miCro Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Jeg kjøpte nylig en Seagate 3TB harddisk av denne typen: http://www.prisguide...3tb-6gbs-155063 Jeg kjørte først en full formatering, og etter å ha kopiert over ca 2 TB data fungerer disken tilsynelatende normalt. Det eneste uro momentet er en lyd disken lager. Det skjer ikke hele tiden, men når lyden først dukker opp gjentar den seg relativt ofte. Såvidt jeg kan se har ikke lyden noen sammenheng med diskaktivitet og ingen av mine andre harddisker lager en tilsvarende lyd. Jeg har lagt ved et opptak av lyden: opptak_hdd_lyd.mp3 Noen tips om hva som forårsaker lyden? Endret 17. mai 2012 av miCro Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Ikke lagre noe på den som du eller andre er glad i... 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Gjør som Ar`Kritz sier og reklamer på harddisken. Du bør få en ny en uten problemer. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 Det var i grunn svaret jeg hadde ventet. Jeg må si jeg har vært svært uheldig med disker fra Seagate, totalt har jeg kjøpt fem disker fra merket over de siste årene og fire har vist seg å være defekte. Er det bare jeg som har vært uheldig eller er dette gjengs erfaring med Seagate? Av rene lagringsdisker pleier jeg å holde meg til WD. Helt siden jeg først begynte å skru sammen PCer selv har jeg kun opplevd en defekt lagringsdisk derfra; ironisk nok er det den disken fra Seagate erstattet. Jeg har alltid backup av viktige data, dermed har det heldigvis ikke ført til tap av ting som ikke kan erstattes, Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Hvis noen skulle ramle over denne tråden med samme problem, så var løsningen å oppdatere firmware. http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223651en Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Interessant. Gikk det uten tap av data, evt filsystem? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Jeg tok backup av alt før jeg satt i gang, men alt av data var intakt etter jeg oppdaterte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå