Gå til innhold

Diablo 3: Fungerer lootsystemet? AH ødeleggende?


Anbefalte innlegg

Førstegangen jeg tok bossene fikk jeg 2-3 gule items, andre gangen var det så og si bare blå, så virker som det er bestemt at man skal få noen gule items førstegangen, men at neste så går det mer på flaks.

Det er ett design valg, du får bedre loot første gangen du dreper en boss.

 

Kanskje et veldig dumt spørsmål, men det er forferdelig lenge siden jeg spilte D2 også;

Hvordan farmer man bosser? Når de er tatt kan man jo ikke ta dem på nytt. De er jo borte, og questen er ferdig...

Start ett nytt spill.

 

Og en annen uting er "pay 2 win" med ekte penger. Latterlig av Blizzard.

Det er ikke aktivert enda, og det er ikke slik at det markedet ikke hadde eksistert om RMAH ikke var med i spillet. Uten RMAH så ville det foregått via 3. parts forhandlere (høyest sannsynlig). Og hva er problemet? Det er ett coop spill, pvp vil ikke være konkurranse fokusert. Diablo handler om item hunt, så hvis spillere velger å betale seg ut av dette så er det deres valg, og i verste fall ødelegger de kun for seg selv ved å fjerne gleden av å finne bedre utstyr.

--

 

For min del så har jeg funnet masse rares, men har vært 99% av tiden i gruppe. Det meste er ikke nyttig og blir resirkulert. Siden jeg nesten bare å spilt i gruppe så har vi også funnet en del utstyr som er nyttige for hverandre. Men jeg vil tro at ca 90% blir resirkulert, og det er helt greit, da utstyret holder en god stund. Er ikke meningen at man skal finne oppgraderinger hele tiden.

Har nesten ikke brydd med med AH til nå (lvl 40), kun kjøpt noen få mindre gems og solgt ett lengendary belte. Om AH ødelegger elementer av spillet, så blir det litt opp til hver enkelt, man må ikke bruke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mitt hode blir dette helt feil. Diablo skal være lootfrenzy og du skal skaffe dine egne items. Slik det er nå hadde det jo vært en stor fordel hvis jeg hadde driti i å levle blacksmithing, og heller brukt pengene i AH. Blir liksom litt rart :(

 

Hva syns dere? Er det bare vi som har veldig uflaks, og ødelegger AH litt av dynamikken?

Har ikke lest igjennom tråden enda, men gir en input på dette.

 

Jeg synes absolutt det bør være AH. Uten AH hadde jeg hatt dårlig gear, samtidig som jeg hadde vært blakk. Har tjent en god del gull på ting jeg har solgt i AH som jeg ikke har bruk for. Selg til lav pris, da forsvinner de med en gang.

 

Man bør også levle blacksmithing, slevom de første levlene er ganske så "bortkastet". Etterhvert så kan du crafte legendary og set items, som du igjen kan selge for veldig mye (vil jeg tippe:p) - Men du har kanskje rett at man ikke bør levle opp blacksmitting tidlig i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg skal spille gjennom inferno en gang, og så aldri mer røre spillet tenker jeg.

 

Det er rett og slett for idiotisk lootsystem.

 

Bedre å farme vanlige mobs for loot enn bosser ... blir for meg helt feil.

 

Eneste loot gjør er at jeg sparer penger jeg kan bruke på auction house ... har vel ikke funnet ett brukbart item siden lvl 22 ... er nå 54.

Lenke til kommentar

Er snart 30 og har funnet rare items med type +70 intelligence osv med buyout på 2500 osv. Kjøpte komplett ny armor til wizarden min for litt over 16000 gull på AH og gjorde da tre ganger mer damage enn før innkjøpet. Det sier litt om hvor ræva utstyr jeg hadde før, men jeg har også plukket opp rent lite som har passet meg..

 

Men jeg er også spent på hva som skjer med økonomien i spillet etterhvert fordi selv om en hel masse items kommer med ubrukelige statskombinasjoner og til slutt vil bli salvaged eller solg til merchant så vil til slutt AH flyte over av items med "gullkombinasjoner" siden man kan bruke alt om igjen og om igjen..

Lenke til kommentar

Jeg skal spille gjennom inferno en gang, og så aldri mer røre spillet tenker jeg.

 

Det er rett og slett for idiotisk lootsystem.

 

Bedre å farme vanlige mobs for loot enn bosser ... blir for meg helt feil.

Slik systemet er nå så er det beste å farme rare mobs og champions, noe jeg synes er helt greit. Jeg ble fryktelig lei av å farme Hell Mephisto i måneder i strekk i Diablo 2. Nå har jeg muligheten til å farme hvor jeg vil med like stor sjangse for å få bra items.

Lenke til kommentar
Jeg synes absolutt det bør være AH. Uten AH hadde jeg hatt dårlig gear, samtidig som jeg hadde vært blakk. Har tjent en god del gull på ting jeg har solgt i AH som jeg ikke har bruk for. Selg til lav pris, da forsvinner de med en gang.

 

Jeg har funnet masse, spesielt om natta da enkelte legger ting for billigt.

 

Kjøp og selg = profit.

 

Det er dette jeg mente som var feil med hele spillet. Det virker som om de har balansert lootsystemet etter kjøp/salg, og ikke at man skal ha det gøy, smashe og loote nytt og bedre gear til seg selv.

 

Det er klart jeg bruker AH, men nå på nightmare etter å ha vært der en runde er jeg så og si udødelig bare jeg følger litt med. Uten AH hadde jeg blitt eid.

Lenke til kommentar

Game-designerene er på bærtur.. De har en plan men så går ikke ting som planlagt og de prøver å finne en eller annen måte å fikse det på..

 

Nå har de funnet ut at spillere gjør det samme som i Diablo 1, lager mange nye games og går direkte til de kjappeste og mest effektive bossene for å grinde.

Målet til Blizzard er å få spillerene til å slåss mot fremfor å løpe forbi tidssinkene som er plassert underveis.

Deres løsning er Nephalem Valor - hvis du dreper en champion får du en buff som gir ekstra loot fra monstere og bosser..

 

Men egentlig så kunne de bare gitt bossene mer spennende loottable, plassert en gate eller port forran bossen som kun kan åpnes med f.eks. 15 Champion Orbs. Eller 15 key fragments du finner fra champions..

Da må du gjøre levelet og finne 15 Champion Orbs (eller kjøpe på AH) før du kommer til godsakene fra bossen.

Det beste er at dette systemet også belønner "short play sessions" som Blizzard også er opptatt av, hvis du har funnet 10 orbs kan du bare slå av og fortsette og finne de siste 5 neste gang du logger inn og så fortsette der du slapp.

 

Dette ville vært mye bedre enn "Nephalem Valor" som de stresser med nå og kommer til å forandre og endre på i hver patch fremover fordi det er en dårlig idé.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et enkelt spørsmål: Om dere misliker AH så mye og sier det ødelegger spillet, hvorfor fortsetter dere å bruke det? Jeg er godt ute i Act 3 på Normal, trener Blacksmithen aktivt og har greit nok utstyr for å overleve som Demon Hunter. Har bare vært innom AH en gang for å se hvordan det fungerte, og solgte to gule ting der. Jeg vil heller finne ting selv, så jeg bruker ikke AH. Enkelt og greit. Greit nok finner jeg ikke det beste utstyret i hele spillet på egenhånd, men hva så? Jeg klarer fint å overleve så langt, og har alltids nok å strekke meg etter.

 

Og for den saks skyld, ikke glem den bonusen på Inferno. Hvis dere holder dere i live, banker Elites og Champions og unngår å bytte skills skal dere få en bonus for å finne bedre utstyr, mener jeg å huske. Det gjør dere vel? Har dere i det hele tatt kommet til Inferno?

 

Btw de fleste fra Diablo 1 og 2 teamet jobber med Torchlight-serien.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Normal er enkelt og kan gjøres uten gear i det hele tatt ^^

 

Problemet mitt med AH er at det virker som om drop-systemet er balansert rundt det. Jeg har i alle fall ikke fått godt nok gear uten AH til å klare meg.. Og det er bare nightmare.

Lenke til kommentar

Et enkelt spørsmål: Om dere misliker AH så mye og sier det ødelegger spillet, hvorfor fortsetter dere å bruke det? Jeg er godt ute i Act 3 på Normal, trener Blacksmithen aktivt og har greit nok utstyr for å overleve som Demon Hunter. Har bare vært innom AH en gang for å se hvordan det fungerte, og solgte to gule ting der. Jeg vil heller finne ting selv, så jeg bruker ikke AH. Enkelt og greit. Greit nok finner jeg ikke det beste utstyret i hele spillet på egenhånd, men hva så? Jeg klarer fint å overleve så langt, og har alltids nok å strekke meg etter.

 

Og for den saks skyld, ikke glem den bonusen på Inferno. Hvis dere holder dere i live, banker Elites og Champions og unngår å bytte skills skal dere få en bonus for å finne bedre utstyr, mener jeg å huske. Det gjør dere vel? Har dere i det hele tatt kommet til Inferno?

 

Btw de fleste fra Diablo 1 og 2 teamet jobber med Torchlight-serien.

 

Noen vil ha utfordringer, noen ser på spill som en nøtt som skal knekkes. Liker å måtte bruke noen hjerneceller for å finne kreative løsninger når man står fast, gjerne løsninger som ikke utviklerne har tenkt på.

Det er ikke om å dø mest mulig, det er om å finne mest effektive måte å spille på og hele tiden bli utfordret til å finne mer effektive måter å spille på.

Det er her Diablo 3 ikke innfrir.

Lenke til kommentar

Jeg skal være enig i at craftingsystemet er alt for random. Det er ufattelig irriterende å lage 8 rares på rappen med nærmest ubrukelige stats (strenght og int på samme item f.eks). Det burde heller vært slik at du kunne brukt en modifier i craftingprosessen, f.eks et gem, for å øke sjangsene dine for å få de statsene du ønsker. Slik ting er nå ser jeg absolut ingen grunn til å sjangse på å crafte rare items når jeg høyst sannsynlig ender opp med å kaste blacksmithing pages rett i dass og når jeg endelig får et brukbart item blir det byttet ut etter 3 timer med spilling når jeg har kommet en act lengre.

Problemet mitt med AH er at det virker som om drop-systemet er balansert rundt det. Jeg har i alle fall ikke fått godt nok gear uten AH til å klare meg.. Og det er bare nightmare.

Det kan hende du er svært uheldig, eller jeg er svært heldig. Jeg har kjøpt 1 helm på AH og that's it. Resten av gearet mitt har jeg enten funnet selv eller fått fra de jeg spiller sammen med.

Lenke til kommentar

Du burde droppe blacksmithing inntil videre, du har ingenting å tjene på det og pengene kan du heller bruke på rare items på AH. Jeg kjøper gode rare items for need i noen hundre gull stykket (browser fort gjennom sidene til jeg ser noe med 3sifret beløp og sjekker statsene).

 

Blacksmithing er bortkastet tid hvis du har hastverk med å komme deg videre :)

Lenke til kommentar
Noen vil ha utfordringer, noen ser på spill som en nøtt som skal knekkes. Liker å måtte bruke noen hjerneceller for å finne kreative løsninger når man står fast, gjerne løsninger som ikke utviklerne har tenkt på.

Det er ikke om å dø mest mulig, det er om å finne mest effektive måte å spille på og hele tiden bli utfordret til å finne mer effektive måter å spille på.

Det er her Diablo 3 ikke innfrir.

 

Da er vi nok sterkt uenige. Jeg storkoser meg, og selv om jeg bare nærmer meg slutten på Act 3 på Normal med Demon Hunter er det krevende nok til tider. Men det er ennå bare på Normal, så blir nok betydelig vanskere etterhvert. Jeg vil ikke si det handler om å være så effektiv som mulig, men om å ha det så moro som mulig. Og ja, det er kjedelig å dø ofte. Men også her gjør Diablo 3 en bra jobb. Dør man for ofte i solo er det bare å gå over til co-op i akkurat den biten. Dør man ofte i co-op bør man finne noen andre å spille med. ;)

 

Btw vi kan si mye rart om crafting-systemet, men grunnen til hvorfor det er sånn er fordi de droppet gambling. I stedet har de kombinert crafting og gambling i ett. Dermed er det ikke bare å tjene litt raske penger og lage det beste utstyret i spillet. I stedet må vi bruke penger for å få craftingen opp på et bra level, men da kan vi til gjengjeld lage mye bra utstyr. Men for å få det beste utstyret må vi gamble litt. Dere som klager over lite pengesluk har mer enn nok her, så hva klager dere over? Det blir litt feil å kun kjøpe det billigste utstyret dere finner, og så klage over at det er for billig.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...