Arby Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Litt usikker på hvilken kategori denne skal i, så beklager hvis jeg postet feil Går på PSMF (proteinsparende modifisert faste) om dagen. Det er i bunn og grunn en ekstremdiett, som legger vekt på høyt proteininntak og minimalt med karbohydrater og fett. Begynte mandag 14.05, og har allerede begynt å se resultater (mistet 1,5kg). Trener styrke 2-3 ganger i uken. Jeg har planlagt å holde dietten i 2-3 uker, litt avhengig av motivasjon og resultater. Men, om en uke ca. skal jeg treffe en venn jeg ikke har sett på en stund. Vedkommende vil veldig gjerne ut og ta en øl. Øl, er jo tilnærmet lik flytende brød, ergo er jeg bekymret for at dette skal torpederer hele opplegget. Jeg har ikke lyst til å si nei til vedkommende heller, og kunne selvfølgelig gjerne tenkt meg å ta en øl. Er 192 høy kraftig bygd og veier 133 kg. Har lyst til å holde meg til dietten for å få ned fettprosenten. Så spørsmålet mitt koker ned til dette: Kan jeg tillate meg og ta en øl, eller burde jeg styre unne for å holde dietten? Har lest at man iløpet av dietten kan ta en dag og få i seg karbohydrater, men vet ikke om en kveld på byen er det som menes På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
aomt Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Om du holder dietten bra og skier ut 1 dag, vil ikkje det påvirke så mye den store bildet. Altså det vil gi minimalt utslag i 1-2 månads periode Lenke til kommentar
TXfosh0 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Det eg har lest er at det kan være viktig og bra med en spisedag i uken, der man inntar litt "ekstra" altså det kan være alt av en sjokolade for ta sukkersuget eller evt en øl som i ditt tilfellet. Men som man sier, en øl kan fort bli en fylla :- ) så anbefaler å være sterk og være kritisk til å innta for mye uten om dietten. Men husk at det er bare EN dag i uken. Lykke til med dietten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå