kavk Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Problemet jeg har er at programmet kun kjører i java 7, men skulle gjerne sett at programmet også kunne kjøres på maskiner med java 6. Får opp feilmeldingen: "Cannot find main class" Manifest.mf fila ser slik ut: Manifest-Version: 1.0 Main-Class: program.Programnavn SplashScreen-Image: img/Splashnavn.png Noen som har en løsning på problemet? Jeg kjører Eclipse med jdk 1.7.. Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Hva er problemet ditt egentlig? Får du kjørt det i det hele tatt fra Java 7, eller er feilmeldingen fra en maskin med Java 6? Et Java-program som benytter seg av Java 7 funksjonalitet vil IKKE la seg kjøre i et Java 6 JRE. Så til feilmeldingen. Ifølge manifestet skal jar-filen inneholde en fil med navnet Programnavn.class, som skal ligge under katalogen program i jar-fila. Dette er lett å sjekke ved å pakke ut jar-fila, med f.eks. WinZip e.l. Lenke til kommentar
kavk Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 Ja den kjører helt fint på alle maskiner med java 7. Om jeg har noen funksjoner som ikke støttes i java 6, vil man da fortsatt få feilmeldingen: "Cannot find main class" når man prøver å starte programmet i java 6? Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Ja den kjører helt fint på alle maskiner med java 7. Om jeg har noen funksjoner som ikke støttes i java 6, vil man da fortsatt få feilmeldingen: "Cannot find main class" når man prøver å starte programmet i java 6? Da vil du mest sannsynlig få en feilmelding som sier noe a la: Unsupported major.minor version 51.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå