Nixxy Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Da skal jeg om 2 uker skaffe meg ett nettverkskort (trådløst) ettersom det visstnok ikke var noe innebygd i hovedkortet. Skal først og fremst skaffe meg ett trådløst usb adapter i mellomtiden, så jeg ikke stryker med. Men det jeg trenger hjelp til er å velge hvilket kort jeg skal ha. Så, det hadde vært flott om noen hadde funnet frem til noen som ikke er så altfor dårlige til under 500kr. Er 150mbps lite? Ser mange av de billige har dette ihvertfall, men vet ikke om det er dårlig. Skal spille online, så hadde vært greit med noe som ikke er en sinke. HK mitt er ett Asus P8Z77-V LX. Endret 17. mai 2012 av Nixxy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Et USB-adapter kan fungere like godt som innebygd kort. Spilling online krever ikke mye hastighet, men skaffer du deg et kort som støtter 11n, så får du trolig bitelitte lavere forsinkelse pga overføringshastigheten til pakkene. Hva du behøver er primært avhengig av avstand og evt vegger / tak mellom PC og router. Endret 17. mai 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Så du mener usb adapter er nok altså? For øyeblikket sitter jeg bittelitt langt fra routeren, og etter min oppfatning ville man få bedre signaler etc. med ett dedikert kort. Det kunne da ha hjulpet med et kort om dette stemmer. Men hvis man får lik "ytelse" på begge deler, så kanskje jeg slipper det. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg ville nok anbefale cat 6 kable uansett, Cat5e går vel greit også. Hvor langt snakker vi om til ruteren? Du kan jo kjøpe en 2 meter USB kabel det hjelper vel noe på rekkevidden om det er fri sikt så ikke noe forsiker signalet å gjør det dårligere. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Vi snakker en etasje under, og to rom bort, derfor trådløst. Nå skal routeren kanskje flyttes litt nærmere, men enda i underetasjen, så det vil hjelpe litt på signalstyrke. Men når du sier kabel, mener du da bare å koble usb adapter på det? Ville jo hjulpet litt det også, men går det med Cat kabel? Endret 18. mai 2012 av Nixxy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Er det en stasjonær PC, så kan du jo bruke homeplug. USB er ikke noe dårligere alternativ enn innebygget kort. De to største forskjellene er at man kan posisjonere USB mer gunstig (med USB-kabel). Man bør skaffe seg USB-kort med ekstern antenne for best mulig signal. Personlig ville jeg gått på ebay og bestilt meg et kort fra Alfa. Disse har høy effekt og god rekkevidde. http://www.ebay.com/itm/ALFA-AWUS036NEH-1W-WIRELESS-802-11n-WiFi-USB-Adapter-/220713858946?pt=UK_Computing_USB_Wi_Fi_Adapters_Dongles&hash=item3363923782 Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Er det en stasjonær PC, så kan du jo bruke homeplug. USB er ikke noe dårligere alternativ enn innebygget kort. De to største forskjellene er at man kan posisjonere USB mer gunstig (med USB-kabel). Man bør skaffe seg USB-kort med ekstern antenne for best mulig signal. Personlig ville jeg gått på ebay og bestilt meg et kort fra Alfa. Disse har høy effekt og god rekkevidde. http://www.ebay.com/...=item3363923782 Takk for svar, men jeg fant en selv jeg tenkte var ok. Ville ha med en gang, ettersom jeg skal spille online, så da stakk jeg bare på Elkjøp. Muligens litt dyrere enn andre løsninger som er like gode, men det er bare en hundrelapp eller to i forskjell så jeg brydde meg ikke så mye. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Høres greit ut. Skulle du få litt svakt signal, så kan du skaffe deg en USB-forlengerkabel. Da kan du plassere donglen der du får bedre signal. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Jupp, gjorde det også. Kabel på 5m hjalp på en del. Bærbar på samme rom har 2 streker signal mens stasjonære med adapteret har 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå