Gordon Growth Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Hva vil det være typisk å legge vekt på i en situasjon hvor man ønsker å redusere risikoen? Det kan jo være så mangt, men for meg som ikke er inni bransjen på noen måte, så er det vanskelig å vite hvor man bør starte. Hva er de viktigste avgjørelsene som bør tas, hvilke variabler har mest å si? Noen aktuelle: Hedging (forward freight agreements etc.) Langsiktige time-charter-kontrakter? Lav gearing -- lavere risiko Solid likviditetsbuffer (reduserer risikoen for å gå dukken under resesjoner...) Nye skip (høye kapitalkostnader) eller gamle skip (høye driftskostnader og høyere driftsrisiko)?? Noen andre viktige momenter som bør vektlegges? Antar at det er noen shippingmagnater som sitter og lusker her på forumet som bare venter på å få delt sin kunnskap med meg! Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Antar at det er noen shippingmagnater som sitter og lusker her på forumet som bare venter på å få delt sin kunnskap med meg! Ja, ok, det var vel naivt av meg å tro akkurat dét... Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Antar at det er noen shippingmagnater som sitter og lusker her på forumet som bare venter på å få delt sin kunnskap med meg! Ja, ok, det var vel naivt av meg å tro akkurat dét... Jepp. Helt klart. Det sitter ikke høyt utdannede eller meget erfarne mennesker på disse fora og deler kunnskapen gratis. Spørsmålet ditt er litt uklart. Hva vil du redusere risiko for? Å gå konkurs? Generelt vil det gi lavere avkastning dersom man tar lavere risiko, for "there is no such thing as a free lunch". Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Jepp. Helt klart. Det sitter ikke høyt utdannede eller meget erfarne mennesker på disse fora og deler kunnskapen gratis. Nesj, jeg er sikker på at John Fredriksen og co er aktive på diskusjon.no. Spørsmålet ditt er litt uklart. Hva vil du redusere risiko for? Å gå konkurs? Generelt vil det gi lavere avkastning dersom man tar lavere risiko, for "there is no such thing as a free lunch". Jepp, for å unngå konkurs. Lavere avkastning kan aksepteres. Men dette var egentlig bare et generelt spørsmål i tilknytning til shippingfaget jeg tar dette semesteret. Og siden eksamen er ferdig, så har det ikke noen hast med å få svar på dette. Dog, de som ønsker å svare noe konstruktivt, må gjerne gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå