Gå til innhold

Valg av strømforsyning på >1000W

Anbefalte innlegg

Jeg ville helt klart gått for Seasonic Platinum 1000W. Heller en strømforsyning som ikke har på vifta enn en som veldig mange watt jeg ikke trenger.

Hvis man har behov for en PSU i 1000w+ klassen, hva slags rolle spiller det da når vifta slår inn? og med et slikt behov for PSU, så vil jeg tro man sitter på noe annet en et vifteløst HD 5450 og en uklokka prosessor.. Selv med vannkjøling, så vil vel vifta i en PSU være det siste man hører?

Tråstarter har bestemt seg, så jeg er ikke ute etter å lage noe krangleinnlegg her, men jeg må bare spørre. Hadde det vært en stillegående HTPC eller noe slikt så hadde jeg skjønt det. Og jeg tviler meget sterkt på att vifta i en AX1200 vil plage noen, uansett oppsett..

Det faktum at viften ikke slår inn har en vesentlig betydning for meg. Jeg bruker utelukkende stillegående noctua - vifter i kabinettet (også på radiatoren) og dette, krysset med god viftestyring, gir så og si et helt støyfritt system. Enhver vifte jeg tilfører som er stillegående eller, enda bedre, ikke spinner når pcen idler, er en stor fordel.

Med mindre du ikke kan overbevise meg om at AX 1200 er valget jeg må ta, faller valget på Seasonic. Seasonic er, etter mitt syn, den gylne middelvei. Den gir selvfølgelig mye power, langt mer enn jeg trenger per dags dato, sannsynligvis også mer enn jeg noen gang vil trenge. Men sannsynligheten er stor for at mye av kraften vil kunne bli bruk i løpet av kommende år ved utbygging av systemet med sli/crossfire samt oc. Videre idler maskinen min svært mye og befinner seg i et rent tidsperspektiv mye oftere i idle enn load. Slik sett er en vifte som ikke kicker inn før 350- 400 watts belastning en stor fordel i et ellers svært stillegående system.

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver ikke overbevise noen om å kjøpe en AX1200, men vifta i AX1200 er svært stillegående, og jeg tviler på att noen vil høre den over andre vifter de har, selv om de er fra noctua..

Men, ingen vits å diskutere videre, du har valgt PSU, og vil ha minst mulig lyd.. Du har uansett kraft nok i mange år fremover :green:

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...