Metfriend Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Greide å søle vann over tastaturet i går natt. Hadde skrudd den av og tørket opp det jeg kunne se og ventet 10-12 timer før jeg skrudde den på. Ikke tegn til liv der. Ser att når jeg kobler i ladekabelen så slukker lyset på laderen. Har nå skrudd av dekselet under så jeg ser harddisk, ram osv og skal la den stå 1 døgn eller 2. Er det noe mere å gjøre da? Takker for svar Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Hvis den ikke funker da, kan du vel egentlig bare starte med å bytte hovedkort osv.. Er vel mer lønnsomt og kjøpe ny PC da egentlig.. Hvis du har viktige dokumenter osv der, kan du bare ta med deg harddisken over til neste PC, i håp om at den funker. Men først; La den tørke enda lenger. Endret 16. mai 2012 av NeBlix Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) hvis du prøvde å skru på PC rett etterpå eller for tidlig kan det ha kortslutta. Når man søler vann osv på PC må du skru av maskina med EN gang, ikke skru den på igjen før du veit det er helt tørt. Har brukt hårføner selv i slike tilfeller og det har faktisk fungert Edit: Kjøp deg heller sata til USB kabler sammen med ny PC slik at du bare kan overføre tingene fra den gamle HDD'en til ny. Plugger du gammel HDD rett i ny så eru veldig heldig om du ikke får beskjed om å formatere. edit igjen: Hårføner på LANG avstand vel å merke. ikke bruk den for nærme. Endret 16. mai 2012 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
Metfriend Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Er ikke noe viktig på harddisken men surt som fy siden det er en spill-laptop jeg betalte litt over 10.000 for i Oktober 2010 trur jeg det var. Msi Gx660 som har fungert helt suverent. Får stå og tørke noen dager + litt føning og se om det hjelper. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå