Gå til innhold

Lyd via videokort.

Anbefalte innlegg

Hei. Har et mediasenter som jeg snekret sammen for noen år siden.

Problemet er at jeg ikke får spilt av lyd gjennom HDMI porten på Nvidia 8500gt kortet.

Så over til spørsmålet, kan man spille av lyd fra det integrerte lydkortet gjennom PCIx porten, eller må man skaffe seg en S/PDIF kabel som man kobler fra HK til GPU?

Takker for alle svar! :)

Endret av Durac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man finner det utroligste på ebay, men du bør sjekke at du faktisk får ut 5.1 lyd med denne løsningen (hvis det er det som er målet). Hvis ikke, så ville jeg bare ha kjøpt et nytt skjermkort. Skal ikke mange hundrelappene til før man har HDMI 1.4, displayport, bitstreaming og hele greia.

Lenke til kommentar

Tingen er er jo at jeg vil få lyd gjennom skjermkortet fra HK (gjerne gjennom PCI porten, men det går jo ikke?). Så hvorfor vil et nytt skjermkort hjelpe meg? Det er jo et integrert lyd kort på HK.

Lenke til kommentar

Sitter på ubuntu - men skal legge inn windows 7 iløpet av morgendagen og se hva som skjer der. Men jeg tror rett og slett ikke at skjermkortet mitt greier å hente lyden fra lydkortet via PCIx porten. Alt av drivere er oppdatert.

Men skal sjekke det med windows, så kommer jeg tilbake.

Ja, men det er ikke det du bruker når du sender lyd gjennom HDMI-kabelen. Før du gjør noe som helst annet: Har du endret lydenhet til NVIDIA HDMI Output?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...