Gå til innhold

Anbefalte innlegg

pcen jeg kjøpte for å multiboxe kostet 50,000kr.

 

Tror du ble lurt :green:

 

Skjermoppsettet kostet 17k, da regner jeg ikke med prosjektor, lerret eller stereoanlegget. PCen var ikke langt unna å være den raskeste i landet når jeg kjøpte den for to år siden. Er det noe jeg føler meg lurt for så er det Killer Xeno Pro nettverkskortet, det er det dårligste nettverkskortet jeg har hatt noensinne. Faktisk enda dårligere enn et annet Killer nettverkskort jeg prøvde for noen år siden.

Uansett så var poenget at jeg bruker mer penger på gaming og pc enn gjennomsnittet, og at jeg ikke har betalingsvegring for spill.

 

Korialstraz, I Diablo 3 må du nøye deg med middelmådige items eller dra VISA-kortet for å få bedre items. Hvis du syntes det er en forbedring ifra Titan Quest så er det helt greit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ignorer no faenskapet.

 

Det er da litt artig også da. :p

 

Korialstraz, I Diablo 3 må du nøye deg med middelmådige items eller dra VISA-kortet for å få bedre items. Hvis du syntes det er en forbedring ifra Titan Quest så er det helt greit :)

 

Og her kommer argumentet om at VISA kortet må fram igjen. Leser du i det hele tatt det jeg skriver? Om jeg ønsker å trade items, så starter jeg med å selge på RMAH med gratis listings (som jeg forklarte tidligere), deretter bruker jeg de ekte pengene jeg tjente derfra til å kjøpe nye items. Ergo har det ikke blitt trukket en krone fra VISA kortet mitt. Men...

 

Føler egentlig jeg gjør det veldig greit jeg med 25k hp og 2k dmg. Og siden jeg har vært heldig og har en kamerat som har gitt meg våpen og off-hand, så har jeg rundt 1.7-2k mer skade spredt ut over lvl 53 og 55 som er lvl requirement. Det kommer på bekostning av ca 5k hp da, men med all den ekstra skaden, tror jeg nok ikke jeg kommer til å savne den hpen. Men det er også unntaket, og resten av itemsene har jeg funnet selv, til og med de gangene hvor dpsen min har blitt litt skral. Pushet på videre, fant en ny oppgradering som gjorde susen, og demoner falt rundt meg som fluer igjen.

 

Personlig foretrekker jeg å finne det meste av items selv, i hvert fall i starten. Om det tar meg en måned eller mer gjør meg ingen ting. Spilte selv mange måneder med D2 før jeg i det hele tatt begynte å trade noe særlig.

 

Hvorfor bringer du opp Ttian Quest hele tiden? Har da selv spilt det, men personlig syntes jeg ikke spillet var så bra at jeg gadd å gjøre alle vanskelighets gradene. Det var gøy, men i min mening ikke i nærheten av D2 eller D3.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Korialstraz, Itemsene du finner vil stort sett være middelmådige, er du en av de heldige lotto-vinnerne finner du kanskje et eksepsjonelt bra item en gang. Hvordan kan du håpe på at disse middelmådige itemene skal selge for like mye som de beste itemene slik at du kan kjøpe de beste itemene?

Hvem vil trade et dårlig item for et bra et?

 

Diablo 2 er utdatert, det har ikke noe å si om Diablo 3 er bedre eller verre enn hva Diablo 2 var når det er Titan Quest Diablo 3 konkurrerer mot. Er derfor jeg bringer det opp, og så er jeg litt overrasket over grafikken på Diablo 3... Det er opplagt at de skal lansere spillet på konsoll, eller at det var planen. Hvordan ellers kan spillet mangle god grafikk, SLI/Crossfire-støtte, 120hz og mulighet for å bruke mer enn 6 knapper?

Fordi konsoller ikke har Crossfire, SLI, 120hz eller mulighet for å bruke mer enn 6 knapper.

Med "god grafikk" mener jeg bedre grafikk enn 6 år gamle Titan Quest.

 

Belzebob, Men jeg betalte 399 for det.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
PCen var ikke langt unna å være den raskeste i landet når jeg kjøpte den for to år siden.

Må nok skuffe deg igjen. en 4ghz prosessor er nok et godt stykke unna "en av norges raskeste".

 

Ja, du har tydligvis brukt mye penger på noe som ikke er så godt, da forstår jeg at du vil forsvare argumentene.

Gjør litt research neste gang da ;)

 

Du får poste et bilde av oppsettet di i Nerdbula tråden. Om alt det der kostet 50k så vil jeg gjerne se hva du har kjøpt =D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korialstraz, Itemsene du finner vil stort sett være middelmådige, er du en av de heldige lotto-vinnerne finner du kanskje et eksepsjonelt bra item en gang. Hvordan kan du håpe på at disse middelmådige itemene skal selge for like mye som de beste itemene slik at du kan kjøpe de beste itemene?

Hvem vil trade et dårlig item for et bra et?

 

Diablo 2 er utdatert, det har ikke noe å si om Diablo 3 er bedre eller verre enn hva Diablo 2 var når det er Titan Quest Diablo 3 konkurrerer mot. Er derfor jeg bringer det opp, og så er jeg litt overrasket over grafikken på Diablo 3... Det er opplagt at de skal lansere spillet på konsoll, eller at det var planen. Hvordan ellers kan spillet mangle god grafikk, SLI/Crossfire-støtte, 120hz og mulighet for å bruke mer enn 6 knapper?

Fordi konsoller ikke har Crossfire, SLI, 120hz eller mulighet for å bruke mer enn 6 knapper.

Med "god grafikk" mener jeg bedre grafikk enn 6 år gamle Titan Quest.

 

Belzebob, Men jeg betalte 399 for det.

 

Selge gull? Gems? Crafting materiale? Så klart vil du måtte trade mer og lengre enn hvis du er heldig å finner et bra item, men 1 bra item for et annet bra item, er kun en av flere item slots som må forbedres. Du trenger ikke nødvendigvis kun selge items for å tjene penger. Om ikke gems og crafting materiale vil selge på RMAH, so ville jeg tro gull blir det, så sant at de klarer å gjøre gull verdt noe. Kanskje litt tidlig å si enda, men jeg har full tro på at man kan klare å trade andre ting enn items på RMAH. Så klart det tar tid, men det gjør det å finne gode items også, med mindre man er heldig.

 

Jeg personlig ser ikke D3 som konkurant med Titan Quest. Faktisk de enste andre ARPG'ene som jeg ser kan konkurer med D3 er Path of Exile og Torchlight 2. Og når det kommer til grafikk, hvorfor er du så overrasket at den ikke pusher grensen, eller lagd med veldig god grafikk? Blizzard sine spill har da i mine øyne aldri vært de som pusher grensen med grafikk, men de har solid grafikk, som kan kjøre på dårligere PCer samt nyere. Dette er faktisk en veldig god strategi, siden jo mindre spillet krever (til en viss grad), jo flere kan kjøpe spillet, og de har mulighet til større fortjeneste. Dessuten er kanskje ikke grafikken så god, men tror nok den holder seg bedre enn det mange spill som går for veldig realistisk grafikk gjør. Men uansett fikk jeg en fullstendig Diablo følelse av grafikken/atmosfæren i spillet En følelse ingen andre ARPG'er har gitt siden D2. Og jeg har spilt Sacred, Sacred 2, Titan Quest+expansion, Torchlight, Hellgate: London og Darkspore. Der var alle gode spill (kanskje med unntak av Sacred 2 og Hellgate), men de var på langt nær nivå med D2 eller nå D3 i mine øyne. Av de jeg nevnte over er vel Sacred det jeg spilte mest, med Titan Quest på en nær andre plass. Titan Quest spilte jeg kun i 37 timer, mens D3 har jeg allerede spilt 70 timer.

 

Ja D3 har de vurdert å slippe på konsoll også, men allikevel ser jeg ikke det som eneste grunnen til at de valgte å gå med kun 6 hotkeys for skills. Som jeg nevnte tidligere, det var en del builds i D2 som ikke brukte sælrig mer enn 6 hotkeys, noen kunne greie seg med enda mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt Diablo 1 ganske mye og en del Diablo 2 og Titan Quest også. Drop-ratene i Diablo 3 nærmer seg ikke den i noen av disse spillene. Dupes har ingenting med droprate fra bosser og kister å gjøre.

 

Dropraten i Diablo 3 er så lav som den er slik at du ikke skal kunne farme items på egenhånd, du skal kjøpe dem på Auction House.

 

I call bullshit.

 

Det dropper greit mye i diablo 3. Du må bare ha mye magic find. Mye magic find får man automatisk når man bikker level 60. Feks på ett vanlig butcher run må jeg tømme inventory for items 2 ganger(dvs på vei ned til butcher og når jeg dreper butcher). En act boss dropper normalt 5-9 items pr run. Jeg er ikke særlig aktiv på auktionhouse og ikke farmer jeg så sykt mye heller, har fortsatt over 3mill ingame gold, og da sparer jeg ikke. Kjøper de items jeg trenger som jeg føler er en grei deal.

 

Det dropper veldig lite items om man ikke har magic find. Men om man ikke satser på gear for å finne items så må man belage seg på å ikke finne items. Shocking.

 

Grunnen til at det dropper mye mer på level 60 er pga en buff(nephalem valor) man får når man dreper en pack med champions. Hver gang man dreper en pack får man 15% MF i 30 min, denne stacker 5 ganger(75% MF). Man mister buffen om man respeccer skills, noe som gjør at man ikke kan ha en skill setup for trash og en for bosser, som gjør det litt vanskeligere.

Lenke til kommentar
PCen var ikke langt unna å være den raskeste i landet når jeg kjøpte den for to år siden.

Må nok skuffe deg igjen. en 4ghz prosessor er nok et godt stykke unna "en av norges raskeste".

 

Ja, du har tydligvis brukt mye penger på noe som ikke er så godt, da forstår jeg at du vil forsvare argumentene.

Gjør litt research neste gang da ;)

 

Du får poste et bilde av oppsettet di i Nerdbula tråden. Om alt det der kostet 50k så vil jeg gjerne se hva du har kjøpt =D

 

Jeg kjøpte et lite kabinett som jeg kunne gjemme vekk siden jeg skulle ha pcen i stuen. La ut bilde på ITavisen men folk likte ikke at det kunne vært ryddigere inni pcen, kunne vært mer lys, kunne vært vannkjøling osv. Hvor mange 3dmarks du får er liksom ikke relevant, det er som en bil der utseendet teller og motoren teller ikke.

 

Du har rett, det var ikke i nærheten av norges raskeste pc. Det jeg mente var spill-pc, med trippel-CrossfireX, 4Ghz cpu og raid-0 SSD-disker lå pcen høyt på listen i grafikkraft. over 31k i Cinebench også så ikke så verst til rendring heller. Det er ikke mange pcer som hadde fått noe særlig mere fps i noe som helst spill.

 

Tabben jeg gjorde var at kjøpte 5970, jeg visste at Innerspace (3rd party gaming software) støttet multi-gpu men miljøet for det programmet er lite og såvidt jeg vet var jeg den første som prøvde det ut med 5970-kortet. Lang historie kort så støttet visst ikke Innerspace multi-gpu på "enkle" kort - kun multigpu på flere dedikerte kort. Så jeg endte opp med å bruke 50% av kraften i pcen. Kjipt med pc til nesten 50k og grafikkytelsen er on-par med en til under 10k i Innerspace... Lite jeg kunne gjort egentlig, utenom å installere innerspace med det samme jeg fikk pcen og så brukt angreretten innen 14 dager. Jaja.

 

Heltene i Dota har 4 spells. Mangler det dybde?

 

Prøv å spille 1vs1 mot noen, da er det ikke mye dybde.. Eneste blir egentlig hvilke items som bør kjøpes.

Dota er et pvp-lagspill, det legger til mye dybde. Å kordinere enkle ting med andre er ikke så enkelt.

 

I call bullshit.

 

Det dropper greit mye i diablo 3. Du må bare ha mye magic find. Mye magic find får man automatisk når man bikker level 60. Feks på ett vanlig butcher run må jeg tømme inventory for items 2 ganger(dvs på vei ned til butcher og når jeg dreper butcher). En act boss dropper normalt 5-9 items pr run. Jeg er ikke særlig aktiv på auktionhouse og ikke farmer jeg så sykt mye heller, har fortsatt over 3mill ingame gold, og da sparer jeg ikke. Kjøper de items jeg trenger som jeg føler er en grei deal.

 

Det dropper veldig lite items om man ikke har magic find. Men om man ikke satser på gear for å finne items så må man belage seg på å ikke finne items. Shocking.

 

Grunnen til at det dropper mye mer på level 60 er pga en buff(nephalem valor) man får når man dreper en pack med champions. Hver gang man dreper en pack får man 15% MF i 30 min, denne stacker 5 ganger(75% MF). Man mister buffen om man respeccer skills, noe som gjør at man ikke kan ha en skill setup for trash og en for bosser, som gjør det litt vanskeligere.

 

Lykke til med å finne noe som nærmer seg best in slot til helten din..

TIPS: Sjekk AH :)

Lenke til kommentar

Joa, man har 6 knapper, men man har mange runes som gjør diverse ting med hver spell, man må gjerne bytte spells og runes etter hva man møter, og det gir dybde! Mer dybde en å stå stille i WoW i normal eller LFR å bruke 4 spells på en rotation.

Lenke til kommentar

Fleskelars, Det er det samme for meg hva folk spiller, og det er ikke mulig å stoppe utviklingen som er nå hvor de som vinner er de som betaler mest penger.

Altså hvor high-score listen blir liste hvor personer blir listet kronologisk etter hvor mye de har betalt til spillet. Jeg liker når penger kan spare tid, ikke når det gjør deg uovervinnelig.

 

Grannystyle, Enig, men å bruke 4 knapper i WoW er mer dybde enn å bruke 2 knapper i Diablo 3...

Lenke til kommentar
Altså hvor high-score listen blir liste hvor personer blir listet kronologisk etter hvor mye de har betalt til spillet. Jeg liker når penger kan spare tid, ikke når det gjør deg uovervinnelig.

 

Ehmmm... ok? Enten så leser du ikke noe av det folk skriver til deg, eller så velger du helt å ignorere det. Har selv gitt eksempler fra D2 der spillere som var flinkere enn andre, men hadde dårligere gear kunne vinne. Så dette utsagnet er kun delvis riktig.

 

Og når vi da tar med at i D3 kan man starte med å selge ting på RMAH, deretter kjøpe (har gitt eksempler på hva som kan selges hvis ikke man finner det ene ekstremt gode itemet), dermed bruker du ikke penger rett fra bankkortet ditt. Så igjen dette utsagnet tør jeg nesten si er helt feil.

 

Grannystyle, Enig, men å bruke 4 knapper i WoW er mer dybde enn å bruke 2 knapper i Diablo 3...

 

2 knapper? Virkelig? Hvilken vanskelighets grad er du i? I normal funker kanskje 2 knapper veldig lenge, samme i nightmare (hvis du kjøper noen items for gull eller er veldig heldig). I hell? Bare glem det. Jeg bruker selv aktivt alle skillsene mine, kiter, bruker potions, får healing fra follower, sørger for at jeg har en defansiv skill av cooldown når den trengs etc. Og selv med 25k hp og nå 4.2k damage blir jeg fortsatt drept av visse komboer. Noen ganger opp til flere ganger.

 

Detter du sier om kun å bruke 2 knapper blir helt feil, da du ikke kan realistisk klare å runde D3 med kun 2 spells. Og du kan i hvert fall bare glemme det når du når inferno.

 

 

Du virker for meg mindre og mindre som et troll, og mer som en person som driver sin egen svertekampanje mot D3/Blizzard.

Lenke til kommentar

Ehmmm... ok? Enten så leser du ikke noe av det folk skriver til deg, eller så velger du helt å ignorere det. Har selv gitt eksempler fra D2 der spillere som var flinkere enn andre, men hadde dårligere gear kunne vinne. Så dette utsagnet er kun delvis riktig.

Diablo 3 er ikke slik som Diablo 2 var, Diablo 3 er laget slik at de beste itemsene må skaffes fra AH.

 

Og når vi da tar med at i D3 kan man starte med å selge ting på RMAH, deretter kjøpe (har gitt eksempler på hva som kan selges hvis ikke man finner det ene ekstremt gode itemet), dermed bruker du ikke penger rett fra bankkortet ditt. Så igjen dette utsagnet tør jeg nesten si er helt feil.

Jeg har erfaring med bruk av Auction House og det der kan du bare glemme, noen få som bruker mye tid på det vil kanskje klare å få det til men itemsene du selger vil være av mye lavere kvalitet enn itemsene du kjøper. Altså at du selger items for kanskje 100,000g mens du kjøper for mange millioner gull. Da skal du handle med ganske store kvanta og bruke så mye tid på det at du like gjerne kunne brukt VISA-kortet.

Ideen din er rett og slett en fantasi..

 

Grannystyle, Enig, men å bruke 4 knapper i WoW er mer dybde enn å bruke 2 knapper i Diablo 3...

 

2 knapper? Virkelig? Hvilken vanskelighets grad er du i? I normal funker kanskje 2 knapper veldig lenge, samme i nightmare (hvis du kjøper noen items for gull eller er veldig heldig). I hell? Bare glem det. Jeg bruker selv aktivt alle skillsene mine, kiter, bruker potions, får healing fra follower, sørger for at jeg har en defansiv skill av cooldown når den trengs etc. Og selv med 25k hp og nå 4.2k damage blir jeg fortsatt drept av visse komboer. Noen ganger opp til flere ganger.

 

Detter du sier om kun å bruke 2 knapper blir helt feil, da du ikke kan realistisk klare å runde D3 med kun 2 spells. Og du kan i hvert fall bare glemme det når du når inferno.

 

Du kan bruke 1 knapp i Diablo 3 også, betyr det at det har mer eller mindre dybde enn Diablo 1 eller WoW?

Hvis du kunne ha brukt 50 knapper i Diablo 3, hadde det gitt spillet mer eller mindre dybde? Hadde det blitt lettere og enda mindre forskjell på gode og dårlige spillere med 50 knapper? Ser ut til å være mange nok som syntes 6 knapper er vanskelig å holde styr på, jeg ser ikke for meg at de vil syntes det blir lettere med 10x flere knapper.

 

Du virker for meg mindre og mindre som et troll, og mer som en person som driver sin egen svertekampanje mot D3/Blizzard.

 

Bare vent, jeg er ingen av delene jeg bare er god til å se frem i tid, hvordan ting utvikler seg.

Men ikke misforstå, jeg innbiller meg ikke at jeg kan forandre på det som kommer. Jeg har ikke brukt noe særlig tid på spill på evigheter og har ingen intensjon om å "fikse" et spill eller komme med tilbakemelding til utviklere, jeg bare har tid å slå ihjel på internett iblant og elsker å kunne si "hva sa jeg" - jeg liker å være den første som oppdager manglene.

En ting jeg spår er at Athene ikke vil omfavne RMAH slik han trodde han ville. Han så for seg at veldig gode spillere kunne bruke sine skills til å gjøre ting som dårligere spillere ikke kunne, og at dårlige spillere ville kunne kjøpe med ekte penger ting/tjenester fra gode spillere. Men i Diablo 3 er det ikke gode spillere, det er ikke noe høyde for det. Klarer du noe så vil nesten hvem som helst klare det samme. Dette gjør at spillet ikke handler om skills og ferdigheter som kan læres men ene alene om VISA-kortet og lotto - du må ha flaks for å finne items som kan selges eller brukes, ikke skills.

 

Diablo 3 er et OK spill, de fleste får sikkert 10+ timer med underholdning fra det og da er det godkjent. Men det nærmer seg ikke kvaliteten som Blizzard hadde fordi Blizzard ikke lenger er det respekterte firmaet de en gang var. Activision-Blizzard er blitt en melkeku som EA-games men med mange flere skandaler på et stadig mer frynsete rykte.

 

 

Og du har sikkert fått med deg at jeg ikke har sagt at jeg angret på at jeg kjøpte Diablo 3, eller at jeg syntes det var overpriset. Eller egentlig så gjør jeg det, jeg har ikke spilt det så mye på grunn av ulike tekniske problemer. Det kom seg betraktelig når jeg avinstallerte og reinstallerte grafikkortdrivere men fremdeles er det ikke støtte for 120hz og vsync. Og spillet lagger, serverene er trege. Dette er sannsynligvis kalkulert, når spillet er så enkelt kan spillere fint kommer videre med høy latency.

Det jeg er bekymret over er utviklingen som straffer gode spillere og belønner rike spillere (hvis spill skal koste like mye som Facebook-spill så snakker vi om titusener av kroner for alle "unlocks" av våpen i CoD eller BF3 f.eks.) og krever at du er online for å spille. Det betyr at hvis du har en ISP med coax-bredbånd (som Canal Digital), eller hvis serveren du spiller på er overbelastet eller nede, eller hvis bokamerater/familie laster ned på samme linje så får du ikke mye utav spillopplevelsen. Det samme gjelder om du laster ned selv..

For ikke å nevne at du mister muligheten til å lage mods, laste ned mods, eller hacks/trainere hvis du ønsker å bruke det i singleplayer-spill.

 

Det er utrolig hvor enkelt det er å overtale folk til å gå med på dårlige avtaler, og utrolig hvordan folk kan forsvare tingene Activision-Blizzard gjorde med Diablo 3.

Men kanskje det bare er meg som har vanskelig med å faktisk tro at folk har LYST på et spill hvor styrke/skill bestemmes utifra hvor mange tusen kroner du bruker på spillet? Hvor de ikke kan spille alene eller logge inn i spillet i en "invisible"-modus?

At folk har lyst å betale ikke for Diablo-3 spillet men for å leie plass til å spille på Diablo-3 server?

Dette er litt som den hellige gral for spillindustrien, hvis de klarer å få spillerne med på leken så kan de senke kvalitetskontrollen på spill til enda lavere lavmål.

 

Det handler kun om en eneste ting, det er å få inn mest mulig profitt på spill. Det blir aldri "nok", tjener de 100 millioner dollar vil de prøve å tjene 101 millioner dollar.

Hvis de kan gjøre spillet litt enklere slik at 6-åringer kan spille så vil de gjøre spillet enda litt enklere så også 5-åringer kan spille. Større målgruppe = mer profitt.

Hvis de kan ta 500kr for spillet vil de prøve å ta 550kr for spillet, og så 600. Det er ikke noe tak på dette. Facebook-spill koster allerede tusener og titusenvis å få seg alle goder i.

 

Før kunne du forvente å nyte hele spillet for den summen du kjøpte det. Snart vil du kjøpe et spill for 599 og oppdage at du egentlig bare fikk en "demo"-versjon, halvparten av spillet må "unlockes" for 10,000kr.

Ikke er urealistisk scenario, det kommer fordi folk vil ha dette. Jeg vil ikke ha det men jeg er jo i et mindretall.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Blir artig om noen uker, når RMAH har vært ute en stund, så si til deg at du tok feil :)

 

Jeg spår at RMAH blir en kjempestor økonomisk suksess for Activision-Blizzard som hardcore-gamere vil mislike fordi de ikke får noen fordeler av å være gode.

Det blir spennende å se hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest på Blizz sine sider ang RMAH vil det være noe slik:

 

Det å selge Eq(våpen, armor etc) vil koste deg 1 euro pr auksjon. Dette er noe du vistnok MÅ betale for å opprette auksjonen, slik at det koster uanset om det selger eller ikke.

 

Å selge commodeties( crafting mats etc) her vil blizz bare ha en 15% fee av total salgsum.

 

Skal du så overføre ifra din battle.net konto til din bank konto skal Blizz igjen ha en ekstra 15% av det beløpet du overfører.

 

RMAH kommer nok til å bli en gullgruve for Blizz - desverre begynner så og si alle spill å komme med dette: micro transactions.

Det skal ikke forrundre meg, at det begynner å dukke opp pakker man kan kjøpe - armor packs, weapon packs etc.. Slik som man pdd kan i BF3, DA:O og DA2+++ (pay2win)

 

 

Min erfaring så langt med spillet er: RNG på items er helt latterlig - når man får class specifice items til Monk, med str og int på og items mynta på wizzard med dex og str på så sier det seg selv: man skal ha GULL med drops og som Pycno er inne på er nok tanken til Blizz at man skal bli nødt til å saumfare AH for items.

 

(For de som lurer: Spiller DH - 34k hp, 25k dps. Stuck på Act1 inferno MÅ farme gear :p)

Lenke til kommentar

Blir artig om noen uker, når RMAH har vært ute en stund, så si til deg at du tok feil :)

Jeg spår at RMAH blir en kjempestor økonomisk suksess for Activision-Blizzard som hardcore-gamere vil mislike fordi de ikke får noen fordeler av å være gode.

Det blir spennende å se hva som skjer :)

RMAH blir etter planene atm kun på softcore, de som faktisk er hardcore spiller på... hardcore ;)

Før noen skriker "men hva når charn dør" så teller ikke arena deaths på hardcore figurene.

 

At Pycnopodia mener en pc til 50k er engang i nærheten av være norges beste når kjøpt ser vel alle er obvious fail idet man sammeligner deleprisene med hva han har brukt.

Har bygget workstations til en høyere pris og da måtte det fortsatt gjøres komprimisser på komponenter....

 

Med tanke på at det ikke er lov kjøre flere kopier av diablo3 på samme fysiske maskin og flere har allerede raget etter bans for dette.

(Multiboxe med flere fysiske pcr er lov i d3 sålenge man ikke bruker noe software eller hardware løsning for multiplisering av keystrokes/mouse movement samt en fysisk pc pr spill)

Så må jo Pycnopodia bygge et par maskiner til :) kanskje om han øker budsjettet litt så når han drømmen om bygge en av de beste pcne i landet (om man kun regner entusiast pcr, tar du med workstations i bedrifter så sliter han nok hehe).

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Ehmmm... ok? Enten så leser du ikke noe av det folk skriver til deg, eller så velger du helt å ignorere det. Har selv gitt eksempler fra D2 der spillere som var flinkere enn andre, men hadde dårligere gear kunne vinne. Så dette utsagnet er kun delvis riktig.

Diablo 3 er ikke slik som Diablo 2 var, Diablo 3 er laget slik at de beste itemsene må skaffes fra AH.

 

Og du vil si at en sjangse av 1 til 3 millioner for et item til å droppe i D2 var noe bedre? Jeg har spilt D2 i over 1000 timer, funnet 1 High Rune, og 1 high end unique. I D2 var meningen at man skulle trade for å få ok items, og at kun veldig få folk ville få tak i de aller beste itemsene. Det var ikke meningen at bots og duping skulle gjøre det til alle mans eie.

 

Det at vi har AH i D3 endrer på 1 ting, og kun 1 ting. Du kan raskere gjøre kjøp å salg enn i D2. Ellers virker de to ganske like i mine øyne med tanke på drop rates.

 

Og når vi da tar med at i D3 kan man starte med å selge ting på RMAH, deretter kjøpe (har gitt eksempler på hva som kan selges hvis ikke man finner det ene ekstremt gode itemet), dermed bruker du ikke penger rett fra bankkortet ditt. Så igjen dette utsagnet tør jeg nesten si er helt feil.

Jeg har erfaring med bruk av Auction House og det der kan du bare glemme, noen få som bruker mye tid på det vil kanskje klare å få det til men itemsene du selger vil være av mye lavere kvalitet enn itemsene du kjøper. Altså at du selger items for kanskje 100,000g mens du kjøper for mange millioner gull. Da skal du handle med ganske store kvanta og bruke så mye tid på det at du like gjerne kunne brukt VISA-kortet.

Ideen din er rett og slett en fantasi..

 

Har aldri sagt det vil gå like fort som med å være heldig og finne et bra item. Det tar lengre tid, muligens noen uker, kanskje mer avhengig av hvordan markedet stabiliserer seg, men det går får de som er dedikerte nok. Jeg sier det igjen, det er valgfritt å bruke VISA-kortet, men det finnes så alt for mange spillere som vil ha gode items, og de vil ha det MED EN GANG! Det å faktisk spille spillet, og tjene seg vei opp til gode items er ikke godt nok, det tar for lang tid. Så på en måte har du rett, men du greier ikke å se den siden av folk som enten liker å finne alt selv, eller som sakte men sikkert bytter seg vei oppover til gode items, uten å bruke ekte penger. De eksisterer de også, og det er ingen som tvinger de til å dra fram kortet. Det er ikke slik at man må ha kjøpt x antall items fra AH før man kan starte på hell eller inferno.

 

Grannystyle, Enig, men å bruke 4 knapper i WoW er mer dybde enn å bruke 2 knapper i Diablo 3...

 

2 knapper? Virkelig? Hvilken vanskelighets grad er du i? I normal funker kanskje 2 knapper veldig lenge, samme i nightmare (hvis du kjøper noen items for gull eller er veldig heldig). I hell? Bare glem det. Jeg bruker selv aktivt alle skillsene mine, kiter, bruker potions, får healing fra follower, sørger for at jeg har en defansiv skill av cooldown når den trengs etc. Og selv med 25k hp og nå 4.2k damage blir jeg fortsatt drept av visse komboer. Noen ganger opp til flere ganger.

 

Detter du sier om kun å bruke 2 knapper blir helt feil, da du ikke kan realistisk klare å runde D3 med kun 2 spells. Og du kan i hvert fall bare glemme det når du når inferno.

 

Du kan bruke 1 knapp i Diablo 3 også, betyr det at det har mer eller mindre dybde enn Diablo 1 eller WoW?

Hvis du kunne ha brukt 50 knapper i Diablo 3, hadde det gitt spillet mer eller mindre dybde? Hadde det blitt lettere og enda mindre forskjell på gode og dårlige spillere med 50 knapper? Ser ut til å være mange nok som syntes 6 knapper er vanskelig å holde styr på, jeg ser ikke for meg at de vil syntes det blir lettere med 10x flere knapper.

 

Du kan kanskje bruke kun 1 knapp, men hvor langt kan du realistisk greie å komme med det? På høyre vanskelighets grad trenger du alle 6 skillsene. Du kan ikke realistisk si at man kan bruke kun 1 skill i D3 og klare seg fint, for så å sammenligne D3 med WoW. Det er faktisk urealistisk å sammenligne et ARPG med et MMORPG. Har selv spilt Rift, og sittet med rundt 30 skills på keybind. Men i realiteten er flere av disse veldig situasjons bestemte skills, skills som for min del veldig sjeldent blei brukt. Få kanskje også ta med at vi kjørte en hard dungeon (husker ikke hvilken) der det tok oss 4 timer å downe siste boss, siden 4 av 5 hadde ikke godt nok gear, og vi måtte nesten ha perfekt timing på alt. Dybde i denne forstand ville jeg ikke sagt at går ut på hvilket spill som har flest hotkeys. Det er kanskje en slags type dybde, men ikke den eneste. Et MMO har mer dybde, fordi det har et annet type gameplay, og flere mekanismer. Med det er også to helt forskjellige sjangre, som ikke kan sammenlignes. Det blir som å sammenligne Civilization med Starcraft 2.

 

Det ville vært mer forskjell på gode spillere og dårlig spillere så klart, i hvert fall fram til personer finner gode builds, der du begrenser antall skills som faktisk blir brukt, fordi de andre ikke er noen vits å bruke. Når builds dukker opp på nettet, vil alle kunne bruke de. Var det ikke du som sa at hvis 1 person kan, så kan alle? Fordi jeg tør å si 100% sikkert at hvis vi hadde plass til 50 skills, ville ikke alle bli brukt. Det som hadde blitt brukt er noen offansive spells, alle defansive, alle skills med lang cooldown. Men allikevel ville folk prøvd å finne en balanse mellom bruk av resursene og generering av disse. Hva er vitsen med å ha meteor, hydra, blizzad, disintegrate og ray of frost som wizard hvis ikke du har nok arcane power?

 

Men med det sagt, så er det noen ganger jeg skulle jeg ønske jeg hadde en syvende skill slot, men har absolutt ikke bruk for det. Og antall knapper har egentlig ikke så mye å si med dette, men mer hvor mange skills man kan bruke. Hvis en spiller blir gitt mulighet til å bruke alle skills til en hver tid, ender du i grunn opp med mindre variasjon også, siden valg av skills egentlig ikke er noe du må bry deg om, annet enn at resurs bruk og generering er balansert.

 

Men ikke misforstå, jeg innbiller meg ikke at jeg kan forandre på det som kommer. Jeg har ikke brukt noe særlig tid på spill på evigheter og har ingen intensjon om å "fikse" et spill eller komme med tilbakemelding til utviklere, jeg bare har tid å slå ihjel på internett iblant og elsker å kunne si "hva sa jeg" - jeg liker å være den første som oppdager manglene.

 

Bare tiden som kan vise hvordan ting går. Men ha i bakhodet: Bare fordi mange velger å bruke RMAH for å progressere, betyr ikke det at alle gjøre det, eller at det er den eneste måten å komme seg videre på.

 

En ting jeg spår er at Athene ikke vil omfavne RMAH slik han trodde han ville. Han så for seg at veldig gode spillere kunne bruke sine skills til å gjøre ting som dårligere spillere ikke kunne, og at dårlige spillere ville kunne kjøpe med ekte penger ting/tjenester fra gode spillere. Men i Diablo 3 er det ikke gode spillere, det er ikke noe høyde for det. Klarer du noe så vil nesten hvem som helst klare det samme. Dette gjør at spillet ikke handler om skills og ferdigheter som kan læres men ene alene om VISA-kortet og lotto - du må ha flaks for å finne items som kan selges eller brukes, ikke skills.

 

Kjenner ikke til Athene, men at fordi noen klarer det vil alle kunne klare det? Er det derfor at (i følge Blizzard) 80% av karakterer er lvl 1-30? At kun 1.9% har låst opp inferno?

 

Tror du fordi at noen klarte å drepe inferno diablo med å ikke bli truffet av en eneste skill, så kan alle andre klare det også?

 

Diablo 3 er et OK spill, de fleste får sikkert 10+ timer med underholdning fra det og da er det godkjent. Men det nærmer seg ikke kvaliteten som Blizzard hadde fordi Blizzard ikke lenger er det respekterte firmaet de en gang var. Activision-Blizzard er blitt en melkeku som EA-games men med mange flere skandaler på et stadig mer frynsete rykte.

 

Vi får nå se. D3 har ikke vært den skandale, og de du ser klager på forum er i et stort mindre tall. Hadde D3 vært en kraftig skuffelse, med mange mangler og dårlig kvalitet, ville du nok sett mange fler av de 6.3 millionene som har kjøpt spillet klage på forum. Men det man ser er et veldig lite antall spillere som klager. For meg har både SC2 og D3 vært gode spill, som kanskje ikke har vært helt perfekt på release, men som langt overgår mange andre spillselskapers kvalitet på release. Altså har de i mine øyne fortsatt et godt rykte på seg.

 

Og du har sikkert fått med deg at jeg ikke har sagt at jeg angret på at jeg kjøpte Diablo 3, eller at jeg syntes det var overpriset. Eller egentlig så gjør jeg det, jeg har ikke spilt det så mye på grunn av ulike tekniske problemer. Det kom seg betraktelig når jeg avinstallerte og reinstallerte grafikkortdrivere men fremdeles er det ikke støtte for 120hz og vsync. Og spillet lagger, serverene er trege. Dette er sannsynligvis kalkulert, når spillet er så enkelt kan spillere fint kommer videre med høy latency.

Det jeg er bekymret over er utviklingen som straffer gode spillere og belønner rike spillere (hvis spill skal koste like mye som Facebook-spill så snakker vi om titusener av kroner for alle "unlocks" av våpen i CoD eller BF3 f.eks.) og krever at du er online for å spille. Det betyr at hvis du har en ISP med coax-bredbånd (som Canal Digital), eller hvis serveren du spiller på er overbelastet eller nede, eller hvis bokamerater/familie laster ned på samme linje så får du ikke mye utav spillopplevelsen. Det samme gjelder om du laster ned selv..

For ikke å nevne at du mister muligheten til å lage mods, laste ned mods, eller hacks/trainere hvis du ønsker å bruke det i singleplayer-spill.

 

Har lagt merke til det ja, noe som gjør måten du argumenterer på veldig merkelig. Men jeg burde vel vite fra flere år med bruk av forum at det er sånn sett like vanskelig å få noen til å se ting fra et annet synspunkt som at en snøball ikke smelter i helvette.

 

Tips med tanke på drivere, bruker du high end NVIDIA kort så har de en bug i driveren som gjør at noen spill kan legge mer enn normalt med vsync på. Det skal vist nok bli rettet up i neste driver som gis ut i juni om ikke jeg husker feil. Skru av vsync ikke bare i options menyen til D3, men i grafikk kort instillingen. Har også hørt at mange har hatt problemer lag i D3 når de kjører SLI oppsett.

 

Jeg spør igjen, hvor langt ute i D3 er du? For jeg har flere ganger blitt drept pga lag (latency), da fordi jeg ikke kan posisjonere meg eller bruke defansive skills riktig (mot ting som waller, fire chains, plagued, molten, frozen, arcane etc etc etc). Det går ann, men det blir mange ganger vanskeligere enn hvis du ikke har latency, og jeg tør si at på inferno blir det nært sagt umulig med høy latency.

 

Men jeg greier ikke se noe i posten din som straffer gode spiller, og belønner rike spillere. En rik og en god (eller dårlig) spiller får da like lite ut av spillopplevelsen hvis serverne er overbelastet eller går ned, om familie/kamerater laster ned på samme linje etc.

 

Det er utrolig hvor enkelt det er å overtale folk til å gå med på dårlige avtaler, og utrolig hvordan folk kan forsvare tingene Activision-Blizzard gjorde med Diablo 3.

Men kanskje det bare er meg som har vanskelig med å faktisk tro at folk har LYST på et spill hvor styrke/skill bestemmes utifra hvor mange tusen kroner du bruker på spillet? Hvor de ikke kan spille alene eller logge inn i spillet i en "invisible"-modus?

At folk har lyst å betale ikke for Diablo-3 spillet men for å leie plass til å spille på Diablo-3 server?

Dette er litt som den hellige gral for spillindustrien, hvis de klarer å få spillerne med på leken så kan de senke kvalitetskontrollen på spill til enda lavere lavmål.

 

Dårlige avtaler? Jeg kjøpte meg D3 CE, og har spilt sikkert 80 timer, om ikke så veldig lenge til. Jeg betalte 750 kroner, og jeg trenger ikke bruke en eneste krone til. Og jeg tipper nok at jeg lett kan nå over 100 timer, om ikke mye mye mer enn dette også. Hvor får du like god underholdning for den times prisen?

 

Tror du virkelig et selskap kan senke kvalitetskontrollen, bare fordi de har nådd det punktet der de kan gjøre spill online only, uten at for mange fans klager? Da tar du nok veldig feil, for den dagen Blizzard begynner å gi ut ordentlig dårlige spill, eller ikke følger mottoen de har holdt på rimelig lenge, er den dagen jeg ikke kjøper Blizzard spill lenger. De vil tape store mengder fans og dermed penger ved å senke konrtollen.

 

Det handler kun om en eneste ting, det er å få inn mest mulig profitt på spill. Det blir aldri "nok", tjener de 100 millioner dollar vil de prøve å tjene 101 millioner dollar.

Hvis de kan gjøre spillet litt enklere slik at 6-åringer kan spille så vil de gjøre spillet enda litt enklere så også 5-åringer kan spille. Større målgruppe = mer profitt.

Hvis de kan ta 500kr for spillet vil de prøve å ta 550kr for spillet, og så 600. Det er ikke noe tak på dette. Facebook-spill koster allerede tusener og titusenvis å få seg alle goder i.

 

Selvfølgelig er de interessert i å tjene penger. Det er et selskap. Hvorfor skal alle spillselskap som ønsker å tjene penger fremstilles som onde?

 

Blizzard har da i hvert fall greid å tjene penger, samtidig som de har lagd gode spill. Så hva er egentlig problemet?

 

Før kunne du forvente å nyte hele spillet for den summen du kjøpte det. Snart vil du kjøpe et spill for 599 og oppdage at du egentlig bare fikk en "demo"-versjon, halvparten av spillet må "unlockes" for 10,000kr.

Ikke er urealistisk scenario, det kommer fordi folk vil ha dette. Jeg vil ikke ha det men jeg er jo i et mindretall.

 

Ahahahahahaha.... ikke urealistisk å betale nesten 11k for fullversjon av et spill? Den dagen det skjer, selger jeg nok spillutstyret mitt og tar opp en annen hobby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...