Gå til innhold

[ignorer denne] - ny post i ny data kategori

Anbefalte innlegg

fant

119374 Abit IC7 Hovedkort for S478/800mhz

- I875P,SATA,ATX,Dual-DDR, Firewire - Demo

demobrukt på komplett så jeg falt for fristelsen, og la inn bestilling på dette og en p4 2,4 800MHz fsb

Plutselig begynte jeg å tvile litt på hk. Hva synes dere om det?

Noen som vet hva slags ram jeg bør kjøre? Lommeboka sier

TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200 (cl2 tror jeg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest mange tester av 875/865 hovedkort i det siste, skal kjøpe selv. Og IC7 har fått mange gode omtaler.

"Kort oppsummert vil vi bare si: MORO, MORO OG MORO

Dette kortet har vært svært morro å teste. Vi har opplevd FSB hastigheter som langt overgår det vi tidligere har sett, og samtidig viser det seg at den nye prosessoren vi har skaffet oss klarer å henge med på disse hastighetene.

Dette kortet har vist seg å være særdeles overklokkingsvennlig, noe som har resultert i noe flotte ytelsesresultater. Dual DDR på dette hovedkortet har resultert i minneytelser som vi ikke har sett tidligere"

Hentet fra http://www.ocshoot.no

Når det gjelder ram. Ta å se på Geil, på psdata.no, eller sjekk hva Snekker'n har fått til med Geil brikker.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg faktisk IC7 i går, foreløpig har jeg kjørt det på 165 FSB (533 CPU), uten å måtte resette CMOS en eneste gang. Jeg skal gå høyere, men orket ikke å stresse i går da maskinen min er proppfull av ting som "blokkerer" for jumpern. På mitt gamle Abit BH7 stoppet det ved 155 FSB, så det er tydeligvis stort potensiale her. Eneste som skuffer med kortet er at det ikke er innebygd LAN.

Lenke til kommentar

la meg presisere at jeg gjerne ville ha råd til billig ram. Sliter litt med å følge med på alle spesifikasjonene som må matche, og forrige gang endte jeg opp med ram som abit-hovedkortet mitt ikke er helt venn med.. Resultat: en ustabil dritt pc som ikke kan brukes til noe krevende...

Lenke til kommentar

Skal bruke så lite som mulig på ram. Klart, jeg bruker det jeg må for å få skikkelige greier - for å unngå sånne problemer som jeg har nå, men jeg hadde håpet å slippe unna med litt mindre enn 18-1900 kroner for 512MB.

Kommer ikke til å monsterklokke den, mer for å teste ut litt forsiktig hvis jeg prøver - har aldri klokket før.

Tror jeg nøyer meg med 512MB, men jeg har hørt rykter om at jeg kan oppnå bedre resultater med 2*256MB ved hjelp av en eller annen teknikk som hovedkortet støtter (snakk om å være helt grønn :) ). Det var noe med å sette brikkene i slot 1 og 3 tror jeg.

Maskinen skal brukes til kontorarbeid, programmering, litt videoredigering og litt spilling - altså en skikkelig allrounder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...