LittleWarrior Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Hei, jeg har en HP Pavilion dv5 laptopp, den har 3 gb ram, AMD Turion™ x2 Ultra Dual-Core Mobile ZM-80 cpu og hadde Windows vista. Når jeg starter pcen så kommer begynner den og pipe når HP merket kommer opp, også kommer det opp "BOOTMGR.Exe missing Press Ctrl+Alt+Delete to restart" Jeg har prøvd og reboote pcen, men så kommer det ikke opp noen Harddisker jeg skal lagre OSet på. Jeg gikk inn på BIOS og kjørte en hardisktest og da fikk jeg opp "Hard Disc Drive Not Foun" Dette er første gang jeg prøver og fikse en laptop... Har alltids holdt meg til stasjonær. EDIT: Når jeg har prøvd og installere windows har jeg brukt en USB Flash Drive. Endret 16. mai 2012 av LittleWarrior Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Du kan jo prøve å ta ut HDD og sette den inn igjen? Kanskje den sitter litt løst i kontaktene. Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 HDD not found vil si at den ikke finner HDD enten er den løs som TMB sier, ellers så har den tatt kvelden. at HDD kræsjer er ikke uvanlig. Du har 5 år reklamasjon på PC der du kjøpte den og hvis den er innenfor reklamasjon skal du ha reparasjon gratis. Lenke til kommentar
LittleWarrior Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Du kan jo prøve å ta ut HDD og sette den inn igjen? Kanskje den sitter litt løst i kontaktene. Jada, spørs om jeg får det bra til eller om jeg ikke ødelegger den, har aldri sett noe lignende, er et slags tau som er koblet til, jeg har aldri skrudd i en laptopp. Så vi får se. HDD not found vil si at den ikke finner HDD enten er den løs som TMB sier, ellers så har den tatt kvelden. at HDD kræsjer er ikke uvanlig. Du har 5 år reklamasjon på PC der du kjøpte den og hvis den er innenfor reklamasjon skal du ha reparasjon gratis. Ja, pcen er flere år gammel, jeg vet ikke hvor gammel, har vært unger på 7 og12 som har spilt på den (2 brødre) Så kommer nok ikke som et sjokk, hehe. Lenke til kommentar
LittleWarrior Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 Du kan jo prøve å ta ut HDD og sette den inn igjen? Kanskje den sitter litt løst i kontaktene. Jeg prøvde og ta inn og ut HDD også starte den opp, den sluttet iallefall og pipe og lage lyd, men den sier fortsatt at Hard Disc Not Foun... Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 hva var det som peip sa du? Lenke til kommentar
LittleWarrior Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 hva var det som peip sa du? Harddisken, jeg plugget den inn i stasjonær også pep den igjen. Jeg har en ødelagt laptopp som jeg skal ta harddisken ut av og teste på den;) men det er en Packard bell(minipc) og den jeg har er en HP, det er vel ikke noe forskjell på dem, størrelsen? Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 nei som regel lik størrelse. hvis harddisken piper er det feilmelding, den har nok tatt kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå