Gå til innhold

Ny laptop Vaio z ?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjøper Vaio Z series i USA og bestiller den hjem til ei venn som skal hjem til Norge ganske snart får jeg følgende:

Intel® Core™ i5-2450M processor (2.50GHz / 3.10GHz with Turbo Boost)

Genuine Windows® 7 Home Premium 64-bit

13.1" LED backlit Full HD display (1920 x 1080)

Power Media Dock™ with AMD Radeon™ HD 6650M (1GB) graphics and CD/DVD player / burner

256GB (128GB x2) solid state drive with RAID 0

4GB (2GB x2 fixed onboard) DDR3-SDRAM-1333

No wireless mobile broadband

Internal lithium polymer battery (4000mAh

Til den nette sum av 12k, spørsmålet mitt er da videre. Er det noe der ute som kan måle seg ?

Samboeren sitter på en toppspeccet macbook air, men jeg synes ikke denne er like god som alle skal ha den til. Den bråker noe voldsom ved avspilling av hd matriell og personlig er jeg ikke noe fan av operativ-systemet, men skal inrømme at pekeplaten er genial. Jeg har dog en iphone 4, så er ingen hater.

Ja og jeg er klar over det engelske tastaturet, men etter som jeg sluttet og se på det etter 10 klasse og min far ikke skal låne min private laptop,så klarer jeg meg utmerket med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Du må ha ny lader, samt alt av garantier og reklamasjon kan du bare glemme.

Kjøp trygt, kjøp i Norge.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal du kjøre RAID0 med 128GB SSDer? Mer stabilt og raskere med en 256GB SSD.

Hvorfor i alle dager skal du legge ut så grasalt mye penger for en 13" laptop med så svak maskinvare?

Hvordan i alle dager skal du klare å bruke en 13" med 1920x1080 oppløsnig? Med mindre du sitter 10 cm unna skjermen vil du ikke se noe som helst.

Hvorfor i alle dager kjøper du en i5-2450M nå?

Hva i alle dager hadde du tenkt å bruke dette til?

EDIT:

Også rimelig imponerende at en Alienware M14x klarer å slå denne kraftig på spesifikasjoner når du beregner momsen du må betale når den går gjennom tollen.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

- Fordi den levers slik, enten med 64x2 eller 128x2 eller 256x2

- Vel, jeg ønsker og kjøpe en pc som er av god kvalitet, er lei av og kjøpe laptop til rundt 8k som begynner og svikte etter ett år.

- Okey, det høres jo litt rart ut mtp at produsenten leverer den slik ? mba kjører vel med 1440 x 900 og den har en veldig god skjerm synes jeg.

- Igjen, fordi den levers slik.

Nå har jeg ingen planer om og betale verken moms eller toll for og få den inn i landet men..

PROCESSOR 2nd Generation Intel® Core™ i5-2450M (3MB Cache, up to 3.1GHz w/ Turbo Boost 2.0) edit

OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit edit

MEMORY 6GB Dual Channel DDR3 1600MHz edit

HARD DRIVE 256GB RAID 1 (256GB Solid State Drive SATA + 256GB mSATA) edit

VIDEO CARD 1 GB DDR5 NVIDIA® GeForce® GT 650M with Optimus™ edit

LCD PANEL 14.0" High Def+ (900p/1600x900) with WLED backlight edit

WIRELESS CARDS Intel® Centrino® Wireless-N 2230 With Bluetooth 4.0 edit

INTERNAL OPTICAL DRIVE Slot Load Dual Layer DVD Burner (DVD+/-RW)

Ender jo opp på rett under de hva en vaio koster, enese som trekker ned med alienware er at den er så vanvittig harry at den ikke blir vurdert kjøpt eigang.

Men for all del, hvis det er andre aktuelle pc'r av samme byggkvalitet og til samme eller en billigere penge er det bare og slenge de ut her ..

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal du kjøre RAID0 med 128GB SSDer? Mer stabilt og raskere med en 256GB SSD.

Hvorfor i alle dager skal du legge ut så grasalt mye penger for en 13" laptop med så svak maskinvare?

Hvordan i alle dager skal du klare å bruke en 13" med 1920x1080 oppløsnig? Med mindre du sitter 10 cm unna skjermen vil du ikke se noe som helst.

Hvorfor i alle dager kjøper du en i5-2450M nå?

Hva i alle dager hadde du tenkt å bruke dette til?

EDIT:

Også rimelig imponerende at en Alienware M14x klarer å slå denne kraftig på spesifikasjoner når du beregner momsen du må betale når den går gjennom tollen.

Sammenligner du en Alienware med en Vaio Z?? Har du peiling på pc???

Lenke til kommentar

Dessverre vil jeg påstå jeg har peiling på PC ja. Jeg påpekte det var imponerende at en Alienware (et merke som typisk gir lite ytelse for prislappen) ga deg mer ytelse for penga enn en Vaio Z.

Nå er jeg noe usikker på hvor godt bygget en Vaio Z er, men min M14x er klart kraftigere bygget enn en Macbook Pro 13" og det vil jeg påstå sier noe.

Angående design, skrus lysene lett av og da sitter man med en laptop som minner om en thinkpad (dog uten trackpoint).

1920x1080 på en 13" skjerm høres fortsatt latterlig ut, men det er vel bare å skalere opp windows til 125% eller 150% for å fikse det.

Se i det minste på en Thinkpad: http://www.lenovo.com/products/us/laptop/thinkpad/

Det er ikke uten grunn at de kommer med reklamer som denne:

Lenke til kommentar

Dessverre vil jeg påstå jeg har peiling på PC ja. Jeg påpekte det var imponerende at en Alienware (et merke som typisk gir lite ytelse for prislappen) ga deg mer ytelse for penga enn en Vaio Z.

Nå er jeg noe usikker på hvor godt bygget en Vaio Z er, men min M14x er klart kraftigere bygget enn en Macbook Pro 13" og det vil jeg påstå sier noe.

Angående design, skrus lysene lett av og da sitter man med en laptop som minner om en thinkpad (dog uten trackpoint).

1920x1080 på en 13" skjerm høres fortsatt latterlig ut, men det er vel bare å skalere opp windows til 125% eller 150% for å fikse det.

Se i det minste på en Thinkpad: http://www.lenovo.co...aptop/thinkpad/

Det er ikke uten grunn at de kommer med reklamer som denne: http://www.youtube.com/watch?v=Vg6emajJmEo&feature=relmfu

Om du har god peiling på pc, så har du isåfall mindre peiling på behov hos en forbruker. Om man er interessert i en Vaio Z vil man ha ytelse i en så liten og lett pakke som mulig. Man vil ha god batteri-tid og en ekstremt mobil pc, noe ingen andre er i nærheten av å tilby på markedet idag (like lett som ultrabooks men ikke ned-klokket prosessor. Så hvorfor sammenligner du med en svær tung pakke på 2.9 kg?

Alienware gir naturligvis mer ytelse pr kr, fordi at det er det den er laget for. Vaio Z er ikke en gamer pc, det er en lett mobil pc som man kan ta med seg overalt uten at man må slite med treig ytelse, dårlig skjerm eller sammenpresset tastatur. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du ser på ytelse per KR når den ene er DOBBELT så tung og langt større.

Lenke til kommentar

Jeg er i bunn og grunn ute etter en pc som ser bra ut, er liten og lett og leverer på hw sida. Og føler Z series er nettop dette.

Har vært innom endel ultrabooks, men er skeptisk den lave skjermoppløsningen de fleste leveres med ...

Edit: Og der fant jeg akkurat ut at S series levers i 15.5" med 1920x1080 skjerm, den ble plutselig veldig mer aktuell.. Noen kroner billigere er den og.. Tror den blir bestilt i løpet av nærmeste framtid!

Endret av Lynx_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...