Gå til innhold

Nytt gamer pc

Anbefalte innlegg

Hey. Vet det er mange lignende topicer. Men ble litt lost..

Jeg har en budgett på ca 15-16k

Visste ikke helt hvor jeg skulle starte. jeg så på bf3 edition på komplett. Men vet ikke helt, hva slags skjermkort anbefales osv?

Er det billigre å bygge en pc selv? Har aldri gjort det, så trenger veiledning der :p

Noen som vet om god build?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bygge selv kan være lærerikt og gir deg et større og bedre utvalg av komponenter du kan bruke i maskinen din. Du kan også spare en tusenlapp eller to avhengig av hva du skal ha i maskinen. Det er ikke særlig vanskelig å bygge selv heller, det finnes et utall gode guider på youtube som beskriver hvordan man bygger en PC selv.

Når du sier 15-16K, er det da med mus, tastatur, headset og skjerm? Eller er det kun selve maskinen uten noe tilbehør?

Lenke til kommentar

Ehm det er med mus, tastatur,headset. Men trenger egentlig ikke skjerm. har en BENQ t2210HD funker den eller? vet ikke

Hvis den funker, så er det uten skjerm da..

Edit: Jeg trenger ikke å bruke alt, men jeg vil ha en PC med god ytelse..

Den skal klare å kjøre bf3 på ultra ihvertfall

på forhånd takk :)

Endret av Johnyy
Lenke til kommentar

Her er ett forslag. Fjern skjermen om du ikke trenger.

Takk. Tror jeg går for det.

først 2 spørsmål.

1. Er det alt jeg trenger får å bygge pcen, eller er det med extra kabler (og passer kabinen)

2. kan jeg kjøpe en litt prossesor med mer kraft(om den lønner seg) og vil den være kompatible?

Lenke til kommentar

først 2 spørsmål.

1. Er det alt jeg trenger får å bygge pcen, eller er det med extra kabler (og passer kabinen)

2. kan jeg kjøpe en litt prossesor med mer kraft(om den lønner seg) og vil den være kompatible?

1. Alt passer
  2. Ja, du kan legge inn en i7-3770k, men du vil ikke merke forskjell i gaming (les her)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Sorry at jeg spørr

Men er det nettverkskort i hovedkortet? og er med med trådlåst nettverk? Og er den stabil har noen testa?

Vis ikke den har trådlåst nettverk, vet noen om noen godee ?

Takkk

Endret av Johnyy
Lenke til kommentar

først 2 spørsmål.

Bytt ut i5-2500K med i5-3570K. Sist jeg sjekket så kostet den cirka like mye på komplett.no hvorav i5-3570K er bedre og kompatibel med hovedkortet som 'Tastatur' anbefalte. Slik som Arni90 skrev så er det ikke noe vits med i7 da spill ikke utnytter HT som nesten er den eneste forskjellen mellom i7 og i5 - dersom du ser bort fra i7 prosessorene med 6 kjerner som koster veldig mye.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

først 2 spørsmål.

Bytt ut i5-2500K med i5-3570K. Sist jeg sjekket så kostet den cirka like mye på komplett.no hvorav i5-3570K er bedre og kompatibel med hovedkortet som 'Tastatur' anbefalte. Slik som Arni90 skrev så er det ikke noe vits med i7 da spill ikke utnytter HT som nesten er den eneste forskjellen mellom i7 og i5 - dersom du ser bort fra i7 prosessorene med 6 kjerner som koster veldig mye.

Takk for tipset. Da skal jeg gjøre det. Hvor mye går det ann å overclocke den? Sånn Cirka..

Og burde jeg ta en gtx 680 eller 670`? noen stor forsjell?

PS: Om noen kunne ha svart mitt forrige innlegg så hadde det vært supert!

Endret av Johnyy
Lenke til kommentar
Sorry at jeg spørr

Men er det nettverkskort i hovedkortet? og er med med trådlåst nettverk? Og er den stabil har noen testa?

Vis ikke den har trådlåst nettverk, vet noen om noen godee ?

Takkk

Er ikke noe å si "sorry" for, forum er til for å spørre.

Ja hovedkortet er WiFi på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tipset. Da skal jeg gjøre det. Hvor mye går det ann å overclocke den? Sånn Cirka..

Og burde jeg ta en gtx 680 eller 670`? noen stor forsjell?

PS: Om noen kunne ha svart mitt forrige innlegg så hadde det vært supert!

Dersom du har en middelmådig kjøler så kan du nå cirka 4.3Ghz uten å øke spenningen (ser ut til å gjelde for mange). Etter det så trenger du en bedre kjøler og da er nok 4.5Ghz ganske aktuelt med en liten økning av spenningen. Men dersom du skal over 1.3v på CPUen så må du nok ha selvbygd vannkjøling.

Fra de testene jeg har lest så yter i5-3570K på 4.5Ghz bedre enn i5-2500K på 5Ghz da i5-3570K er mye mer effektiv per clock (circka 10-12% per clock) enn i5-2500K. Selv om i5-3570K blir varmere så er det ikke så viktig da den yter bedre per clock enn i5-2500K.

Edit: Når det gjelder GTX 680 versus GTX 670 så burde du se på noen anmeldelser på nettet da forskjellene ikke er veldig store. GTX 670 har en ytelse som er nærme GTX 680 men det er ingen tvil om at GTX 680 er bedre.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hey jeg skal bestille pcen nå jeg lurte på om http://www.dustinhom...ntom-atx-white/ den passer

og er den noe bra? anbefalinger over 650 D'en?

Og jeg har bestilt et gtx 680, Den passer ikke sant?

Du får plass til alt i et Phantom ja.

Føler på ingen måte at Phantom fortjener å bli kalt et "Fulltower" når det bare har 7 utvidelsesspor og fastmonterte HDD-brønner, hjelper ikke særlig at det er knirkende plastikk i front og på toppen. 650D er en god del bedre ja.

Både Phantom og 650D har plass til alle 680-utgaver.

Lenke til kommentar

Hey jeg skal bestille pcen nå jeg lurte på om http://www.dustinhom...ntom-atx-white/ den passer

og er den noe bra? anbefalinger over 650 D'en?

Og jeg har bestilt et gtx 680, Den passer ikke sant?

Du får plass til alt i et Phantom ja.

Føler på ingen måte at Phantom fortjener å bli kalt et "Fulltower" når det bare har 7 utvidelsesspor og fastmonterte HDD-brønner, hjelper ikke særlig at det er knirkende plastikk i front og på toppen. 650D er en god del bedre ja.

Både Phantom og 650D har plass til alle 680-utgaver.

Tusten takk for rask svar. Går for 650D da!

Lenke til kommentar

Så jeg fikk alle delene untatt GTX kortet mitt i dag, Men jeg får ikke begge viftene på noctuaen til å passe. Den passer ikke der hvor jeg har minne brikkene/kortene.. What do i do now? Vil den yte bra med en vifte eller skal jeg bytte eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...