Gå til innhold

Diablo 3: Monk - diskusjon, tips hjelp osv

Anbefalte innlegg

Startet å spille igjen nå etter 1.0.3 og gikk tilbake til monk fra DH.

Noen som har forslag til skills jeg kan bruke? Har litt det samme problemet med monk som med DH, jeg har et par skills jeg har lyst til å bruke og resten har jeg bare for å ikke ha tomme bars.

Setup:

http://us.battle.net...XTjk!YUX!aabaZY

Fist of Thunder, Thunderclap - I og for seg grei, funker greit, teleporten er kjekk og litt irriterende

Wave of Light, Wall of Light - Litt kjip, koster litt mye, grei damage men irriterende knockback

Breath of Heaven, Blazing Light - Denne er nice, healing med damage buff

Seven-Sided Strike, Sudden Assult - Denne er også nice, men virker ikke som den gjør no særlig damage (virker som i hvertfall)

Mystic Ally, Fire Ally - Ganskje kjip, bruker den bare for ekstra damage

Mantra of Conviction, Reclamation - Liker denne, ålreit damage ålreit healing

Passives - Har tenkt til å prøve å bytte ut One With Everything hvis jeg får byttet ut min fire res med all res

post-64494-0-61928100-1340328230_thumb.png

Har prøvd å samle litt LOH, AS og damage generelt. Men har samtidig mistet 400 all res, klarer meg like vell og føler det går bedre enn all tank (tok et kvarter per mob :p).

Så noen tips til å spice opp skillsa på monken? Er åpen for å bytte ut alt, men ønsker først å fremst å få monken til å føles litt mer "kickass". Gjerne skills som passer bra i kombinasjon med hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si noe mer enn:

http://eu.battle.net...YbXh!YXU!aaccbc

Har egentlig ikke mer enn 600-700 resistance, og jeg clearer de meste.

har lyst å fjerne trenence passive skill, men har for dårlig våpen til det.

Jeg bruker

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#WhYgXj!YXU!ZacabZ

Å ha en fire ally er bra siden han gir ca 50% ekstra skade, og kan tanke for deg. Du må huske på å gjennopplive han når han dør.

Når jeg skal ta bosser, så er crippling wave ofte byttet med deadly reach med 50% armor. Når jeg har problemer med elites eller fiender som gjør det vanskelig å komme seg unna, så bytter jeg ut blazing wrath med persistent flame.

Lenke til kommentar

Starta monk igår og er lvl 31 nightmare nå, syyyykt enkel gameplay i forhold til wizard (hittil ihvertfall), kan jo bare stå inni alle mobs på 4 players og ikke ta noe damage whatsoever.. Skal sies jeg har ganske bra equip men anyhow :b

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe mer enn:

http://eu.battle.net...YbXh!YXU!aaccbc

Har egentlig ikke mer enn 600-700 resistance, og jeg clearer de meste.

har lyst å fjerne trenence passive skill, men har for dårlig våpen til det.

Jeg bruker

http://eu.battle.net...YgXj!YXU!ZacabZ

Å ha en fire ally er bra siden han gir ca 50% ekstra skade, og kan tanke for deg. Du må huske på å gjennopplive han når han dør.

Når jeg skal ta bosser, så er crippling wave ofte byttet med deadly reach med 50% armor. Når jeg har problemer med elites eller fiender som gjør det vanskelig å komme seg unna, så bytter jeg ut blazing wrath med persistent flame.

Brukte ally på første diablo killet, men ja, klarer meg lett uten det nå.

Så og bytte skills innimellom er jo ikke noe mulighet for meg, da jeg går for 5 stacks valor så boss kill.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til munkevåpen for meg? Hva jeg skal søke etter osv..

Jeg har 1,8 mill å bruke. Det er kanskje litt lite?

Fra før av har jeg prøvd å søke etter:

- maks dps (finner opp mot 950 dps blå, med 1,2-1,3 hits/sec)

- 1 socket (finner kanskje 850 dps med 1,2-1,4 hits/sec, ofte med rød gem som blir litt misvisende hvis jeg skal ha LoH i socket)

- 50-300 dex (gir 800-850 dps, uten å ta hensyn til dex som gir ca 10 % av våpenets dps i extra dps per 100 dex når jeg equipper. Dex gir også armor)

- Life on Hit (gir en masse socket-våpen med lilla i, men også noe annet. stort sett endel lavere dps i forhold til de andre søkene)

Endret av skreddern
Lenke til kommentar

To ting jeg lurer litt på angående innas gearet.

beltet har 5-6% holy dmg, vil det si at dmg øker totalt sett med 5%? har man 20k dps, så øker det til 21000?

på head er det f.eks 10% increase dmg from sweeping wind, er dette noe som blir sett på som bra?

får jo som regel mindre dex på de itemene, så er ikke helt sikker på om 10% increase dmg på f.eks fist of thunder er verd reduseringen av dex med cirka 100 og gjerne mindre armor / resistance..

Lenke til kommentar

beltet har 5-6% holy dmg, vil det si at dmg øker totalt sett med 5%? har man 20k dps, så øker det til 21000?

Nei, det øker minimum og maximum physical damage (addert weapon damage, +damage fra ringer/amuletter etc) med så mange prosent. Om du har et våpen med elemental damage telles ikke med denne skaden, kun baseskaden som er physical.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...