Gå til innhold

Bygge RC bil fra scratch. tips?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge en radiostyrt bil fra bunnen av, som et prosjekt på skolen og litt etter skoletid.

Tror ikke det blir noe problem å lage og montere maskindelene, men siden det er første gang jeg prøver på noe slikt, så har jeg litt problemer med å lage arbeidstegninger.

Hvis det er noen som har tips til hvordan den bør tegnes, eller noen eksempler jeg kan se på eller ta som utgangspunkt hadde dette vært strålende!

Tenker på en typisk 1/10-skala størrelse på bilen.

Kommer muligens til å legge ut bilder her når jeg får kommet i gang, og på forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Du kan jo starte med å bestemem deg for om den skal være elektrisk eller bensin, og så skaffe motor, servo, mottaker, batteriholdere osv så du vet hva som skal inn. Det finnes jo chassis i standard størrelse, så det kan jo være en ide å bygge innmaten slik at du kan sette på et ferdig chassis.

Så kan du jo leke deg med om du skal legge opp lys foran og bak, en fløyte du kan aktivere fra radiostyringen osv.

Se hva som fins av ferdige løsninger av bl.a styresystem og hvor stor plass det krever.

Antar tynn aluminium er en ok ting å bygge på, er stivt og tåler litt.

Husk også at skal du bygge en monstersak som er vannvittig rask, må den ha kjøreegenskaper som er ok.

Husk at det koster å kjøpe deler.

Lenke til kommentar

har allerede elektrisk motor, med servoer og radiostyring og alt det der.

skal bygge chassis, og alle maskindeler. tenkte jeg skulle prøve å lage den med bakhjulsdrift, ved hjelp av tannhjulsoverføringer eller noe sånt, så motoren bør nok monteres på langt bak. :)

får antageligvis det meste av materialer på skolen, så det blir ikke altfor dyrt ;)

takk for tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...