Gå til innhold

Pga. offline-prinsippet kommer jeg IKKE til å bry meg med D III.

128 stemmer

1. 1. Greit at man MÅ ha en internettforbindelse for å spille?

• Ja.
      61
    • Nei.
      44
    • Bryr meg ikke.
      23

Anbefalte innlegg

La meg legge til at argumenter som f.eks.

"Hva så? Jeg er jo online hele tia uansett", "Jeg spiller alltid/for det meste multiplayer uansett", o.l.

Er helt greie argumenter i seg selv. De aller fleste av oss ER stort sett alltid online uansett.

Respekterer at Blizzard gjør tiltak for å beskytte spillet sitt mot juksemakere og piratkopiering, etc.

Av prinsipp kommer jeg likevel ikke til å ha noe med dette spillet å gjøre, ganske enkelt av den grunn at å KREVE en internettforbindelse for et spill som ikke utelukkende er et multiplayer-spill ser jeg som uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er helt greit egentlig. Likte det fælt lite da jeg første hørte om det, men fungerer helt ok med mobilt bredbånd også (og mobilen har jeg jo med meg hele tiden). Hadde selvsagt vært en stor fordel (spesielt siden jeg er uten noe særlig ADSL/bredbånd-oppkobling 50% av tiden) med offline-play, men siden konstant online-opplegget (forhåpentligvis) gjør det langt vanskeligere for juksemakere osv å holde på med sitt synes jeg det er verdt.

Akkurat nå er jeg i ekstase, så umulig å få noe objektivt utav meg. Helt forelsket i Diablo (ny til Diablo-universet).

Lenke til kommentar

Enig med deg trådstarter. Tenk om man vil spille spillet på hytta på laptopen f.eks?

Men om jeg vil boikotte, tviler på det. har dog ikke kjøpt spillet enda.

Edit:

+ Som jeg leser på gamespot comments: Hvis man spiller hardvcore og dør pga internettkontakten forsvant. Lite greit det altså. Hvis det er mulighet for slikt.

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar

Jeg ler av dere som ikke vil spille dette fantastiske spillet på grunn av at dere må være online hele tiden. Ubegripelig og tullete prinsipp.

Hvis dere ikke vil spille spillet, slutt å skriv så mye om spillet da vel og spill noe annet? Blizzard kommer ikke til å forandre på noe fordi et par luringer tror de har tatt et standpunkt.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke greit å kreve at jeg alltid er på nett med mine singelplayer spill. Enkelt og greit.

Det er flere ganger jeg har opplevd at spill har mistet kontakten med sine servere (som jeg av en eller annen grunn må save på) hvorpå jeg blir kastet ut til hovedmeny og må loade en eldre savegame. Eventuelt at spillet ikke er tilgjengelig pga tull med servere.

-Deluze

Lenke til kommentar

Jeg ler av dere som ikke vil spille dette fantastiske spillet på grunn av at dere må være online hele tiden. Ubegripelig og tullete prinsipp.

Hvis dere ikke vil spille spillet, slutt å skriv så mye om spillet da vel og spill noe annet? Blizzard kommer ikke til å forandre på noe fordi et par luringer tror de har tatt et standpunkt.

Kunne ikke vært mer enig. At man må være online i en del spill fra Ubisoft som knapt nok har multiplayer er ille, men i Diablo? Folk kan si hva de vil, men det er like mye et co-op spill som single-player, og de som spilte Diablo 1 og/eller 2 husker med gru hvor mye juks det var der. Bots og dupes oversvømte hele spillet og ødela det fullstendig. Diablo 3 er online av flere grunner, men en viktig grunn er fordi de vil hindre at det blir ødelagt på samme måten.

Og ærlig talt. Hvem i helvete drar på hytta for å spille dataspill? Det kan man gjøre hjemme. Om man absolutt er så avhengig at man ikke takler en dag eller to uten spill har man et seriøst problem. Og bare så det er sagt kan de aller fleste bruke mobilt bredbånd på hytta uansett. Jeg kan ikke, fordi hytten min er så langt utenfor allfarvei at det ikke engang er innlagt strøm og vann, og jeg har null mobildekning der. Men hva så? Jeg drar ikke dit for å spille uansett. Tvert imot drar jeg dit for å komme meg vekk fra hverdagsmaset.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og ærlig talt. Hvem i helvete drar på hytta for å spille dataspill? Det kan man gjøre hjemme. Om man absolutt er så avhengig at man ikke takler en dag eller to uten spill har man et seriøst problem. Og bare så det er sagt kan de aller fleste bruke mobilt bredbånd på hytta uansett. Jeg kan ikke, fordi hytten min er så langt utenfor allfarvei at det ikke engang er innlagt strøm og vann, og jeg har null mobildekning der. Men hva så? Jeg drar ikke dit for å spille uansett. Tvert imot drar jeg dit for å komme meg vekk fra hverdagsmaset.

Du verden så høyt oppe du sitter! Hvorfor skal en ikke kunne kose seg med dataspill på hytta? At man har lyst til å kunne spille på hytta er ikke det samme som "et seriøst problem". Du er ikke oppskriften på alle andre, tenk deg om en gang eller to før du dømmer alle som tenker annerledes enn deg selv.

Om hytteeksempelet fremdeles gjør vondt for deg kan jeg nevne ombord fly, båt og bil som andre plasser dette vil være et tema (for de av oss som ikke ønsker mobilt bredbånd i tillegg til fast installasjon).

At det er gjort slik grunnet multiplayer problemer er godt mulig, men hvorfor skal det gå ut over alle? Skal du spille multiplayer? Javel, da må du online. Skal du kun spille singelplayer? Kos deg offline, du.

-Deluze

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig. At man må være online i en del spill fra Ubisoft som knapt nok har multiplayer er ille, men i Diablo? Folk kan si hva de vil, men det er like mye et co-op spill som single-player, og de som spilte Diablo 1 og/eller 2 husker med gru hvor mye juks det var der. Bots og dupes oversvømte hele spillet og ødela det fullstendig. Diablo 3 er online av flere grunner, men en viktig grunn er fordi de vil hindre at det blir ødelagt på samme måten.

Som å si at folk har et seriøst problem om de har sex i sofaen, den skal jo sittes i...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ubisofts alltid online for et pure singelplayer game takler jeg ikke men diablo spiller jeg lite singelplayer dermed ikke noe stress for min del. Diablo kunne sikkert ha en sinegplayer del offline, men for min del så savner jeg det ikke.

Lenke til kommentar
Som å si at folk har et seriøst problem om de har sex i sofaen, den skal jo sittes i...

Du synes det er helt normalt at man ikke takler en hel dag uten dataspill?

Og btw, som jeg sa er mobilt bredbånd en løsning. Da får man internett på hytta, i bilen, på båten og hvor man ellers kan tenke seg å spille litt. At man ikke har tilgang til internett er bullshit. Noen få har det nok ikke, men hvorfor skal de resterende 95% av befolkningen slite for det?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Hvordan vil du slite hvis de tilrettelegger det slik at man ikke trenger å være pålogget for å spille singelplayer? Kan du vise logikken bak det hele?

Å peke på eventuelle problemer med multiplayer og juksing er en helt annen sak og vil ikke være nok.

-Deluze

Lenke til kommentar

Jeg må le litt. Jeg drar ikke på hytta for å spille spill. Har knapt strøm der ;) Var bare et eksempel. Utedass er det også :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg synes det er fint at det er så mange som har konstant tilgang til internett som kan slå fast at dette er uproblematisk.

Rent personlig, med nærmere 180 reisedøgn (mesteparten utenlands), så er det satans irriterende at jeg ikke kan spille Diablo 3 når jeg er offline. Det er uheldigvis litt mer komplisert enn "mobilt bredbånd" når man befinner seg i visse strøk. For meg hadde det vært gull verdt med en offline modus for single player.

De klarte å introdusere en offline modus på Starcraft 2, på tide de våkner opp og lukter egen ballesvette og introduserer det i Diablo 3 også.

Denne mentaliteten om at "det er ikke et problem for meg så da kan det umulig være et problem for andre" er fantastisk.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig dårlig at man må være online hele tiden.

Det som er bra med det er at det forhindrer hacking, men det vel så og si det eneste plusset med dette. Jeg har spilt igjennom act 1 stort sett alene, så for min del kunne det like godt vært offline. De eneste gangene jeg har spilt med andre er når jeg skulle hjelpe noen med tidligere quester.

Lenke til kommentar

Hvordan vil du slite hvis de tilrettelegger det slik at man ikke trenger å være pålogget for å spille singelplayer? Kan du vise logikken bak det hele?

Å peke på eventuelle problemer med multiplayer og juksing er en helt annen sak og vil ikke være nok.

-Deluze

Det der har vært svart så sinnsykt mange ganger fra før at jeg ikke gidder ta det om igjen. Den korte versjonen er at Diablo 1 og 2 ble ødelagt av dupes og bots, så de prøver så godt de kan å unngå det i Diablo 3. En god del av spillet ligger kun på serverne til Blizzard, nettopp av denne grunnen. Hadde det vært offline hadde det tatt maks en uke før spillet lå på diverse torrentsider, og du satt med en lvl 1 karakter med det beste utstyret i spillet. Hva er det som er så vanskelig å forstå? Bare fordi noen få folk ikke har tilgang til internett betyr det ikke at det er lurt å ødelegge spillet for alle andre. Bare se dette som et online-spill og gå videre i livet ditt.

Lenke til kommentar

folk må slutte å grine over ting som dette, å late som vi nettopp fikk modem med isdn.

og ja hvis du har store behov for å spille diablo på hytta, foreslår jeg heller at du blir hjemme. Man drar vel ikke på hytta for å spille data spill alene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det var helt uproblematisk å introdusere en offline modus for starcraft 2, hvor man kan spille det offline i en periode på maks 30 dager før man må komme seg online igjen. Hvorfor skal det være så komplisert å introdusere tilsvarende for Diablo 3 ?

En annen ting jeg funderer på, hvor knøl i hodet må man være før man innser at selv om man befinner seg i 2012 så er det ikke alle sammen som har tilgang på internett til enhver tid. Døgenikter

-Deluze

Det der har vært svart så sinnsykt mange ganger fra før at jeg ikke gidder ta det om igjen. Den korte versjonen er at Diablo 1 og 2 ble ødelagt av dupes og bots, så de prøver så godt de kan å unngå det i Diablo 3. En god del av spillet ligger kun på serverne til Blizzard, nettopp av denne grunnen. Hadde det vært offline hadde det tatt maks en uke før spillet lå på diverse torrentsider, og du satt med en lvl 1 karakter med det beste utstyret i spillet. Hva er det som er så vanskelig å forstå? Bare fordi noen få folk ikke har tilgang til internett betyr det ikke at det er lurt å ødelegge spillet for alle andre. Bare se dette som et online-spill og gå videre i livet ditt.

Er starcraft 2 ødelagt som følge av offline modusen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...