Gå til innhold

[Løst] Hvordan slette alt på bærbaren


Anbefalte innlegg

Har en bærbar jeg kjøpte i 2010 med Windows 7 installert. Hvordan sletter jeg absolutt alt (inkludert BIOS og drivere) på harddisken for så installere Windows på nytt? Jeg har tenkt å sende inn maskinen til reparasjon men vil prøve å slette alt og installere på nytt for å se om det fikser problemene. Jeg fikk ingen Windows 7 CD med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke slette BIOS. For det første ligger ikke BIOS på harddisken, og for det andre - hvis du sletter BIOS vil ikke maskinen fungere i det hele tatt. For å slette harddisken, trenger du bare å formatere den. Det gjør du ved å høyreklikke på stasjon C: (hvis det er det harddisken heter), og velge "Formater". Da vil alt som ligger på harddisken forsvinne. Er det flere stasjoner enn C: på samme harddisk (partisjoner), så går du heller via "Disk Management" eller "Diskbehandling" (skriv det i søkefeltet til Windows-knappen).

Hvis du har en egen Windows Recovery/Installasjons-partisjon eller -folder på harddisken du vil slette, vil jeg sterkt anbefale å ikke formatere denne - hvis du har ambisjoner om å installere Windows på nytt, mener jeg ;)

Har du en Windows 7 DVD - noe jeg anbefaler å ha uansett - kan du via denne både formatere og installere Windows på nytt, og da slipper du å tenke på Recovery.

Jeg har svært liten erfaring med å bruke Windows-installering direkte fra recovery-partisjon, men det er mulig at du kan gå via denne også både for å formatere og foreta ny installasjon? Du hører sikkert fra andre her snart, om det er mulig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...