Gå til innhold

Intel core i5 vs Intel core i3, what to do?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til Gigabyte (og Intel-sokkel) er jeg skeptisk. Selv har jeg vært borte i 3 (eller 4) defekte hovedkort fra Gigabyte med enten LGA1156 eller LGA1155 brikkesett. Men jeg har selv et Gigabyte (GA-MA-790FX-UD5P) som kjører et AMD brikkesett og som har gått uten problemer i snart 3 år.

Gigabyte er en stor aktør, så de bør ha fungerende produkter. Kanskje de har hatt problemer med Intel sine brikkesett, ikke vet jeg.

Det er nok det eneste jeg kan bidra med ang. hovedkort fra Gigabyte.

-Deluze

Lenke til kommentar

Når det kommer til Gigabyte (og Intel-sokkel) er jeg skeptisk. Selv har jeg vært borte i 3 (eller 4) defekte hovedkort fra Gigabyte med enten LGA1156 eller LGA1155 brikkesett. Men jeg har selv et Gigabyte (GA-MA-790FX-UD5P) som kjører et AMD brikkesett og som har gått uten problemer i snart 3 år.

Gigabyte er en stor aktør, så de bør ha fungerende produkter. Kanskje de har hatt problemer med Intel sine brikkesett, ikke vet jeg.

Det er nok det eneste jeg kan bidra med ang. hovedkort fra Gigabyte.

-Deluze

Så du anbefaler i kanskje å gå for et annet hovedkort? I så fall hvilket hovedkort bør jeg gå for da? Og til en hyggelig pris. For nå begynner prosjektet her å sprekke delux....

Foreløpig oppsett ser nå slik ut. Eneste jeg er usikker på nå er hvilket hovedkort jeg bør gå for. Innspill tas imot med takk:)

Kabinett Corsair Carbide 500R

Prosessor Intel Core i5 2500K

Skjermkort ASUS RADEON HD7750 1GB PCI-E DVI/HDMI/DP

Hovedkort Gigabyte GA-P67A-D3

Minne Kingston HyperX 1600 MHz 8GB

Harddisk SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM

SSD Samsung 830 128GB

Kjøler Arctic Cooling Freezer 13 Pro

Strømsforsyning OCZ ModXStream 600W

OS Windows 7 Home Premium

Lenke til kommentar

SLI/CFX er ikke interessant i det budsjettområdet vi befinner oss i. Det er langt greiere for TS å kjøpe et nytt skjermkort hvis dagen kommer at maskinen ikke har god nok GPU.

Utover det er det et greit hovedkort så lenge det har hva TS trenger.

Tilbake til hovedkort.

Tingen er den at sannsynligvis har mine erfaringer med Gigabyte vært unntak, og ikke regelen. Hvis jeg var deg ville jeg ha valgt det hovedkortet fra ASUS eller Gigabyte som har de funksjonene jeg trenger og som passer budsjettet mitt.

-Deluze

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

De passer sammen.

Okay, da satser jeg på at det går bra.

Ser handellista mi bra ut nå?

1185778.jpeg

Er litt usikket på Gigabyte etter å ha lest på et engelsk forum om nettop denne modellen som hadd tatt kvelden og tok med seg en god del andre komponenter i samme slengen. Men har Asus i nåværende pc, så føler forandring fryder litt:) Satser på at han på det forumet hadde max uflaks og at Gigabyte for meg = Kvalietet til å stole på.

Buildet sprakk med en 3K i forhold til hva jeg hadde sett for meg før jeg begynte og sette sammen pcn....Shit happends

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...