SindreMA Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Hei, jeg har tenkt litt på om man kan bruke 1 pc der det er to brukere som kan brukes sammtidig. Der man har 2 tastaturer, 2 muser og 2 skjermer. Dette er jo noe som hadde vært veldig nyttig ved tanken på lan/besøk. slik at venner slipper å ta med egen pc, eller bruke en elendig. jeg har funnet noe som heter windows multipoint server. Den er mer lagd for skole og slikt da, men om dette hadde fungert med spill og så hadde jo det vært genialt. Jeg har lastet det ned å installert det, men jeg slitter med å sette opp stasjonene. Noen forslag? Jeg har og hørt om noe likt som er fra linux, men på den går jo det ikke med spill og slikt. ka synes dere? Hadde vært kult ved lan og slikt! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Multipoint server er vel beregnet på spesielle maskiner, som har en rekke USB porter og andre porter som gjør slik at du kan koble flere skjermer/tastatur/mus til en server. Slik jeg har forstått det kan du ikke bare bruke Multipoint på en helt vanlig pc. Ser du på videoen så kobler de til en USB sak også til hver arbeidsstasjon, så du måtte eventuelt få tak i en slik sak også. Og Multipoint teknologien er ikke beregnet på gaming. Vet ikke om det en gang går an å dele ressursene fra et skjermkort i to, og få det til å virke så bra at det går an å spille på det. Prosessor og minne, samt harddisk er det ikke noe problemer med å dele, for det gjør man jo bl.a når man visualisererer. Følger tråden for å se om det faktisk finnes noen løsninger på denne utfordringen. Lenke til kommentar
SindreMA Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Multipoint server er vel beregnet på spesielle maskiner, som har en rekke USB porter og andre porter som gjør slik at du kan koble flere skjermer/tastatur/mus til en server. Slik jeg har forstått det kan du ikke bare bruke Multipoint på en helt vanlig pc. Ser du på videoen så kobler de til en USB sak også til hver arbeidsstasjon, så du måtte eventuelt få tak i en slik sak også. Og Multipoint teknologien er ikke beregnet på gaming. Vet ikke om det en gang går an å dele ressursene fra et skjermkort i to, og få det til å virke så bra at det går an å spille på det. Prosessor og minne, samt harddisk er det ikke noe problemer med å dele, for det gjør man jo bl.a når man visualisererer. Følger tråden for å se om det faktisk finnes noen løsninger på denne utfordringen. Jeg fikk det til i går. jeg koblet usb hub-en på skjermene mine til og da gikk det! jeg har ikke fått testet med spill ennå for da må jeg laste ned ting som java og slikt og har ikke tid akurat nå, men sier ifra om det går og hvor bra det går når jeg kan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå