Gå til innhold

Trenger nye høretuter, <1000kr


Anbefalte innlegg

Halloi,

 

Jeg er på utkikk etter nye hodetelefoner. Det er i utgangspunktet lukkede, øredekkende sådan det er snakk om, til 1000 kronasjer eller mindre (kan gå bittelitt over hvis det er veldig mye å hente på det). De skal brukes mest til musikklytting, men også redigering av lydopptak for film. De skal kobles til datamaskin, idéen er å få tak i en ålreit DAC også (Fiio-dings eller noe slikt). Har ingen sære krav til lydbildet -- helst ganske nøytralt, gjerne så detaljert som mulig. Jeg liker ikke grumsete bråkebass, men bortsett fra det er jeg ikke noe kresen. Trenger ikke så veldg høy lyd. Vekt og bærbarhet spiller egentlig ingen rolle, men de bør være brukbrat komfortable.

 

Noen tips? Forresten er det en fordel om det er noe som kan kjøpes i en såkalt "fysisk butikk", det er ålreit med muligheten til å se og prøve kannene før jeg kjøper dem -- men ikke til en hver pris.

 

-G :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halloi,

 

Jeg er på utkikk etter nye hodetelefoner. Det er i utgangspunktet lukkede, øredekkende sådan det er snakk om, til 1000 kronasjer eller mindre (kan gå bittelitt over hvis det er veldig mye å hente på det). De skal brukes mest til musikklytting, men også redigering av lydopptak for film. De skal kobles til datamaskin, idéen er å få tak i en ålreit DAC også (Fiio-dings eller noe slikt). Har ingen sære krav til lydbildet -- helst ganske nøytralt, gjerne så detaljert som mulig. Jeg liker ikke grumsete bråkebass, men bortsett fra det er jeg ikke noe kresen. Trenger ikke så veldg høy lyd. Vekt og bærbarhet spiller egentlig ingen rolle, men de bør være brukbrat komfortable.

 

Noen tips? Forresten er det en fordel om det er noe som kan kjøpes i en såkalt "fysisk butikk", det er ålreit med muligheten til å se og prøve kannene før jeg kjøper dem -- men ikke til en hver pris.

 

-G :)

Skal de ha mikrofon?. :huh:

Lenke til kommentar

Da er det disse du skal ha:

http://www.prisguide...t-770-pro-17293

 

Pass på at du kjøper riktig. De finnes i 2 utgaver; 32 ohm og 80 ohm, hvor 32 er best om du ikke har hodetelefonforsterker.

De ser ut som de passer bra for formålet! Når du nevner det mener å huske at jeg har prøvd noen sånne (eller noe lignende fra Beyerdynamic) ved en tidligere anledning, og erindrer at de er veldig komfortable. Takk for tipset! :)

 

Skal de ha mikrofon?. :huh:

Nix. Hvis det var den biten om lydopptak i forbindelse med film som fikk det til å se sånn ut, så var det bare snakk om redigering av lydoppak gjort med annet utstyr i felten, selve hueklokkene trenger ikke mik.

Lenke til kommentar

Evt så er Audio-Technica ATH-M50 et godt alternativ, litt nærmere ditt budsjett, jeg ga 1100 kr for dem rundt juletider. Sammenligna med 770 Pro så har de ikke fullt så kraftig bass, det er smak og behag, tror jeg har hørt at M50 er mer nøytrale. 770 Pro har myk og fin velur men kan for noen presse litt for hardt på hodet, der er M50 enklere å justere. Jeg har ikke nok erfaring med 770 Pro, men jeg har ingen problemer med å ha M50 på hodet i mange timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...