og act 1 nightmare og fikk kun 1-2 items som vi syns var bra. Totalt. Hva syns dere? Er det bare vi som har veldig uflaks, og ødelegger AH litt av dynamikken? Er helt enig. Selv har jeg nesten gidd opp crafting etter å brukt lang tid på farme mats til å lage et par gule lvl 41 buer. Den ene kom med masse str og den andre kom med masse int. Endte opp med å ta samme valget som trådstarter og fant meg en bue til 7k på ah som var mye bedre. Er nesten som at jeg ikke ser på ting jeg plukker opp lengre, det meste selger jeg til en vendor og er også en del jeg rett og slett ikke orker å plukke opp. Virker også som at jeg konstant finner våpen og gear som er 4-6 level laver enn meg, dette synest jeg er rart da jeg nekter å tro at jeg er langt forran i level (lvl 40 og snart på act 2 NM). Og plassere AH i dette spillet er for meg en negativ ting. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Da har jeg og kompisen min gjort act 3-4 i nightmare, og halve act 1 normal.. Ingen gule items fra sisteboss!?!? Ingen gule items fra første boss act 1!? Ingen gule items fra siste boss act 3!? Greit at de ikke er vanskelige, og at de ikke skal kunne farmes, men det får være grenser, tar jeg sisteboss så vil jeg ha nytt gear! Ikke penger til å dra på butikken for å handle. Generelt fått veldig dårlig items, hvorfor finnes det items med dexterity, str og int? Er altfor tilfeldig.. Jeg er lvl 52 nå og bruker gul neck fra lvl 19 som fortsatt er bedre enn de fleste necks jeg finner på AH til under 100000. EDIT: Vil også si at vi nå tilsammen har spilt igjennom historien 5 ganger, og har fått 1 legendary item, ingen set items. Forventet å se set items i nightmare i alle fall. Endret 20. mai 2012 av Mixy Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 Er altfor tilfeldig.. Jeg er lvl 52 nå og bruker gul neck fra lvl 19 som fortsatt er bedre enn de fleste necks jeg finner på AH til under 100000. EDIT: Vil også si at vi nå tilsammen har spilt igjennom historien 5 ganger, og har fått 1 legendary item, ingen set items. Forventet å se set items i nightmare i alle fall. Har du lite Magic Find %? Jeg finner rare tutt og ofte. Aller mest fra Elite bosser (ikke act bosser). Set items finner du nok ikke, de kan kunn lages med crafting Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 I D3 kan man gå tilbake i questline dersom man ønsker det. Bare meg som får melding om at savegamen vil bli overskrevet om jeg gjør dette? Mulig det er fordi jeg ikke har spillt igjennom på normal ennå, men alikavel... ? Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 20. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 Ingen gule items fra sisteboss!?!? Ingen gule items fra første boss act 1!? Ingen gule items fra siste boss act 3!? Synes kanskje det burde vært som i normal hvor første kill garanterer en rare. Generelt fått veldig dårlig items, hvorfor finnes det items med dexterity, str og int? Overalt, men som sagt: tilfeldighet er nøkkelordet her. EDIT: Vil også si at vi nå tilsammen har spilt igjennom historien 5 ganger, og har fått 1 legendary item, ingen set items. Forventet å se set items i nightmare i alle fall. Stack magic find for å øke sjangsene dine. Jeg har enda ikke kommet gjennom act 3 på nightmare og jeg bokstavelig talt drukner i rare items. Hver gang inventory er full og jeg må til byen for å salvage så har jeg funnet 4-5 rare items. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 hvorfor finnes det items med dexterity, str og int? Hvis du tenker på på sammen item? Så er alle stats nyttig for alle klasser, selv om de ikke er primær stat'en til en klasse. Int gir mer resistance, Str gir ekstra armor og Dex ekstra dodge, alltid praktisk å ta litt mindre skade når man blir truffet, eller klare å unngå det litt oftere. Jeg regner med dette blir mye viktigere på senere vanskelighetsgrader, spesielt int. I tillegg som nevnt tilfeldigheter. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg vet at det gir stats til alle classes, det er derimot veldig begrenset. Som i de fleste spill lønner det seg heller å fokusere på en stat Magic find? Varierer, som regel rundt 50%, fatter ikke at vi kan være så uheldige :/ Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 20. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 Blitt lvl 59 nå og inntrykket mitt er at de som utviklet Diablo 3 ikke har peiling på hva som gjorde Diablo 2 artig. Itemene er basert på World of Warcraft og de er så sykt mye kjedeligere enn itemene i Diablo 2 både å finne og bruke. Mixy, når man blir lvl 60 får man en buff som gjør at man finner masse items. Før det får man ikke en dritt. Leste også en tråd nå om hvordan Legendaries er dårligere enn de vanligste blå items. Det ser man også selv om man sjekker auksjonshuset. At statsene på de er like tilfeldige som på blå items er også noe som gjør de latterlig kjedelig å finne. Windforce passer like godt på wizard som demon hunter liksom. Det er ingenting i spillet her bortsett fra grafikken, lydene osv. som vitner om årevis med utvikling, erfaring og ekspertise synes jeg. Nesten alt er mer amatørmessig utført enn i Diablo 2. Fra lvl 1 til 60 med demon hunter så har ingenting endret seg for meg i hvilke items jeg bruker. Itemen må ha dexterity og vitality. Hjelm må socket for ruby, våpen må ha socket for ruby (ikke så viktig på høy lvl), sko må ha movement speed og hansker må ha attack speed. Ellers er det bare vitality og dexterity. Hadde jeg spilt barbarian eller wizard så ville det vært helt likt, bare med int eller strength istedenfor dex. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 Mixy, når man blir lvl 60 får man en buff som gjør at man finner masse items. Før det får man ikke en dritt. Hvorfor skal man måtte spille igjennom 40-50-60 timer content før man får loot man er ute etter?` Er ellers enig i alt du skriver. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 Mixy, når man blir lvl 60 får man en buff som gjør at man finner masse items. Før det får man ikke en dritt. Hvorfor skal man måtte spille igjennom 40-50-60 timer content før man får loot man er ute etter?` Er ellers enig i alt du skriver. Det kommer an på din definasjon av loot du er ute etter. Lvl 60 items, så må du nesten regne med at du må levle opp til rundt 55-60 før du får dem. Finnes mange lowbie items som er gode også. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 Som i de fleste spill lønner det seg heller å fokusere på en stat Tja, kommer an på vanskelighetsgrad. I normal kan man nok det, i NM så må man begynne å ta med vit i tillegg. Er kun i act 3 NM, så får se hvordan det utvikler seg. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 20. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2012 Enig. I starten av Normal så hadde jeg omtrent bare +int på min mage og brydde meg knapt om utstyret mitt. Det endra seg fort uti act 3 hvorpå et par runder i AH ga meg 3 ganger så mye damage og over dobbelt så mye liv etter at jeg fant ut av noe av utstyret mitt var over 10 lvl mindre enn det jeg kunne bruke. Nå som jeg har fokusert mer på loot og fulgt mer med på stats etc så har jeg dette overslaget: Grå, hvite og 99% av de blå = vendor trash 1% av de blå = AH (hvis statsene matcher og ok høye verdier - feks STR/DEX/INT og VIT) 90% av de gule = vendor trash/salvage for AH (jeg pleier å variere litt her) 9% av de gule = AH (hvis statsene matcher og ok høye verdier - feks STR/DEX/INT og VIT) 1% av de gule = beholder selv. Dette har skjedd meg én gang Har plukket opp tre legendaries foreløpig og alle har blitt solgt til vendor da statsene var for dårlige. Nå som jeg har litt erfaring så må jeg si at jeg synes systemet med loot funker bra. Det skal være litt vanskelig å finne noe som passer deg, og jeg merker meg at spillet revolverer mye rundt AH for at du skal finne det og det synes jeg er greit. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Grå, hvite og 99% av de blå = vendor trash Grå og hvite plukkes ikke en gang opp. Men må en nå og da en tur innom inventory for å kaste de ut, når de blir tilfeldigvis plukket opp under en kamp. Er som Blizzard har sagt, de er ikke verdt plassen. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Legendaries til vendor? Jaja, jeg har plukket opp to stykk som var sådär, og fikk i hvert fall en grei neve med mynter for de. Virker som om folk går litt banan når de finner halvveis brukandes legendaries som er priset under andre legendaries, mine har i hvert fall gått etter fire-fem minutter. Min erfaring med systemet så langt er at jeg liker at det er såpass tilfeldig. Man finner ikke über-itemene veldig lett, og det oppfordrer til crawling. Enten for å tjene penger til å kjøpe på AH, eller for å finne de selv og bruke pengene på noe annet snask. Det ene øyeblikket forbanner jeg meg over at wizarden min har craftet åtte relativt ubrukelige belter med dexterity på, brent brorparten av materialene i stashet og svidd av både en og to never dollar, i det neste øyeblikket er alt glemt, fordi det niende beltet (som jeg bare så vidt klarte å overtale meg selv til å crafte, etter å ha tatt tre runder med meg selv og Gambler's Fallacy) passer utmerket. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå