vannslangen Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Gikk fra maskinen et par timer idag mens den sto i Windows, og denne skjermen møtte meg da jeg kom hjem idag :-S Har googlet litt uten å bli klokere. Ca et år siden jeg har gjort noe med pc'en, den har bare virket 100%. Er det OS harddisken som har tatt kvelden? Den er nøyaktig 1 år gammel og er en OCZ 180 GB SSD 3,5" S-ATA II TRIM/GC Vertex 2, Max Read/Write 285/275MB/sec fra Netshop.no Win7 64 bits. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Er ikke alltid like lett å forstå norske oversettelser. Og det er heller ikke lett å Google slike oversatte meldinger. Jeg antar at det den prøver å si er at det er en feil i MBR. Prøv Startup Repair fra Windows DVD'en. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Ok, hvis en slik MBR feil kan skje, så er jo SSD'en helt upålitelig spør du meg, og det er bare tidspørsmål når dette skjer igjen hvis jeg får tvunget inn en format? Har ikke "tilgang" på windows dvd'en så det må bli clean install.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 System Repair disk kan lastes ned, gratis og lovlig. http://www.howtogeek.com/howto/5409/create-a-system-repair-disc-in-windows-7/ Er nok en mulighet for at disken er dårlig, men det kan også være noe annet. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Ender opp med å sende disken i retur, ingenting funket, finner ikke disken i Bios uansett hva jeg gjør. Takk for hjelpen, reparere funket ikke pga det fins ingen harddisk å "reparere". Har fått pc'en igang igjen med en annen SSD disk på samme sata port og kabler. Første gang en harddisk har sviktet meg, sier litt om SSD kanskje? Eller feier jeg alle over samme kam? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Flere SSDer som ha hatt slike problemer. Som i mange tilfeller lar seg løse om folk gidder å oppgradere Firmwaren i SSDen. (Tror det er en høy prosent andel som ikke gidder eller ikke har peiling på hvordan det gjøres) Også tilfeller av SSDer som dør selv med nyeste firmware. Da trer ting som garanti / reklamasjon inn i bildet. Har selv ett par pcer med Intel SSDer. Dem koster kanskje litt mer men jeg har til dags dato ikke hatt problemer med disse. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Litt vanskelig å oppgradere noe firmware nå som den er død :-) Er vel ikke noe man er "vant" til å oppdatere firmware på, jeg har iallefall aldri tenkt på dette. Det er og den første SSD'en jeg eier. Spennende å se om jeg bare får en ny i retur? Skal oppdatere tråden når jeg hører fra de. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Fant en setning på OCZ's hjemmesider når jeg var inne å kikket på tilgjengelige firmware update's..der står det "Please do not update firmware unless absolutely necessary." Så da er det alså ingen grunn å oppdatere en disk som fungerer..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå