M98kF1 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) http://www.aftenpost...ml#.T7XimFJZofU "Politiet gjør kort prosess. Ballongene blir trampet i stykker på stedet, dersom selgeren ikke har søkt politiet om lov til å selge dem" Nå tviler jeg ikke på at ballongselgeren kommer fra ett miljø som skjelden fører regnskap etter gjeldende norsk lovgivning at han manglet tillatelse til gatesalg og at politiet har lovgjemmel til å gjøre slikt, men bringer ikke slik oppførsel fra politiet tankene litt vel nærme blankpolerte ridestøvler og brune skjorter med partiemblem på armbindet? Endret 18. mai 2012 av M98kF1 2 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 ...men bringer ikke slik oppførsel fra politiet tankene litt vel nærme blankpolerte ridestøvler og brune skjorter med partiemblem på armbindet? Nei, det gjør det ikke. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Nei, dette minte ikke særlig hverken om ideologier eller spesiell bekledning. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 ...det kunne dog kanskje ha vært håndtert en tanke smidigere. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Nei, dette minte ikke særlig hverken om ideologier eller spesiell bekledning. Nei, nå var det vel mer metodene enn ideologien som var mitt poeng. Og hvorvidt vi lar statens voldsmonopol utøves av personer i en praktisk arbeidsuniform eller om vi satser på press i buksene og nypussede støvler er vel også mer en smakssak. Poenget mitt var om "bøller i uniform" er måten vi vil benytte for å opprettholde lov, orden og skatteinnkreving. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Det skal vel mer enn en enslig svale til for å gjøre en hel sommer? Jeg for min del legger den saken på konto for høyt testosteronnivå og mangel på livserfaring, inntil videre Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Det skal sies at det ikke så særlig ille ut i virkeligheten. Det å ta med seg slike ballonger er noe herk når de er våte, malingen renner av dem, og ikke flyvedyktige engang. Og for de utlenningene som solgte de stakkars ballongene tapte nok ikke noe særlig på det, for ballongene var umulig å selge i det dårlige været uansett (og det å refylle dem gir tilnærmet ingen gevisnt neste år, da de ikke vil se særlig bra ut neste år). Og som gammel ballongselger så er da dette ikke noe nytt at man må ha tillatelse. Som oftest får man advarsel, og er ikke overbevist om at de "stakkarene" som selger dette ikke visste noe om at de måtte ha tillatelse. Det skjer hvert år, og tilslutt så blir man altså lei av bare å gi advarsler. Kort sagt så ser jeg ikke noe som helst problem med dette. At politiet tok rotta på ulovlig virksomhet (garantert på flere plan også), hjalp selgerene med å pakke sammen / fjerne noe uselgelig klarer jeg ikke se på som noe maksmisbruk akkurat. Så ja, det er slik vi vil ha det! Endret 18. mai 2012 av Andrull 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 [...]Jeg for min del legger den saken på konto for høyt testosteronnivå og mangel på livserfaring, inntil videre Nå ser ikke dette ut til å være en overivrig 26-åring med ferskt politiskilt på brystet, men heller "stående ordre" ifølge journalisten som skrev teksten. [...]hjalp selgerene med å pakke sammen [...] Seriøst? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Og hvis dette er politiets nye effektive og akseptable aksjonsform mot "manglende papirer", så håper jeg de bruker den mot andre forbrytere enn de med sigøynertilknyttning. Gleder meg til neste oppslag der en enebolig på Vinderen har blitt undersøkt og det viser seg at litauerene som flislegger badet ikke har andre papirer enn en rema-kvittering på 8 øl og en pakke knekkebrød hvorpå vårt brave politikorps "destruerer på stedet" baderummet 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 [...]Jeg for min del legger den saken på konto for høyt testosteronnivå og mangel på livserfaring, inntil videre Nå ser ikke dette ut til å være en overivrig 26-åring med ferskt politiskilt på brystet, men heller "stående ordre" ifølge journalisten som skrev teksten. [...]hjalp selgerene med å pakke sammen [...] Seriøst? Ja, det var satt litt på spissen, men ja, de ga dem jo hjelp med å pakke ballongene tett sammen (i og med at ballongene nå tar 100 ganger mindre plass), og kan enkelt kastes. Noe gjennvinning av ukjøpte ballonger er et dødfødt prosjekt, som hyggelige politifolk hjalp disse stakkars selgerene med å slippe. + at det forhåpentligvis fikk gitt et budskap til andre selgere om at det samme kommer til å skje neste år om de ikke skaffer seg gyldig tillatelse fra politiet. Neste år kan det jo hende de tjener penger på ballongene (om det er sol), og da er det ekstra kjipt om politiet klipper snorene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå