Gå til innhold

Skjermkort gtx 670-680

Anbefalte innlegg

Hei!

Valgets kvaler!

har ca 2 uker igjen før ny harware blir sendt og dermed har eg uheldigvis mulighet til å ombestemme meg mangen ganger.

er det noen her som klarer å komme med gode kvervuleringer/overbevisninger for at eg skal kjøpe gtx 680?

vil gjerne høre gode innspill som er med på å justifisere valget.^^

har brukt nesten 2 dager av eksamens tiden på å lest alt opp og ned i mente for å finne bevis av 680 har mer enn ca 10% bedre ytelse enn 670.--> ikke oc.

vet at 670 hat en nyere driver enn 680, og at dette kaaaaansje, har noe med at 680 ikke har ett skikkelig godt overtak.

er det noen som har noe halvegs konkret om NVIDIA har komt med noe som gjør 680 kortet bedre enn det er akuratt nå?

etter alle testene eg har skummet gjennom så gir 670 klart størst rakett for pengene. men vil en oppdatering av 680 gjøre saftig underverker, eller driver NVIDIA med å provosere de som allerede har kjøpt første gen. 680 siden 670 ligger jevn og trutt paralellt?

når det er sagt. er det noe å hente på å velge 4GB gtx 670 enn gtx 680 2GB?

mangen smårare spørsmål her som egentlig er vanskelig å si noe om.

er det noen solklare argumenter for at eg skal velge 680?

inntil videre blir det spilling og 3D-tegning på en og to skjermer. om det blir 3 skjermer med 3 og flat pedal senere vites ikke i dette øyeblikket.

mvh

Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.overclock...vs-gtx-680/0_30

GTX 670 har gjort GTX 680 totalt irrelevant med mindre du skal sette verdensrekord i 3DMark11 på flytende nitrogen.

Nvidia fant vel ut at de kunne tjene mer penger på å selge 670 med 680-ytelse til lavere pris enn å ha et kraftig kastrert 670 og et overlegent 680... Ikke spør meg om logikken, for dette er kannibalisering av ens egne salg.

4GB kan lønne seg i fremtiden om du skal kjøre tre skjermer og SLI, med dagens spill er det dog lite poeng.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hei!

er det noen her som klarer å komme med gode kvervuleringer/overbevisninger for at eg skal kjøpe gtx 680?

Gode grunner? Nei, finnes ikke.

har brukt nesten 2 dager av eksamens tiden på å lest alt opp og ned i mente for å finne bevis av 680 har mer enn ca 10% bedre ytelse enn 670.--> ikke oc.
Imponerende prioritering av tiden din!

er det noen som har noe halvegs konkret om NVIDIA har komt med noe som gjør 680 kortet bedre enn det er akuratt nå?
Nope. 670 og 680 er samme kortet, så det er heller tvilsomt at forskjellen vil bli større enn den er.

når det er sagt. er det noe å hente på å velge 4GB gtx 670 enn gtx 680 2GB?
Så lenge det er billigere å kjøpe 4gb 670 enn 2gb 680 vil det jo være massevis å hente på å gjøre det. Penger spart og mer vram for mindre penger kan jo ikke være annet enn bra. Om du har behov for 4gb kommer jo an på bruksområdet ditt.

er det noen solklare argumenter for at eg skal velge 680?
Nei, med mindre du har et 680 liggende fra før av som du gjerne vil bruke i SLI.
Lenke til kommentar

hehe!

takker for svar!

tiden min burde nok vert ett annet sted enn å grave seg gjennom alle ikke relevante forum^^

men det er sikkert ikke bare meg på dette feltet som er triggerhappy etter å få på plass oppdateringen. og da går jo konsentrasjonen dit?

etter veldig mye frem og til bake falt valget på 670 på ivy oppsett. nå er det kjøpt og betalt og forseint å ombestemme seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...