bandit Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Har falt litt av komponent-lasset de siste årene, trenger forslag til en handlevogn på en mediapc som skal dra full HD, ha bra surroundlyd og ellers grei ytelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 AMD FM1 socket. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Du vil finne mye info ved å ta et søk på forumet her, men jeg vil anbefale deg et system basert på Intel Core i3 prosessor. Du kan lese mer om hva jeg har valgt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1407373 Lenke til kommentar
bandit Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Noen som har en handlekurv med et greit oppsett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Kommentarer til forslag; Med i3 "trenger" du et skjermkort. Benytt f.eks. Crucial m4 isteden for OCZ Agility, sandforce kontrolleren er ikke veldig stabil. 600w er "way over" for et slikt oppsett, 400w holder lenge. Jeg bruker forøvrig kun Seasonic (PSU feil er blandt de værre å feilsøke). Jeg ville fortrukket en skikkelig CPU kjøler og evt klokke ned cpu, da kan ting kjøres uten vifter (passiv kjøling). Kabinettet må da tilpasses til valgt cpu kjøler. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Kommentarer til forslag; Med i3 "trenger" du et skjermkort. Benytt f.eks. Crucial m4 isteden for OCZ Agility, sandforce kontrolleren er ikke veldig stabil. 600w er "way over" for et slikt oppsett, 400w holder lenge. Jeg bruker forøvrig kun Seasonic (PSU feil er blandt de værre å feilsøke). Jeg ville fortrukket en skikkelig CPU kjøler og evt klokke ned cpu, da kan ting kjøres uten vifter (passiv kjøling). Kabinettet må da tilpasses til valgt cpu kjøler. Skjønner ikke helt hva du mener med at en trenger skjermkort med en i3 prosessor, bruker akkurat denne prosessoren selv og den fungerer helt utmerket til HTPC bruk. Valgte OCZ kun på grunn av at jeg har den selv og fungerer også helt utmerket. PSUen jeg valgte var en tastefeil ser jeg nå, valgte egentlig en 400W noe som egentlig også er overkill i dette oppsettet, tenkte det kunne være greit hvis vedkommende skal putte inn flere disker og eventuelt et skjermkort, selv om det ikke er nødvendig. Den orginale CPU kjøleren er da stille nok, hører ikke min. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Her er handlevognen fra min mediacenterpc som jeg kjøpte for noen mnd siden. https://prisguiden.no/liste/129499 Et par merkander til listen: -PSU'en er overkill, jeg kjøpte den for å bytte med en annen svakere fra en annen pc jeg har. -Harddisk hadde jeg liggende, en gammel 320gb disk. Men byttes nok ut med en x25-M gen II som sitter i hovedmaskinen nå, når den oppgraderes. Ellers har jeg målt effektforbruket til maskinen på 45W idle, 55W load og 62W OCCT burn test. Så et slikt oppsett trenger ikke noen kraftig PSU. Ellers er maskinen liten, pen å se på, og meget stillegående. Takler alt av video den får servert. Så kan absolutt anbefale de komponentene, eller noe i samme gate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå