Gå til innhold

Diablo 3: Monk - diskusjon, tips hjelp osv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://us.battle.net...XThg!XdU!acbbaa

 

Spiller for tiden med Monk, er level 55 i act 2 hell. Har 25k life, 35% dodge og 3000 dps. Dette oppleves som alt for lite på alle fronter, for lite damage, dør for lett etc. Noen som har noe forslag for hva jeg skal se etter i gear og evt builds som duger?

 

Ett tips er å bruke transcendence som passiv (den som healer pr spirit brukt). Den redder meg ofte. Det gjør at jeg kan bruke serenity med reap what is sown runen istedet for å ha det som en ekstra heal. I tillegg liker jeg wave of light med explosive light rune som hoved spirit dumper. Aldri vært noen fan av bleeds

Lenke til kommentar

mye armor har du/dere evt? 2h el?

 

Armor har jeg faktisk bare 5k vel, får ikke sjekka nå pga bnet er nede. Kjører 1-handed. Greide act 1 på inferno, med godt som alle elites med en del ekstra jobb og litt døing. Men når du kommer til act2, er det som å treffe en murvegg. Samtidig er det noe irriterende å se DH/Wizards springe rundt og soloe alle actene på inferno uten problemer med elendig gear.

 

Tanken om å rerolle har absolutt truffet meg.

Lenke til kommentar

Med tanke på inferno mode så har jeg gått over til 1h + shield. Byttet ut Guardians Path med One with Everything.

 

47k hp

5800 armor

394 resi all.

8000-9000 dps.

 

Liker ikke 2h weapons, de slår så tregt, dårlig survival, er ikke helt my style.

Lenke til kommentar

Er det noen fordeler med å bruke 2x 1 handere?

 

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner opplegget med 2x1handere.. DPS går jo ikke opp.

1hander og skjold like mye dps+armor.

 

du må se på damage, til venstre for character-figur. dps per våpen vises hver for seg, damage er sum.

Lenke til kommentar

Er det noen vits i og bruke skjold? Siden passive skillen gir deg 15% dodge? Muligens du vill bruke skjold og forandre på den passive skillen. Og som du skriver, våpen må være raske ellers blir det veldig dårlig med spirit.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål: Jeg bruker Seven-Sided Strike, men er usikker på hvilken mod jeg bør bruke. Den første øker skaden til 1007% av weapon damage over syv treff. Men den neste gir oss ni treff i stedet. Hva er poenget med den? Får vi fortsatt bare 777% skade, eller er det noe jeg ikke ser? Tenkte den kunne øke skaden til 999%, men den første modden vil jo fortsatt være bedre siden den gir 1007% skade?

Lenke til kommentar

Passive skillen gir ikke 15% dodge med shield, må ha 2x 1h weapons.

Sorry, skrev nok litt rart men blir jo litt mer survivabilty med skjold. Får ca 20% block og masse armour og som oftest litt mer vitality. Bruker selv 2x1h men er bare i begynnelsen av hell.
Lenke til kommentar

http://us.battle.net...-5_23_2012#blog

 

Da var endelig quickening rune buggen fiksa på first of thunder. Som ga spirit på sweeping wind etc. Var helt broken.

 

Men det jeg ikke trodde de kom til å gjøre. Var å nerfe healing mantra ganske kraftig. Det brukte jeg ofte i act 2 inferno til party. Og følte ikke at det var noe op.

 

Føler monk ikke er så jævlig morro lenger i inferno, ikke pga at klassen ikke er morsom, men fordi jeg føler meg så forbanna useless i forhold til ranged. Og så er jeg speccet så heavy tank, at det å skifte til dps nå vil ta så lang tid.

 

Noen som har testet med full dexterity build/stacke attack speed med to 1 handers, med passive 15% dodge. og dodge mantra, som du spammer for å få ekstra dodge. så first of thunder med quickening rune, gir veldig mye spirit hvis du stacker attack speed.

 

Sammen med cyclone strike, og 20% dodge rune. Bare lurer på hvor mye dodge du kan teoretisk klare å ha da.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

jeg er på hell, act 2.. nærmer meg act 3..

 

Men jeg sliter noe helt vilt mot elite mobs som gjør magic dmg.

 

Jeg er lvl 55 og har 3k dps, 30k hp, 121 resistance to all og cirka 4k armor.

brukte 500 000g på AH i går bare for å få opp resistancen og hp, men blir så sykt eid av de elitene..

 

Åssen build bruker dere? og åssen passiver bruker dere?

Lenke til kommentar

Dashing Strike er bra skill hvis du blir vant å bruke det, lett å dodge/unngå skit spells og veldig bra mot skit moments når man er stuck etc...

 

Liten video av meg og min farme-spot :p Har på meg "Find Magic" gear så tåler litt lite, men det må til ^^

Lenke til kommentar

Er veldig snart i inferno og klarer å solo det meste. Bruker 1h og shield.

10.5k damage, har brukt drøye 190k på AH

Items er valgt ut medtankepå Dex,vit og + All Resistances/en spesiell resistance(One With Everything passiv)

 

http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#aiXTQg!ZYX!ZYbcca

 

Speccet er veldig survivalish, skillene/runes er valgt med rundt abilites som gjør en "udødelig" i WTF-moments samtidig som det gjør damage.

Om man har lite resistance kan man eventuellt bytte ut passive skillen "Resolve" med den som gir resistance.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål: Jeg bruker Seven-Sided Strike, men er usikker på hvilken mod jeg bør bruke. Den første øker skaden til 1007% av weapon damage over syv treff. Men den neste gir oss ni treff i stedet. Hva er poenget med den? Får vi fortsatt bare 777% skade, eller er det noe jeg ikke ser? Tenkte den kunne øke skaden til 999%, men den første modden vil jo fortsatt være bedre siden den gir 1007% skade?

1007*7 = 7049% Damage

777*9 = 6993% Damage

Vil anbefale å bruke den med flere strikes om det dreier seg om flere enn 9 stykk som angriper deg.

 

Edit: Vet ikke helt hvordan det er med Critical Hits med Seven-Sided Strike, men kan faktisk hende det vil lønne seg med den med flere strikes i alle situasjoner. I en større grad dersom du har "stor" critical hit chance

Endret av Harashique
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål: Jeg bruker Seven-Sided Strike, men er usikker på hvilken mod jeg bør bruke. Den første øker skaden til 1007% av weapon damage over syv treff. Men den neste gir oss ni treff i stedet. Hva er poenget med den? Får vi fortsatt bare 777% skade, eller er det noe jeg ikke ser? Tenkte den kunne øke skaden til 999%, men den første modden vil jo fortsatt være bedre siden den gir 1007% skade?

1007*7 = 7049% Damage

777*9 = 6993% Damage

Vil anbefale å bruke den med flere strikes om det dreier seg om flere enn 9 stykk som angriper deg.

 

Edit: Vet ikke helt hvordan det er med Critical Hits med Seven-Sided Strike, men kan faktisk hende det vil lønne seg med den med flere strikes i alle situasjoner. I en større grad dersom du har "stor" critical hit chance

 

Jeg bruker den kun på bosser og bruker 7 med 1007%

Er så kult å se på Healthbaren, ønsker meg lavere cooldown...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...