AgentHawk Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Heihei....jeg trenge som sagt noen tips til et skjermkort jeg skal kjøpe meg...som hovedsaklig skal brukes til spill. Hva skal jeg kjøpe GeforceFX eller ATI kort? Jeg tenkte først jeg skulle kjøpe Aopen sitt Geforce FX5800 128MB som er på psdata...men har hørt mye "dritt" om generelt Geforce sine kort. Jeg trudde det var GeForce som hadde dei beste spill kortene...men tydelig vis tok jeg feil..........noen tips.. MVH Hawk Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Heh, nok en ATi/nVIDIA-tråd. FX-kortene er generellt mye dyrere enn ATi sine kort. Hvis du vurderer å kjøpe et 5800-kort regner jeg med at du har en del penger til din disposisjon. Jeg ville heller rådet deg til å kjøpe 9800 Pro. Veldig bra ytelse og en del billigere. FX-kortene støyer også en del... Lenke til kommentar
AgentHawk Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Det vil si at dette kortet: Connect3d VGA-Card Radeon 9800 Pro256MB AGP TV-Out DVI Retail Powered By ATI til 4706,- på psdata er å ambefale...Det er jo en del peng å gi for å et Skjermkort da...bør jo nesten være litt bra da... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det vil si at dette kortet:Connect3d VGA-Card Radeon 9800 Pro256MB AGP TV-Out DVI Retail Powered By ATI til 4706,- på psdata er å ambefale...Det er jo en del peng å gi for å et Skjermkort da...bør jo nesten være litt bra da... Litt bra?!?!?! Det er jo eliten du sniffer på! Lenke til kommentar
AgentHawk Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Hva andre ATI Kort er å ambefale til en tusing mindre da, eller kanskje til rundt 4000,- Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det vil si at dette kortet:Connect3d VGA-Card Radeon 9800 Pro256MB AGP TV-Out DVI Retail Powered By ATI til 4706,- på psdata er å ambefale...Det er jo en del peng å gi for å et Skjermkort da...bør jo nesten være litt bra da... Litt bra?!?!?! Det er jo eliten du sniffer på! Vil anbefale deg å gå for ATI for de gir bedre pris/ytelse.. http://www.psdata.no/prodsearch.asp?IT=100...lAction=details er et bra kort. Du kan lese om forskjellen på 256mb og 128MB HER EDIT: merk at 256MB versjonen har litt høyere minnefrekvens.. Vi kan altså konkludere med at DAGENS KORT TRENGER IKKE 256 MB RAM (med unntak om du kjører full AA+AF) og hvilken hc gamer gjør det? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hva andre ATI Kort er å ambefale til en tusing mindre da, eller kanskje til rundt 4000,- Sniff litt på 9700 serien hvis du skal spare, ellers er 9800 noe av det råeste du kan få tak i, de yter også bedre i dagens spill ENN noen FX kort kan!!!!!! Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Snik deg inn i butikken og les det nyeste PCWorld, der er det test av 10 kort til ca. 2000 kr. Testen er ikke blitt lagt ut på nett enda så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 AgentHawk skrev: Hva andre ATI Kort er å ambefale til en tusing mindre da, eller kanskje til rundt 4000,- Sniff litt på 9700 serien hvis du skal spare, ellers er 9800 noe av det råeste du kan få tak i, de yter også bedre i dagens spill ENN noen FX kort kan!!!!!! Og hva baserer du den siste påstanden på? Lenke til kommentar
AgentHawk Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Takker for svar...har alltid trudd det var GeForce kortene som var dei beste for en rein spille pc...menmen...har rundt 16.000,- jeg skal bruke for å bygge meg en pc...skal sjå hva jeg finner....:-) MVH Hawk Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 AgentHawk skrev: Hva andre ATI Kort er å ambefale til en tusing mindre da, eller kanskje til rundt 4000,- Sniff litt på 9700 serien hvis du skal spare, ellers er 9800 noe av det råeste du kan få tak i, de yter også bedre i dagens spill ENN noen FX kort kan!!!!!! Og hva baserer du den siste påstanden på? Så en game test, de kjørte dagens spill på de 2 kortene 9800 Pro og FX 5900. FX kortet fikk rund hjuling av 9800 Pro. Finner ikke den linken igjen nå, var på Ausfx.com sitt nVidia forum. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 AgentHawk skrev: Hva andre ATI Kort er å ambefale til en tusing mindre da, eller kanskje til rundt 4000,- Sniff litt på 9700 serien hvis du skal spare, ellers er 9800 noe av det råeste du kan få tak i, de yter også bedre i dagens spill ENN noen FX kort kan!!!!!! Og hva baserer du den siste påstanden på? Så en game test, de kjørte dagens spill på de 2 kortene 9800 Pro og FX 5900. FX kortet fikk rund hjuling av 9800 Pro. Finner ikke den linken igjen nå, var på Ausfx.com sitt nVidia forum. rund hjuling av 9800 Pro. dette blir får dumt.alle vet at ati og ge-force har ca samme ytelse noen tester tar ati ledelsen og noen ganger ge-force så forskjellen er liten.. men ge-force er ikke lenger alene på topp,slik de var før. synes også fx-kortene er får dyre i dag mot ati sine kort. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 AgentHawk skrev: Hva andre ATI Kort er å ambefale til en tusing mindre da, eller kanskje til rundt 4000,- Sniff litt på 9700 serien hvis du skal spare, ellers er 9800 noe av det råeste du kan få tak i, de yter også bedre i dagens spill ENN noen FX kort kan!!!!!! Og hva baserer du den siste påstanden på? Så en game test, de kjørte dagens spill på de 2 kortene 9800 Pro og FX 5900. FX kortet fikk rund hjuling av 9800 Pro. Finner ikke den linken igjen nå, var på Ausfx.com sitt nVidia forum. rund hjuling av 9800 Pro. dette blir får dumt.alle vet at ati og ge-force har ca samme ytelse noen tester tar ati ledelsen og noen ganger ge-force så forskjellen er liten.. men ge-force er ikke lenger alene på topp,slik de var før. synes også fx-kortene er får dyre i dag mot ati sine kort. Beklager at det var det mest passende ordet... Ytelsen til Radeon var høyere i Freelancer og andre spill de kjørte, det var også en test mellom de forskjellige merkene av GeForce FX 5900 Ultra. Hmmm må visst finne den igjen, litt bevis er jo kjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå