Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget pc detekterer ikke gammel harddisk

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en gammel Dell som begynte å slite for litt over en måneds tid siden. Etter noen forsøk på fiksing og delvis komponentbytte endte jeg opp med å kjøpe alt utenom harddisk nytt. (Det skal ikke være noe feil med harddisken, problemet så ut til å være rettet mot grafikk/performance.)

Nå har samboeren min forsøkt å sette sammen pc-en (alle komponentene var anbefalt fra Datakjeden etter at jeg hadde snakket med dem). Av ukjent årsak detekterer ikke maskinen min harddisken. (Spesifikasjoner på div komponenter legges inn nederst.) Han prøvde også å koble sin egen harddisk på min pc, og den ble heller ikke detektert. I et forsøk på å koble min harddisk på hans pc ble disken heller ikke detektert.

Han har prøvd:

- Begge de medfølgende SATA-kablene i alle SATA-porter

- Å endre fra AHTC-mode til IDE-mode, DVD-spiller blir detektert, men HD blir ikke detektert selv da han prøve sloten DVD-spilleren ble detektert i

- Hotswap foran og å koble med kablene rett i

- Å ta ut alt utenom RAM og å kjøre på minimum

Det er jo merkelig at min PC ikke detekterer verken min eller hans HD. Kan dette være fordi begges harddisker er relativt gamle?

Og er det noen som vet hvordan dette problemet kan løses?

Min harddisk: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822152134

Mitt hovedkort: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=748566

Gi beskjed om det er noen flere komponenter det trengs info om.

På forhånd takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC-en finner ikke disken i bios i det hele tatt, den "eksisterer" ikke. Dessuten er det ikke aktuelt å formatere, da mister jeg all data som jeg (selvfølgelig) ikke har backup av, da kjøper jeg like godt en ny HD. Håpet er å slippe å kjøpe ny, om mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...