vikingkylling Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Ser vi har en tråd for Monk og Witch Doctor, men ikke for Demon Hunter? Da blir jeg vel nødt til å lage en. Først litt info om klassen: http://us.battle.net...s/demon-hunter/ Som vanlig er denne tråden for å diskutere klassen, ikke historien i spillet og så videre. Om du må nevne noe fra historien og/eller noen av de viktigste karakterene (alt fra folk du møter på veien til bosser) må det tas i spoiler-tag. Derimot er det fritt frem til å diskutere alt av skills osv til klassen. Jeg vil tro de fleste ennå ikke har nådd level 60, men skills er ikke det verste man kan spolere. Tvert imot kan det være lurt å lese seg litt frem til hvilke skills som er mest populære, for å se hva folk bruker. Det betyr ikke nødvendigvis at de skillene er "best", men funker det for andre funker det nok for deg også. Samtidig kan det være kjekt å se hva andre bruker, så vi kan bruke noe helt annet for å teste hvordan det funker. Når vi har så vanvittig mye tilpassingsmuligheter på skills vil det jo være dumt å låse seg inn i to, tre standardbuilds. Selv er jeg en Demon Hunter lvl 19 med to armbrøster. Skills varierer litt, men stor sett går det i Impale, Chakram, Fan of knives og Hungering Arrow når det gjelder aktive skills, og de defensive er stort sett bare Vault. Dette fungerer helt fint for meg. Jeg peprer fiendene med (twin) Chakram først, og bruker Vault til å komme meg unna veien eller raskt til en healing orb når det trengs. FoK er mest når jeg er omringet. Impale brukes mest mot bosser og Champions, og Hungering Arrow er mest for å bygge opp Hatred. Dette oppsettet fungerer helt fint til det meste, men slet noe sinnsykt i starten av Act 2 av en eller annen grunn. Men det tok seg opp igjen etterhvert, og jeg havnet igjen i overkill-modus. Endret 17. mai 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) (skill / rune) Bola Shot / Thunder Ball - Aoe og stun mulighet Elemental Arrow / Frost - Slow Shadow Power / Blood Moon - life leach Cluster Arrow / Dazzling Arrow - Blir nesten ikke brukt, da de andre gjør jobben bra nok. Er meste for å fylle ut, og den gjør mye skade. Sentry / Spitfire Turret - Ekstra skade Compaion / Bat - Mer hatred regen Passiv: Stady Aim - Mer skade Brooding - Life regen Cull The Weak - Mer skade Er lvl 35, og har spilt i gruppe hele veien. Normal gikk ganske lett og det ble mye stå stille og hold inne venstre mus knapp, der av fokus på skade. Merker fort økningen i vanskelighetsgraden i NM, og builden over er ikke helt optimal i NM. Tror jeg må ha inn noen skills som økter muligheten til å forflytte seg raskere og/eller sinker/holder på fiendene, da det er lett å gå i bakken når man ender opp i melee range Tror vault og caltrops må inn pluss at jeg bør ha noen andre passive, men vet ikke helt hvilke enda. Skal se på det etter jeg er ferdig med denne posten Edit: Liten NM endring og lvl 36 Cluster Arrow og Shadow Power er erstattet med Caltrops og Vault, mens Bola Shot er byttet ut med Entangeling Shot for mer CC. For passiv så er Brooding og Cull The Weak erstatet med Tactical Advantage og Archery (da min 1h crossbow er byttet ut med en 2h bow) for mer skade og mobilitet. Dette har fungert ganske greit solo mot noen elite packs, men har begrenset spille/teste tid. Men så langt alt vel. Endret 18. mai 2012 av Crowly Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Interessant. Jeg bruker fortsatt Bola Shot og Vault, men nå da du har byttet ut Bola Shot har vi kun Vault til felles. Er blitt lvl 22, så kan ta en oppdatert skills-liste etterhvert. Er interessert i å se hva folk bruker. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Er tilbake på Bola shot/Acid strike og Chakram/Razor Disk nå (lvl 40), fikk opp dps'en min en god del og da har det blitt en del enklere igjen. Men CC og mobilitet er fortsatt viktig i NM. Man må heller ikke glemme vitality, da det er noen nasty saker til tider som kan droppe deg lett. Tror jeg har litt over 7k liv nå, og jeg tåler ikke alt for mange full treffere fra elite/champions. Endret 18. mai 2012 av Crowly Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Gleder meg til å teste ut DH på høyere levels. Har hatt litt problemer fra tid til annen, men storkoser meg. Men siden du er så glad i Bola Shot og Chakram skal jeg velge noe helt annet nå, bare for å se hvordan det funker. Etter bossen jeg garantert møter snart. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Denne tråden må jeg ha i mine innlegg. Her er hva jeg bruker no, har tuklet mye med builds for å finne den som passer for meg. Har døpt builden "min" for Trap and snare Skill / Rune: Primary - Entangling shot / Heavy Burden Rune Snare mobs i 4 sekunder Secondary - Rapid Fire / Withering Fire Rune Redusere Hatred kostanden til 5 og gjør om skaden til fire (måtte bare ta rapid fire, har vært forelsket i den siden jeg fikk den, og med withering fire rune kan den spammes. Hatred trenger jeg også for aoe. Trap 1 - Spike Trap / Long Fuse Rune 2 sek timer med 371% dmg Trap 2 - Caltrops / Torturous Ground 2 sek stun og deretter 60% snare i 6 sek Shit hit the fan button - Vault / Rattling roll rune 1,5 sek stun, brukes for å "samle mobs" , som panic button og for å komme meg dit jeg skal fortere. Passive: Vengeance health globe gir meg 20 Hatred og 2 Disipline samt 25 mer Hatred Archery 10% mer crit Cull the Weak 15% mer skade på slowed mobs Springer rundt og slower mobs og samler de, planter 3 spike trap og venter 2 sek på at mobs skal dø. Høres kanskje enkelt ut, og det er det Litt planlegging med hvor jeg skal plante spike traps må til da. Bruker rapid fire for å fullføre mobs. Dette funker også fint på mini boss, er noe voldsom med skade fra disse spike trap'ene. Endret 19. mai 2012 av MysticoN Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 På tide å oppdatere denne litt. Levelene flyr unna, må jeg si. Er allerede sent i Act 3 og lvl 28, og ble endelig kvitt den rosa kappen. Lysegrønn er da i det minste litt bedre. Litt. Skills jeg bruker nå er: Hungering arrow / Cinder arrow (grei nok skade, men bruker den mest for å få opp Hatred) Elemental Arrow / Ball lightning (ser utrolig bra ut, og gjør noe inn i helvete med skade på store grupper. Sånt liker man.) Vault / Rattlig roll (for å komme meg raskt unna. Rattling roll stunner fiender, noe som hjelper til.) Cluster Arrow (gjør heftig skade mot enkeltfiender som bosser, men koster mye Hatred. Bruker den sjelden.) Companion / Spider (mest fordi jeg hadde en skillslot til overs.) Marked for Death / Contagion (MfD gjør at en fiende tar ekstra skade. Contagion gjør at MfD spres til to nye fiender om først fiende dør mens han er merket.) Vengance (ekstra Hatred.) Brooding (er man uskadet i tre, fire sekunder begynner man å heale automatisk.) Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Er det egentlig noe annet passive skils som er bedre enn Vengance? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Vil ikke si andre skills er bedre, men de er ikke dårligere heller. De er som de aktive skillene. Det er mye mer å si hva du foretrekker og måten du spiller på enn hva som er "best". Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Kjører nå følgende oppsett (krever lvl 37): http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#WeYVTX!aeY!bbbbZZ og spiller utelukkende i gruppe, primært sammen med en WD, så er mulig jeg ville valgt litt anderledes om jeg skulle gå solo. Men tror dette kan fungere greit solo også. Bola Shot, Acid rune: grei aoe skade, men brukt primært for hatred gen. Chakram, Razor rune: dette er arbeidshesten/primær skade. Ikke like høy skade som andre sekundær skills, men enkel å spamme, chakram'en går rett frem mot målet (kontroll) før den tar en sirkel, ingen kollisjon med mobs. Er stort sett alltid 3-4 stk på skjermen samtidig, så grei aoe. (*) Companion, Bat: Hatred regen, jo mer jo bedre for spamming av Chakrams. Caltrops, Jagged spikes: CC med skade. For solo ville jeg nok valgt Torturous Ground rune i stedet for. Preparation, Battle Scars: Fyll opp discipline og få tilbake 60% liv. Veldig kjekt når det blir hett om øra Hadde ikke klart meg uten mot Belial i NM. Smoke Screen, Lingering Fog: Likte ikke denne når jeg testet beta'en, men mot slutten av NM act 2 så har den klatret raskt opp som en favoritt. Veldig kjekt for å komme seg ut av hårete situasjoner, spesielt med Tactical Advantage passiv'en. Tactical Advantage: Ekstra fart med Smoke Screen er meget nyttig, om å gjøre å komme på trygg avstand raskest mulig. Archery: Jeg bruker en 2h bow, så +15% skade. Er ikke sikker på om jeg liker bonusene for crossbow og hand crossbow, så bytter jeg til ett av de våpnene så er det mulig denne blir byttet ut. Steady Aim: (betinget) +20% skade. * Impale syntes jeg er for dyr, og er sjeldent man har behov for single target. Rapid Fire har vært god i gruppe, men 20 hatred for å start er litt dyrt og man står stille. Har man behov for å skyte - flytte -skyte - flytte ... så passer ikke denne. Elemental Arrow er en god erstatter til Chakram, koster like mye hatred så den kan spammes og normalt ingen kollisjon. Med Frost så gjør den god skade, gir litt cc. Lightning Bolts runen har jeg ikke testet enda, men 1,5 sek stun høres greit ut selv om den ikke har en skade bonus. Ball Lightning runen var alt for treg. Screaming Skull har jeg kun testet med noen få skudd, men jeg foretrekker 100% effekt (Frost og Lightning Bolts) mot 40% sjanse for Fear. Endret 23. mai 2012 av Crowly Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#jRYckT!bce!bZbYaZ Oppsettet jeg bruker nå, ganske fin til å gi skade med. Har ingenting til hatred gen, siden jeg bruker bat companion til det. Markerer med Marked for Death, skyter et par Frost arrows, slenger ned 2-3 Caltrops, og går "bakover" slik at alle mobsa samler seg sånn noenlunde innenfor trapsa. Bruker rapid fire mot gule mobs (rare?), og eventuelt andre store/single mobs. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Liker kombinasjonen jagged caltrops + strafe (jeg bruker den med kniver for større crits), da kan jeg løpe inn i en gruppe, strafe rundt mens man slenger ut feller, trekke seg tilbake og plukke ned det som måtte stå igjen med arrows eller rapid fire. Bat companion gir mer strafe, discipline gir mer caltrops. Koselige stunder. Spørs nok om det fungerer på Hell og oppover, men enn så lenge er det moro. En ting lurer jeg dog på; hva er egentlig den store forskjellen mellom 2h+quiver, 1h+quiver og dual wielding? Endret 21. mai 2012 av JoeDohn Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 En ting lurer jeg dog på; hva er egentlig den store forskjellen mellom 2h+quiver, 1h+quiver og dual wielding? Angreps hastighet i alle fall, og dual gir nok mer skade gitt at begge våpen har ca lik dps (har lest at det må være maks 15% i diff for at det skal lønne seg). Men jeg løper rundt med 2h bue (1,4 i hastighet) og quiver, og det fungerer bra så langt (act 3 NM). Liker raskere angrep, føler at man får tilbake hatred raskere da. Lenke til kommentar
garnok Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#bZRXVh!ace!bZaYYb Mitt build. Har begynt med solo hell nå. Entangling shot med chaingang rune for å kontrollere og få 15% bonus skade fra passiv Impale med chemical burn for bosser og monstre med mye helse som kommer alene elemental arrow med ball lightning. Det er absolutt den beste aoe skillen dh har. Koster kun 10 hatred så kan bruke den konstant ettersom jeg mikser inn entangling shot for slow. Sverga til dobbel chakram lenge, men det er ikke i nærheten så bra. smokescreen. Den beste skillen i hele spillet uansett klasse. Fjerner fear, slow, stuns, gjør deg invulnerable og monstrene går tilbake til followern din (om du har det) Preperation med focused mind. en fin strøm av discipline som gjør at man kan holde smokescreen gående LENGE. Eneste grunnen til at jeg klarte å solo nightmare diablo (etter mange forsøk) Fan of knives. Yup., jeg er en fan av kniver. (puntastic...) Enormt med aoe skade hvis du har mange rundt det. Så er det bare å bruke smokescreen for å komme unna igjen, om noe i heletatt overlever. passive skills bruker jeg Tactical advantage for litt ekstra fart, om det er for å komme unna no skadelig på bakken eller for kjappere transport. Cull the weak ettersom jeg har entangling shot gående hele tida, og Archery ettersom bue + quiver er den beste kombinasjonen og 15% ekstra skade er alltid fint. En ting lurer jeg dog på; hva er egentlig den store forskjellen mellom 2h+quiver, 1h+quiver og dual wielding? dual weilding er aldri så bra som å bruke quiver, hvertfall når du får et bra quiver. Mye kjappere = mer hatred = mer skade. Sverger til bue + quiver ettersom jeg bruker archery passive. 15% ekstra skade, yum yum Lenke til kommentar
garnok Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Ball Lightning runen var alt for treg. Nettop derfor den er bra. Sammen med slow så kan den treffe samme monster flere ganger, på grunn av at den ballen går sakte. Test det i en korridor med mange monstre i. Fyr av en drøss og se blodet sprute Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 Ikke glem at selve ballen bare er en del av skillen. Den skyter også lyn, så den treffer ofte hele rommet på en gang. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Kan se at Ball Lightning er nyttig i trange korridorer og der hvor fiendene er klumpet sammen. Men jeg spiller alltid sammen med en WD når jeg bruker min DH, og da har vi (Zombie) Bob, Gargantuan, som gjør en grei jobb som tank, slik at jeg stort sett er på avstand. Og da tar ball lightning for lang tid på å komme frem til første fiende, så den blir vel primært ett mellom til kort distanse skill(?) Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hei, Jeg er i gang med en Demon Hunter på Hardcore mode, og klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal ha skjold eller quiver i off hand. Er det noen som har tips? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Er det noen som helst vits for en DH å bruke 2 handed bow i dette spillet som DH? Har ikke spillt så mye, er bare lvl 33, men til nå har det ikke sett ut for meg som at det er noen 2 hand buer/Xbows som overgår dual hand xbow i dps? Er det evt. for å få mer heavy hitting specials man kan bruke single bue? Eller er de egentlig forbeholdt followers? Endret 23. mai 2012 av MrLee Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Kan se at Ball Lightning er nyttig i trange korridorer og der hvor fiendene er klumpet sammen. Men jeg spiller alltid sammen med en WD når jeg bruker min DH, og da har vi (Zombie) Bob, Gargantuan, som gjør en grei jobb som tank, slik at jeg stort sett er på avstand. Og da tar ball lightning for lang tid på å komme frem til første fiende, så den blir vel primært ett mellom til kort distanse skill(?) Det skal godt gjøres å finne en taktikk som fungerer helt fint gjennom hele spillet fra Normal til Inferno uansett situasjon. Lite spørsmål, btw. Om jeg har to crossbows, hvordan regner jeg ut skaden de gjør? Legges det sammen? Så om jeg har en stor bue med 10dmn og to små på 5dmg hver, blir det like mye til sammen? Skjønner det er et teit spørsmål, men vil være sikker før jeg begynner på Nightmare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå